نماد سایت پول بانک

آغاز همکاری های مالیاتی ایران و پرتغال

  • به گزارش رسانه مالیاتی ایران، اولین دور از مذاکرات کارشناسی مسئولان مالیاتی کشورمان با هیات مالیاتی پرتغال به میزبانی سازمان امور مالیاتی کشور از چهاردهم تا هفدهم آبان‏ماه سال جاری با هدف بررسی نحوه همکاری های مالیاتی برگزار گردید.
    در این دور از مذاکرات 4 روزه، کارشناسان مالیاتی دو طرف، متن موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه فیمابین دو کشور را بطور کامل مورد بحث و بررسی قرار دادند.
    همچنین در روز پایانی دور اول مذاکرات کارشناسی، پیش‌نویس موافقت‌نامه مذکور توسط روسای دو هیات محمدقاسم پناهی، قائم مقام رئیس‏ کل سازمان امور مالیاتی کشورمان و ژوائو پدرو سانتوس، رئیس مرکز تحقیقات مالیاتی و امور گمرکی وزارت دارایی پرتغال امضاء شد.
    اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در دو کشور، تبادل اطلاعات برای ارتقای شفافیت در رفتارهای مالیاتی دو کشور، هموارسازی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بالقوه، تقسیم حقوق مالیاتی نسبت به فعالیت‌های فرامرزی و جلوگیری از فرار مالیاتی از مهمترین محورهای گفتگو در این دور از مذاکرات بود و مقرر گردید پس از انجام مذاکرات تکمیلی برای رفع اختلافات باقیمانده و طی مراحل تشریفات قانونی به امضای عالی‌ترین مقام اقتصادی دو کشور برسد.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل