• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

آیا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، ادامه می‌یابد؟

  • کد خبر : 229700
  • 09 اردیبهشت 1400 - 5:40
آیا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، ادامه می‌یابد؟

آیا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، ادامه می‌یابد؟به گزارش روز پنجشنبه گروه اقتصادی ایرنا، هرچند به طور کلی بازار طلا و ارز منتظر پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتایج دقیق آن است، اما در هفته جار..

  • آیا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، ادامه می‌یابد؟آیا روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، ادامه می‌یابد؟

    به گزارش روز پنجشنبه گروه اقتصادی ایرنا، هرچند به طور کلی بازار طلا و ارز منتظر پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتایج دقیق آن است، اما در هفته جاری نیز روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه داشت. این روند نزولی البته در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر از سکه تمام بود. با این حال افت قیمت‌ها قابل توجه بود، به طوری که حباب سکه به صفر نزدیک شد.

    در رابطه با شرایط بازار طلا و سکه، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: در طول سه هفته گذشته، به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل قرنطینه و اعمال تعطیلات، به دلیل افت قیمت ارز و در نتیجه کاهش تقاضا قیمت طلا سیر نزولی داشت.

    وی اضافه کرد: البته دیروز قیمت انس جهانی حدود ۱۰ دلار پایین آمد، با این حال بازار داخلی بیشتر متأثر از متغیرهای داخلی و از جمله مذاکرات برجام است.

    کشتی‌آرای به کم شدن حباب سکه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: قبل از شروع تعطیلات حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. البته در چند روز گذشته حتی حباب سکه به صفر هم رسید.

    وی افزود: اما کوچک شدن حباب در سکه‌های گرمی، ربع و نیم سکه کمتر بوده است. سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۵۰ هزار تومان و نیم سکه هم ۵۰۰ هزار تومان حباب خود را از دست داده‌اند.

    کشتی‌آرای ضمن اشاره به اثر کاهش نقدینگی در کم شدن مقدار تقاضا بیان کرد: در هفته آینده روند مثبت مذاکرات اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت و احتمالاً عرضه طلا و سکه برای فروش بیشتر خواهد شد. با آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده و از سر گرفتن صادرات و ورود دلار به کشور نرخ ارز باز هم افت خواهد کرد. این موارد به شدت بر قیمت‌ طلا متأثر بوده و بنابراین حتی اگر شاهد تداوم سیر نزولی کنونی نباشیم، می‌توان دست کم انتظار داشت که قیمت‌ها افزایش نخواهد یافت.

    به گزارش ایرنا، تا ساعت ۱۳ دیروز(چهارشنبه)، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر نسبت به روز قبل در رقم ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان باقی ماند و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

    همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون تومان قیمت خورد.

    علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۹۵ هزار تومان رسید.

    هر مثقال طلا نیز به قیمت چهار میلیون و ۳۱۳ هزار تومان معامله شد.

    اونس جهانی طلا نیز یک‌هزار و ۷۶۹ دلار و۳۷ سنت فروخته شد.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=229700

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم