نماد سایت پول بانک

آلپاری یک بروکر حرفه‌ای

آلپاری یک بروکر حرفه‌ای

فهرست محتوا

  • چکیده : بروکر آلپاری بعنوان محبوبترین بروکر فارکس در میان ایرانیان شناخته میشود. در این مقاله که برگرفته از سایت تجارت فارکس است به بررسی و نقد این بروکر پرداخته ایم.

    بروکر آلپاری یکی از معروف‌ترین بروکرهای حرفه‌ای در بازار جهانی فارکس است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی مانند امنیت بسیار بالا، رگولاتوری معتبر و ارائه خدماتی گسترده به کاربران، در بین بسیاری از معامله‌گران کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای دارد. تقریبا نود درصد از معامله‌گران ایرانی بازار فارکس با بروکر alpari آشنا هستند و معامله‌های خود را از طریق همین بروکر انجام می‌دهند.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    آلپاری با بیش از بیست سال سابقه درخشان، از اعتبار بالایی برخوردار است و خدمات خود را به معامله‌گران و تریدرهای 150 کشور ارائه می‌دهد. تمام تریدرهای حرفه‌ای و با تجربه، با این بروکر معتبر آشنا هستند و به آن اعتماد دارند؛ اما اگر جزو افرادی هستید که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند، برای آشنایی بیشتر با آلپاری تا انتهای این مقاله با ما همراه‌ باشید چون قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها و نحوه ثبت نام در این بروکر در اختیار افراد تازه کار قرار دهیم.

    آلپاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

    یکی از بروکرهای شناخته شده در بازار فارکس که اصالت روسی داشته و با ارائه بهترین خدمات همیشه جزو بروکرهای پیشتاز فارکس است، بروکر آلپاری نام دارد. این بروکر کار خود را از تاریخ 24 ماه دسامبر سال 1998 میلادی آغاز کرد. معامله‌گران بازار فارکس برای موفقیت و کسب سود در این بازار، به بروکری نیاز دارند که شرایط مناسبی برای انجام معاملات ایجاد کند، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار باشد و خدماتی ارائه دهد که برای بروکرهای دیگر قابل رقابت نباشد. الپاری تمام این ویژگی‌ها را دارد و تاکنون بیشتر از دو میلیون نفر معامله‌گر به این بروکر اعتماد کرده‌اند و به عنوان یکی از سه بروکر پرجمعیت تاریخ به شمار می‌رود.

    معامله‌گران بیش از 150 کشور جهان از جمله ایران در حال حاضر از خدمات و پشتیبانی این بروکر حرفه‌ای استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از طریق یکی از حساب‌های پر سرعت این بروکر با اسپرد بسیار کم به ترید کردن مشغول شوند.‌ ارائه پلتفرم‌ متاتریدر 4 و پلتفرم متاتریدر 5 هر دو در بروکر الپاری امکان‌پذیر است. ارائه جوایز، برگزاری برنامه‌های تشویقی، ارائه تخفیف‌های نقدی، برگرداندن میزان اسپرد، امکان تبدیل کردن امتیازها به وجه نقد، افتتاح حساب‌هایی موسوم به حساب پم به عنوان یکی از ابتکارهای آلپاری از دیگر ویژگی‌های این بروکر معروف به شمار می‌روند.

     آشنایی با تاریخچه آلپاری و افتخارات این بروکر

    همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره شد، بروکر الپاری فعالیت رسمی خود را از سال 1998 در شهر کازان کشور روسیه آغاز کرد. در واقع بیشتر از دو دهه از افتتاح این بروکر می‌گذرد. اولین بروکری که در سال 2003 میلادی موفق شد معامله‌های آنلاینش را به پلتفرم متاتریدر انتقال دهد، همین بروکر بود. در حال حاضر به جرات می‌توان گفت که پلتفرم‌های متاتریدر به عنوان معروف‌ترین پلتفرم‌های بازار جهانی فارکس شناخته می‌شوند. شعبه انگلستان این بروکر در سال 2004 و زیر نظر رگولاتوری FCA راه‌اندازی شد. شعبه آمریکا در سال 2006 زیر نظر رگولاتاری NFA و شعبه قبرس در سال 2010 زیر نظر رگولاتاری Cysec راه‌اندازی شد.

    با سقوط سی درصدی قیمت دلار در مقایسه با فرانک، شعبه این بروکر در کشور انگلستان ورشکسته شد و بعد از مدتی شعبه‌های موجود در نیوزلند و آمریکا نیز با اعلام ورشکستگی تعطیل شدند.‌ در سال 2012 مقام سوم بهترین بروکر بازار فارکس از بین پنج بروکر بزرگ فارکس را به دست آورد. هم‌چنین عنوان بهترین بروکر قاره اروپا در سال 2013 به بروکر alpari تعلق گرفت. درست در همین سال تعداد معامله‌گرانی که از خدمات این بروکر استفاده می کردند به بیش از یک میلیون نفر رسید.

    این بروکر در سال 2015 موفق شد که اپلیکیشن اختصاصی موبایل خود را راه‌اندازی کند و تا به امروز 500000 کاربر از تمام کشورهای دنیا به عضویت اپلیکیشن alpari درآمده‌اند. خدمات این بروکر در سال 2019 به صورت گسترده به‌روزرسانی شد و شکل تازه‌ای به خود گرفت. البته این تغییرات و به‌روزرسانی‌های گسترده، تنها بخشی از مسیر پیشرفت بروکر الپاری محسوب می‌شود.

    آلپاری از چه مزایا و معایبی برخوردار است؟

    شما نمی‌توانید بروکری را پیدا کنید که به طور کامل بدون هیچ گونه عیب و ایرادی باشد. همه بروکرها در کنار تمام مزایایی که دارند ممکن است معایبی هم داشته‌باشند و آلپاری هم از این قاعده مستثنی نیست. چیزی که بسیار مهم و بااهمیت است، برخورد مدیران این بروکر در مواجهه با انتقادات است. آن‌ها با روی باز تمام انتقادات را می‌پذیرند و در صدد رفع آن بر می‌آیند. همین موضوع در جلب اعتماد مشتریان نقش به‌سزایی دارد. معامله‌گران این بروکر با توجه به اعتماد بالایی که دارند، در حساب‌های کاربری خود وجوه سنگینی را واریز می‌کنند.

    از مهمترین مزایای این بروکر می‌توان به مواردی مانند برقراری شرایط مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری هوشمند، استفاده از گزینه‌های معاملاتی بسیار متنوع و متناسب با نیازهای معامله‌گران، پشتیبانی از پلتفرم‌های متاتریدر 4 و متاتریدر 5، ارائه پلتفرمی به نام Alpari International Direct با بهترین قابلیت‌ها مخصوص معامله‌گران و تریدرهای حرفه‌ای، ارائه امنیت بسیار زیاد، امکان ذخیره سرمایه تریدرها در حساب‌هایی مجزا، همکاری با مشهورترین بانک‌ها، بالا بودن سرعت سرورها، اجرای دستورالعمل‌ها بدون وجود ریکوت، ارائه آسان‌ترین روش‌های انتقال وجه در عرض کمتر از یک روز کاری، پشتیبانی از زبان فارسی برای ارائه خدمات بهینه و باکیفیت به معامله‌گران ایرانی، ارائه تخفیف‌های ویژه و طرح‌های تشویقی، راحت بودن پنل کاربری برای استفاده راحت معامله‌گران تازه کار، برخورداری از 22 سال سابقه کاری درخشان و غیره اشاره کرد.

    ورشکسته شدن در شعبه‌های نیوزلند، انگلستان و آمریکا، بالا بودن اسپردها در بعضی از جفت ارزها و ایجاد مشکل موقتی در برخی از نمودارها نیز به عنوان معایب این بروکر محسوب می‌شوند.

    معرفی روش‌های واریز و برداشت ویژه معامله‌گران ایرانی در بروکر الپاری

    ارائه روش‌های متنوعی مانند واریز از طریق بانک، از طریق سیستم پرداخت بین‌المللی، از طریق Advcash و غیره، برای واریز کردن یا برداشت وجه از حساب آلپاری یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بروکر محسوب می‌شود. این بروکر برای راحتی کار معامله‌گران ایرانی نیز روش ویژه‌ای در نظر گرفته‌است. این روش‌ها عبارتند از: واریز ریالی به وسیله سایتی که از طرف تاپ چنج تایید شده‌است.

    خود واریز ریالی هم به دو طریق پرداخت آنلاین و استفاده از درگاه ویشارژ انجام می‌شود، واریز از طریق افتتاح حساب در وب مانی، واریز از طریق افتتاح حساب در پرفکت مانی، واریز از طریق رمزارزهایی مانند ارز دیجیتال بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال لایت کوین. در این روش کاربران ایرانی ابتدا باید وارد کابین شخصی خود شوند و سپس از بخش واریز وجه گزینه B2blnpay را انتخاب کرده و بر اساس نوع رمز ارز از بین گزینه‌های BTC، ETH و LTC یک گزینه را انتخاب نمایند. در مرحله بعدی لازم است که حساب شخصی یا حساب تجاری خود را از بخش “انتقال به” تعیین کرده و گزینه ادامه را بزنند.

    حالا باید مبلغ ارز دیجیتال مورد نظر وارد شود‌. معامله‌گران برای نرخ تبدیل، باید به نرخ سایت به نمایش درآمده در کادر سبز رنگ توجه داشته‌باشند. در آخرین مرحله هم نوبت به تایید مشخصات واریز می‌رسد. حالا باید لینک کیف پول و هم‌چنین QR code را دریافت کرده و واریز انجام شود. به این نکته هم توجه داشته‌باشید که انجام این مراحل ممکن است به چند ساعت زمان نیاز داشته‌باشد؛ زیرا تاییدیه‌های تراکنش‌ها در شبکه مربوط به ارزهای دیجیتال مقداری زمان‌بر است.

    چند نوع حساب در آلپاری وجود دارد و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند؟

    متنوع بودن حساب‌ها را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از مزایای بروکر alpari در نظر گرفت.‌ اکثر بروکرهای فعال در بازار فارکس ازحساب‌های Estandard و ECN برخوردار هستند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ اما تعداد زیادی از آن‌ها نیز از حساب‌های Nano و Cent پشتیبانی نمی‌کنند. بروکر الپاری از هر چهار نوع حساب پشتیبانی می‌کند و این مزیت باعث پرطرفدار شدن این بروکر محبوب شده‌است. در ادامه راجع به هر یک از این حساب‌ها مختصری توضیح خواهیم داد.

    ·           حساب استاندارد ( Standard)

    یکی از حساب‌های پایه که همه بروکرها از آن پشتیبانی می‌کنند، حساب استاندارد نام دارد. در این نوع حساب هیچ کمیسیونی از معامله‌گران دریافت نمی‌شود و میزان اسپرد آن متوسط است. تعداد نمادهای معاملاتی موجود در حساب استاندارد همواره بیشتر از حساب‌های دیگر است. برای افتتاح حساب استاندارد به مبلغ زیادی احتیاج نیست. اکثر معامله‌گران و تریدرهای مبتدی و کم تجربه و تریدرهای بلند مدت، از این نوع حساب در بروکر آلپاری استفاده می‌کنند. حداقل مبلغ واریزی در حساب استاندارد صد دلار بوده و حداکثر مبلغ لوریج 1:1000 است. داشتن 53 نماد معاملاتی، داشتن حساب اسلامی، استاپ اوت ده درصدی و عدم نیاز به پرداخت کمیسیون نیز از بارزترین ویژگی‌های حساب استاندارد است.

    ·           حساب نانو (Nano)

    حساب نانو در بروکر Alpari شباهت بسیار زیادی به حساب استاندارد دارد با این تفاوت که بالانس حساب در آن به جای هر دلار، 100 سنت محاسبه می‌شود. در واقع به جای واحد پول دلار از واحد سنت استفاده می‌کنند. حجم معامله‌ها و هم‌چنین مقدار سود و زیان در این حساب، بر حسب Cent خواهد بود و مقدار ریسک یک صدم است. معامله‌گران و تریدرهایی که به تازگی به بازار فارکس وارد شده‌اند و تجربه زیادی ندارند، معمولا از حساب نانو استفاده می‌کنند. حداقل مبلغ واریزی بیست دلار، حداکثر مبلغ لوریج 1:500، داشتن 53 نماد معاملاتی، داشتن حساب اسلامی، عدم نیاز به پرداخت کمیسیون استاپ اوت ده درصدی و اسپرد 0.8 پیت از ویژگی‌های دیگر حساب نانو به شمار می‌رود.

    ·           حساب ای سی ان (ECN)

    در همه بروکرها از جمله بروکر الپاری، شرایط معاملاتی در حساب ECN بسیار حرفه‌ای‌تر است. در بروکرهای دیگر مقدار اسپرد و هم‌چنین مقدار کمیسیون در حساب‌های ECN کم است؛ اما در آلپاری هیچ کمیسیونی از معامله‌گران بابت افتتاح این حساب دریافت نمی‌شود و مقدار لوریچ آن را می‌توان تا 1:3000 افزایش داد. اکثر تریدرهای اسکلپر، باتجربه و حرفه‌ای این بروکر، از حساب ECN استفاده می‌کنند. در حساب ECN متاتریدر 4 حداقل مبلغ واریزی 300 دلار و حداکثر مبلغ لوریج 1:3000 است؛ داشتن 67 نماد معاملاتی، عدم نیاز به پرداخت کمیسیون، استاپ اوت 60 درصدی، داشتن حساب اسلامی و برخورداری از اسپرد 0.2 پیت از دیگر مزایای آن است؛ اما در حساب ECN متاتریدر 5 حداقل مبلغ واریزی 500 دلار و تعداد نمادهای معاملاتی 66 نماد است.

    ·           حساب پرو ای سی ان (Pro ECN)‌

    در بخش قبلی به تفاوت‌های حساب ECN در بروکر alpari با سایر بروکرها اشاره کردیم. اگر بخواهیم راجع به حساب Pro ECN توضیح دهیم باید بگوییم که ویژگی‌های این حساب درست مشابه حساب ECN در بروکرهای دیگر است. در این حساب مقدار کمسیون چیزی بین سه الی پنج دلار است و مقدار اسپردها نیز از ECN کمتر است. در این حساب نمادهای معاملاتی بیشتری در اختیار معامله‌گران و تریدرها قرار گرفته‌است. برای تریدرهای کوتاه مدتی که مشکلی با پرداخت کمیسیون ندارند، افتتاح حساب Pro ECN مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود. به این نکته هم توجه داشته‌باشید که آلپاری برای پلتفرم متاتریدر پنج این حساب را ارائه نداده‌است. حداقل مبلغ واریزی 500 دلار، داشتن 78 نماد معاملاتی، داشتن حساب اسلامی، پرداخت کمیسیون به مبلغ 3.2 دلار/ لات و استاپ اوت 60 درصدی از ویژگی‌های این حساب است.

    نحوه ثبت نام در آلپاری به چه صورت است؟

    فرآیند ثبت نام در این نوع بروکر بسیار راحت است. کاربران در مرحله اول باید وارد سایت این بروکر با آدرس اینترنتی alpariforex.ir شوند. سپس با انتخاب عبارت ثبت نام بالای صفحه مراحل ثبت نام شروع خواهد شد. در این مرحله لازم است که کاربر نام و نام خانوادگی را با حروف انگلیسی و سپس آدرس ایمیل و شماره موبایل خود را با کد ایران یعنی +98 وارد کند. حالا با کلیک روی گزینه پذیرش شرایط سایت وارد مرحله بعدی خواهد شد.

    در مرحله بعد نوبت به وارد کردن نام کشور و آدرس کاربر و کلیک روی گزینه ادامه می‌رسد. حالا با استفاده از دو روش ایمیل یا پیامک گزینه دریافت کد فعال سازی را انتخاب کرده و فرآیند ثبت نام خود را به اتمام برسانید. بعد از تکمیل فرم ثبت نام نوبت به مرحله احراز هویت می‌رسد‌. برای احراز هویت باید روی گزینه حساب من کلیک کرده و گزینه ارسال کردن مدارک را بزنید. بعد از بارگذاری مدارک منتظر باشید تا حساب کاربری شما برای انجام معاملات فعال شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل