نماد سایت پول بانک

آمریکا نصف باج پرداختی به هکرهای خط لوله کلونیال را پس گرفت

  • آمریکا نصف باج پرداختی به هکرهای خط لوله کلونیال را پس گرفت – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در روز دوشنبه 2.3 میلیون دلار ارز مجازی را که شرکت خط لوله کلونیال به هکرها پرداخت کرده بود، بازپس گرفت. حمله سایبری به این شرکت مخرب‌ترین حمله در نوع خود در تاریخ آمریکا بوده است.

    جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

    طبق گفته لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا،63.7 بیت کوین به ارزش 2.3 میلیون دلار که توسط شرکت کلونیال به این هکرها پرداخت شده بود، توقیف شده است. حمله سایبری به سیستم‌های این شرکت باعث کمبود گسترده بنزین در آمریکا شده بود.

    اداره تحقیقات فدرال آمریکا توانسته کیف پول بیت کوینی را که بیشتر این باج را دریافت کرده بود باز کند ولی مشخص نیست این اداره کلید این کیف پول را چگونه بدست آورده است.

    باجگیری 90 میلیون دلاری هکرهای شرکت خط لوله آمریکا طی 9 ماهبزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا پس از یک هفته دوباره راه اندازی شد

    شرکت خط لوله کلونیال اعلام کرد حدود 5 میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرده است. ارزش بیت کوین از آن زمان 5 درصد کاهش یافته و به حدود 34 هزار دلار رسیده است.

    توقیف بیت کوین بسیار نادر است ولی مقامات آمریکا تمام تخصص خود را برای ردیابی جریان پول دیجیتال به کار گرفته‌اند چون این نوع باج خواهی‌ها تبدیل به یک تهدید امنیتی گسترده شده و روابط بین آمریکا و روسیه را که بیشتر این گروه‌ها از آنجا نشأت می‌گیرند تیره‌تر کرده است.

    حمله سایبری این گروه با عنوان دارک ساید باعث تعطیلی چند روزه شرکت کلونیال، کمبود بنزین، خرید سراسیمه آن و در نتیجه افزایش قیمت بنزین شده بود، آن هم در شرایطی که اقتصاد آمریکا روند بهبودی از بحران کرونا را به تازگی آغاز کرده بود.

    اداره تحقیقات فدرال آمریکا مقر گروه دارک ساید را روسیه اعلام کرده است. این گروه به 90 شرکت آمریکایی از جمله تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات پزشکی و بهداشتی حمله کرده است.

    انتهای پیام/7

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل