نماد سایت پول بانک

آپارتمان های لوکس تهران و هزینه رهن آن ها

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ، براساس موتور های جستجوگر معتبر ملکی ،اغلب مالکین آپارتمان های لوکس ،برخلاف موجران املاک کوچک،ممانعتی در عرضه آپارتمان خود به صورت  (رهن کامل) ندارند.آنها اغلب امکان فعالیت اقتصادی با ودیعه چند صد میلیونی دریافتی را دارند و حتی اگر این امکان را هم نداشته باشند، می‌توانند حتی در قالب سپرده‌گذاری بانکی هم به سود نسبتا قابل قبولی دست پیدا کنند.

    اما نگاهی به قیمت پیشنهادی رهن کامل آنها حاکی است، ترکیب رهن و اجاره در بازار لوکس‌متراژها اغلب به صرفه‌تر از تن دادن به ودیعه‌های بیش از ارزش واقعی اجاره‌بهای این املاک است. به‌عنوان مثال آپارتمان 160 مترمربعی سه خوابه واقع در طبقه پنجم یک آپارتمان پنج طبقه دو واحدی سه ساله، با امکانات کامل اعم از پارکینگ، انباری، آسانسور، بالکن و سونا واقع در سعادت آباد، بهراد با ودیعه 600 میلیون تومانی فایل شده است در حالی که اجاره نهایی املاک مشابه در این منطقه که در قالب قراردادهای ترکیب ودیعه و اجاره‌بها به اجاره رفته است، کمتر از این رقم می‌شود.

    بر اساس فرمول یک میلیون تومان معادل 30 هزار تومان که همچنان در بازار مبنا قرار دارد، رهن کامل قراردادهای ترکیبی آپارتمان‌هایی با مشخصات مذکور معادل 350 میلیون تومان است. واحد مسکونی دیگری به مساحت 185 مترمربع واقع در طبقه چهارم یک واحد آپارتمان چهار طبقه تک واحدی در خیابان نیاوران، مژده با سن بنای پنج سال با رهن کامل پیشنهادی 400 میلیون تومان فایل شده و این در حالی است که با معادل‌سازی قراردادهای ترکیبی رهن و اجاره آپارتمان‌هایی با مشخصات مذکور در خیابان مژده، رهن کامل این آپارتمان حداکثر 350 میلیون تومان است.

    موجر دیگری رهن کامل آپارتمان لوکس، نوساز و سه خوابه خود واقع در اقدسیه، گلستان شمالی به مساحت 220 مترمربع با برخورداری از امکانات کامل و استخر، سونا و جکوزی که در طبقه دوم یک آپارتمان پنج طبقه دو واحدی قرار دارد، یک میلیارد تومان معین کرده است. این در حالی است که رهن معقول ملک مذکور طبق قراردادهای اجاره مشابه، مترمربعی چهار میلیون تومان یعنی معادل 880 تا 900 میلیون تومان است. /دنیای اقتصاد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل