• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

آیا دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون (SEC) به پایان می‌رسد؟

  • کد خبر : 309779
  • 17 دی 1401 - 13:24
آیا دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون (SEC) به پایان می‌رسد؟

فهرست محتوا به‌طور معمول با شنیدن نام ریپل اولین موردی که به ذهن افراد خطور پیدا می‌کند، رمزارز XRP است اما خوب است بدانید که هرگاه ارز دیجیتال XRP خریداری شود، حتماً بر روی Ripple سرمایه‌گذاری نمی‌شود.‌ در حقیقت Ripple شرکتی بسیار بزرگ در سانفرانسیسکو آمریکاست که کار این شرکت تولید محصولات مالی غیرمتمرکز برای […]

فهرست محتوا

  • به‌طور معمول با شنیدن نام ریپل اولین موردی که به ذهن افراد خطور پیدا می‌کند، رمزارز XRP است اما خوب است بدانید که هرگاه ارز دیجیتال XRP خریداری شود، حتماً بر روی Ripple سرمایه‌گذاری نمی‌شود.‌ در حقیقت Ripple شرکتی بسیار بزرگ در سانفرانسیسکو آمریکاست که کار این شرکت تولید محصولات مالی غیرمتمرکز برای بانک‌ها و نهادهای مالی است. انتقال سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز پول بین‌بانکی و بین‌المللی، بزرگ‌ترین هدف Ripple محسوب می‌شود که باید گفت تاکنون توانسته است این هدف را تا حد بسیاری محقق کند، به‌طوری‌که در حال حاضر از محصولات Ripple برای انجام انتقال‌های پولی، بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی استفاده می‌کنند.

    ریپل تاکنون توانسته است برای بانک‌ها و مؤسسات مالی، چند محصول مختلف طراحی کند که یکی از این محصولات، با رمزارز XRP فعالیت می‌کند، درنتیجه هنگامی که شما این رمزارز را خریداری می‌کنید، در حقیقت بر روی محصولات Ripple و نه خود آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. مدتی است که میان کمیسیون (SEC) با Ripple دعوای حقوقی شکل‌ گرفته‌است و همۀ افراد فعال در حوزۀ ارز دیجیتال، منتظر اتمام این دعوی هستند؛ سؤال اصلی که برای کاربران ایجاد شده‌است، این است که آیا دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پایان می‌رسد؟

    ماجرای آغاز دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون (SEC)

    به‌منظور دانستن این موضوع که دعوای حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و شرکت Ripple کی به پایان می‌رسد، در ابتدا باید علت شروع این دعوای حقوقی را دانست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در اواخر دسامبر سال 2020 شرکت ریپل را به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرد. کمیسیون (SEC) ادعا کرد که این شرکت رمزارز ریپل را از سال 2013 به‌عنوان یک رمزارز در بازار جهانی بازار دیجیتال به فروش می‌رساند، درحالی‌که رمزارز XRP اوراق بهاداری به‌حساب می‌آید که ملزم است به سازمان بورس اوراق بهادار انتقال پیدا کند و این سازمان بر XRP نظارت کند.

    کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده شکایت خود را با این موضوع که این شرکت با فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده، 1.3 میلیارد دلار سرمایه کسب کرده‌است آغاز نمود. شرکت Ripple و احزاب وابسته به آن، ادعاهای کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده را نپذیرفتند و این ادعاها را مغرضانه خواندند، ازاین‌رو در مقابل SEC ایستادند و تمام ادعاهای این کمیسیون را بی‌پایه‌واساس قلمداد کردند. هر دو طرف این دعوای، حقوقی اسناد و مدارکی را به دادگاه ارائه کرده‌اند و هنوز رأی مشخص توسط دادگاه ارائه نشده است. درپی این اتفاقاً نمی‌توان برای قیمت ریپل پیش‌بینی منطقی و مشخصی را بیان کرد. در حقیقت همۀ فعالان این عرصه منتظر صدور رأی دادگاه و خاتمۀ این دعوای حقوقی هستند.

    دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون (SEC) چه می‌شود؟

    فعالان حوزۀ ارز دیجیتال از زمان شروع دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتظر پایان این دعوای حقوقی هستند. از زمان شروع این دعوای حقوقی تاکنون، حدود دو سال می‌گذرد و خبرهای اخیر حاکی از این است که این نبرد رو به اتمام است. وکیل عمومی این شرکت بزرگ، استوارت آلدروتی، توییتی با این مضمون منتشر کرد که پاسخ شرکت ارسال نهایی شده‌است، همچنین استوارت آلدروتی بیان کرده‌است که شرکت Ripple از دادگاه درخواست کرده تا در پرونده به نفع خود رأی دهند. مشاور عمومی این شرکت، استوارت آلدروتی، اظهار کرد که Ripple به دفاعی که از جانب صنعت کریپتو دریافت کرده بسیار افتخار می‌کند.

    مدیرعامل شرکت Ripple، دیدگاه وکیل عمومی این شرکت آلدروتی را تکرار و بیان کرد: «ریپل قوی بود و در برابر هجوم SEC مقاومت کرد.» دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است زودتر از پیش‌بینی‌ها به پایان پذیرد. در پاسخ به اعتراض SEC در خصوص درخواست ریپل مبنی‌بر قضاوت مختصر، وکلای ریپل جوابیه‌ای تسلیم دادگاه کردند که از اینجا می‌توانید آن را مطالعه کنید.

    نتیجۀ دادگاه ریپل و سرنوشت سایر رمزارزها

    دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنان در مرحلۀ کشف و بررسی قرار دارد و پروندۀ آن باز است. در ادامۀ این دعوای حقوقی، طرفین شکایت نیز برای جمع‌آوری شواهد و مدارک بیشتر جهت تقویت و اثبات ادعاهای خود تلاش می‌کنند. با این‌که خبرهای جدید این احتمال را به وجود آورده است که این دعوای حقوقی در پایان راه خود قرار دارد، اما بازهم این پایان مشخص نیست؛ خاتمه و اتمام این دعوای حقوقی در هر زمانی که رخ دهد می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی بسیار زیادی را بر روی تمام ارزهای دیجیتال بگذارد. بسیاری از رمزارزها، در حال حاضر از طریق مقررات CFTC تنظیم می‌شوند که قوانین آن بسیار کمتر از قوانین SEC هستند. درصورتی‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برندۀ این دعوای حقوقی شود، بر روی اکثر ارزهای دیجیتال نظارت جدیدی اعمال خواهد شد. این نظارت اضافی می‌تواند به‌عنوان شانس خوبی تعبیر شود تا توسعۀ فناوری در ایالات متحده متوقف شود؛ به این دلیل که این فناوری به‌صورت مستقل از مقررات دولتی طراحی شده‌است.

    آیا دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون (SEC) به پایان می‌رسد؟

    درمقابل اگر شرکت ریپل بتواند برندۀ این دعوای حقوقی بزرگ شود، این امکان وجود دارد که مقررات سبک‌تر CFTC مورداستفاده قرار گیرد و همچنین فناوری بلاک‌چین از آزادی بیشتری برای توسعۀ بیشتر و بهتر برخوردار خواهد شد. فعلاً همه منتظر خاتمۀ این دعوای حقوقی هستند تا بدانند قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد، چه قوانینی اعمال شود و بلاک‌چین‌ها چقدر توسعه پیدا خواهند کرد. تمام این اوضاع بر روی خرید ریپل و فروش آن تأثیرگذار است و نمی‌توان این تأثیرات را نادیده گرفت، زیرا معاملات Ripple نیز دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

    کلام آخر

    ممکن است تاکنون نام ریپل Ripple را شنیده باشید و اطلاعات مختصری از این ارز دیجیتال داشته باشید. در حال حاضر قیمت رمزارز ریپل بالاتر از خط روند صعودی ۰.۳۸۵۰ دلار قرار گرفته‌است. Ripple با روند صعودی قیمت و افرایش تعداد کاربر مواجه است. از دسامبر سال 2020 میان شرکت Ripple و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک دعوای حقوقی شکل گرفت که طی این دعوای حقوقی کمیسیون SEC ادعاهایی مبنی‌بر این‌که شرکت Ripple، اوراق بهادار XRP به‌جای رمزارز به فروش رسانده و سود بسیاری را از آن خود کرده در دادگاه اعلام نمود. این دعوای حقوقی همچنان ادامه دارد و براساس پیش‌بینی‌ها ممکن است به‌زودی پایان یابد. خاتمۀ این دعوای حقوقی می‌تواند تأثیرات بسیاری بر تمام ارزهای دیجیتال بگذارد؛ در صورت پیروزی هر طرف این شکایات، تغییراتی بر روی ارزهای دیجیتال اعمال خواهد شد که موجب توسعۀ بیشتر و یا کمتر آن‌ها خواهد شد.

    منبع :

    https://wallex.ir/blog/xrp-price-prediction-where-will-digital-asset-go-next/ 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309779

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم