نماد سایت پول بانک

آمادگی روسها برای تکمیل خط آهن آستارا-رشت/ عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس

  • آمادگی روسها برای تکمیل خط آهن آستارا-رشت/ عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس

    معاون نخست وزیر روسیه از موافقت پوتین جهت ساخت راه آهن آستارا-رشت و عزم این کشور برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ظهر امروز با اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.

    در این دیدار اوورچوک ضمن خوش امدگویی به طرف ایرانی، ازفعالسازی کریدور شمال – جنوب استقبال کرد و از برنامه ایران برای حل مشکلات لجستیکی این کریدور پرسید و از موافقت رئیس جمهور روسیه برای ساخت راه آهن در ایران خبر داد.

    در ادامه این نشست در مورد مباحث پولی و تشکیل کارگروه تولید مشترک ، تامین قطعات صنعتی کارخانه های روسیه توسط کارخانه های ایرانی، ایجاد مناطق ازاد مشترک در شمال و جنوب ایران بحث و تبادل نظر شد.

    همچنین پیمان پاک بر نقش روسیه در نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ایران، نوسازی ناوگان کشتیرانی در دریای خزر و نوسازی ناوگان جاده ای ایران تاکید کرد.

    معاون نخست وزیر روسیه نیز با بیان اینکه روسها می دانند تحریم ها لغو نخواهد شد از چشم طمع دشمنان به منابع عظیم 2 کشور سخن گفت و بر لزوم طراحی شیوه های جدید تبادلات پولی و بانکی تاکید کرد.

    وی همچنین از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد و پیشنهاد کرد ایران به عنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق شود.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل