• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

آیا پروژه CryptoGPT کلاهبرداری است؟

  • کد خبر : 312533
  • 24 اسفند 1401 - 10:45
آیا پروژه CryptoGPT کلاهبرداری است؟

پروژه «CryptoGPT» که اخیراً در توییتر و میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است، ادعا می‌کند امکانی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند از داده‌‌های مربوط به فعالیت‌های روزمره خود ک..

  • پروژه «CryptoGPT» که اخیراً در توییتر و میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است، ادعا می‌کند امکانی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند از داده‌‌های مربوط به فعالیت‌های روزمره خود کسب درآمد کنند؛ اما برخی از کاربران به‌طور جدی نسبت به واقعی‌بودن وعده‌های این پروژه تردید دارند.

    به گزارش کوین مارکت کپ، این پروژه جدید ظاهراً در تلاش است از گسترش محبوبیت «ChatGPT» به نفع خود استفاده کند. کرپیتو‌جی‌پی‌تی (CryptoGPT) ادعا می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا از داده‌های خود پول دربیاورند و همه فعالیت‌های روزمره زندگی خود را به منبع درآمد تبدیل کنند.

    CryptoGPT مدعی است‌ که داده‌های شخصی مربوط به استفاده ما از برنامه‌های حوزه سلامت و تناسب‌اندام، بازی‌ها، موسیقی و سایت‌های دوست‌یابی همگی می‌توانند برای کسب درآمد مورد استفاده قرار گیرند. نام این پروژه نیز پیش از راه‌اندازی توکن آن در توییتر ترند شده بود.

    با این حال، مشخص نیست آیا در واقعیت چیزی وجود دارد که درستی ادعاهای جسورانه CryptoGPT را نشان دهد یا نه؛ یا اینکه این طرح صرفاً پروژه دیگری است که تلاش می‌کند با استفاده از کلمه کلیدی «هوش مصنوعی» قیمت‌ ارز دیجیتال خود را افزایش دهد.

    این‌طور که به نظر می‌رسد، طبق ایده CryptoGPT، داده‌های مربوط به استفاده ما از برنامه‌ها به‌شکل NFT‌هایی روی شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند و از آنجایی که سیستم‌های هوش مصنوعی باید به‌طور مستمر الگوریتم‌های خود را با داده‌های جدید آموزش دهند، این اطلاعات می‌توانند ارزشمند باشند.

    این ایده بخشی از یک بحث طولانی‌مدت درباره این مسئله است که سازندگان پلتفرم‌های رایگان وب ۲.۰ (نسل دوم وب – مانند گوگل) اغلب از داده‌های مربوط به ما درآمدزایی می‌کنند، بدون آنکه بخشی از آن درآمد به ما پرداخت شود.

    با این همه، یکی از نگرانی‌هایی که پروژه CryptoGPT تاکنون به آن نپرداخته، مسئله مهم حریم خصوصی و اقداماتی است که این پلتفرم برای ناشناس‌سازی داده‌هایی انجام می‌دهد که از کاربران جمع‌آوری می‌شود.

    با توجه به اینکه پروژه‌های کسب درآمد از تحرک (Move to Earn) تاکنون بازدهی بسیار کمی داشته‌اند، زمان نشان خواهد داد که آیا درآمد به‌دست‌آمده از CryptoGPT واقعاً ارزش امتحان‌کردن را دارد یا نه.

    برخی از کاربران در توییتر هشدار داده‌اند که این پروژه یک کلاهبرداری است و از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند که با احتیاط تصمیم بگیرند.

    توکن پروژه CryptoGPT در کنار بسیاری از دیگر توکن‌های پروژ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در ماه‌های اخیر وارد بازار شدند، طی مدت اخیر عملکرد بهتری از بیت کوین و اتریوم داشته است.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312533

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم