• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

یک پنجم خوراک مردم ایران نان و فرآروده‌های آن است

  • کد خبر : 42888
  • 11 دی 1398 - 16:17
یک پنجم خوراک مردم ایران نان و فرآروده‌های آن است

بررسی ها نشان داد گوشت ۲۰.۸ درصد، نوشابه و غذا‌های آماده و دخانی ۹.۱ درصد و آرد، غلات، رشته، نان و فرآورده‌های آن ۲۰.۱ درصد از سبد غذایی خانوار‌های ایرانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران، گوشت 20.8 درصد، نوشابه، غذا‌های آماده و دخانی 9.1 درصد و آرد، غلات، رشته، نان و فرآورده‌های آن 20.1 درصد از سبد خانوار‌های ایرانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند که به ترتیب، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و البرز در هر یک از سبد‌های یاد شده، بیشترین سهم را داشته اند.
55 درصد از گوشت مورد استفاده ایرانیان در سال 97، گوشت دام، 11 درصد گوشت حیوانات دریایی و 34 درصد گوشت پرندگان بوده است.
سهم ادویه ها، چاشنی‌ها و سایر ترکیب‌های خوراکی، 3.9 درصد سبد غذایی خانوار‌های ایرانی در سال گذشته بود که استان خوزستان بیشترین سهم را داشت.
قند، شکر، شیرینی ها، چای، قهوه و کاکائو 7.7 درصد و خشکبار و حبوبات 5.4 درصد در سبد غذایی خانوار‌های ایران در سال گذشته بود که استان‌های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سهم ر..

  • بررسی ها نشان داد گوشت ۲۰.۸ درصد، نوشابه و غذا‌های آماده و دخانی ۹.۱ درصد و آرد، غلات، رشته، نان و فرآورده‌های آن ۲۰.۱ درصد از سبد غذایی خانوار‌های ایرانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

    یک پنجم خوراک مردم ایران نان و فرآروده‌های آن است – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران، گوشت 20.8 درصد، نوشابه، غذا‌های آماده و دخانی 9.1 درصد و آرد، غلات، رشته، نان و فرآورده‌های آن 20.1 درصد از سبد خانوار‌های ایرانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند که به ترتیب، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و البرز در هر یک از سبد‌های یاد شده، بیشترین سهم را داشته اند.

    55 درصد از گوشت مورد استفاده ایرانیان در سال 97، گوشت دام، 11 درصد گوشت حیوانات دریایی و 34 درصد گوشت پرندگان بوده است.

    سهم ادویه ها، چاشنی‌ها و سایر ترکیب‌های خوراکی، 3.9 درصد سبد غذایی خانوار‌های ایرانی در سال گذشته بود که استان خوزستان بیشترین سهم را داشت.

    قند، شکر، شیرینی ها، چای، قهوه و کاکائو 7.7 درصد و خشکبار و حبوبات 5.4 درصد در سبد غذایی خانوار‌های ایران در سال گذشته بود که استان‌های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین سهم را در هر یک از سبد‌های ذکر شده داشتند.

    میوه‌ها و سبزی‌ها 18.7 درصد (بیشترین سهم مربوط به استان بوشهر)، شیر و فرآورده‌های آن و تخم پرندگان 10.9 درصد (بیشترین سهم مربوط به تهران) و روغن‌ها و چربی‌ها 3.3 درصد (بیشترین سهم مربوط به استان کرمانشاه) از سبد غذایی شهروندان ایرانی را در سال گذشته تشکیل می‌داد.

    همچنین براساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط انواع هزینه‌های خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار شهری در سال 97، نود و چهار هزار و 505 هزار ریال (9 میلیون و 450 هزار و 500 تومان) بوده است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=42888

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم