• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

گزارش اقدامات جامع بانک سامان در دوران پاندمی کرونا

  • کد خبر : 107864
  • 23 اردیبهشت 1399 - 8:11
گزارش اقدامات جامع بانک سامان در دوران پاندمی کرونا

گزارش اقدامات جامع بانک سامان در دوران پاندمی کرونا بانک سامان به عنوان یکی از اعضای نظام بانکی ایران هم‌زمان با جدی شدن تب کرونا در کشور، خود را از آلام جامعه جدا ندید اقدامات و برنامه های خود را با حساسیت پیگیری و به اجرا در آورد.
به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک سامان، کرونا واژه‌ای که بسامد شنیداری‌اش این روزها بسیار بیشتر از هر اتفاق تاریخی دیگری است. شاید هیچ‌ جامعه‌شناسی گمان نمی‌کرد که جهان با یک‌زبان و حس مشترک در خصوص یک اتفاق تاریخی سخن بگوید. واژه‌ای که محدودیت جغرافیایی را درنوردیده و از پهناورترین کشورهای جهان تا دورافتاده‌ترین و ناشناخته‌ترین کشورها را درگیر خود کند و سایه سنگین ترس را بر سطح کره زمین بگستراند.
اما واقعیت آن است که در کنار تمامی مباحث و اتفاقات ناشی از این بیماری، کرونا منشأ بروز اتفاقات مهمی نیز در حوزه اقتصادی شد. روندی که عیار واقعی بخش‌های اقتصادی را در برخورد با ابر بحران‌ها نمایان کرد و نشان داد که تاب‌آوری نهادهای اقتصادی در شرایط حساس چگونه است.
و البته بودند نهادهایی که نه‌فقط ققنوس‌وار از این آتش بزرگ گذر کردند، بلکه همچون حامی به ک..

  • گزارش اقدامات جامع بانک سامان در دوران پاندمی کرونا

    بانک سامان به عنوان یکی از اعضای نظام بانکی ایران هم‌زمان با جدی شدن تب کرونا در کشور، خود را از آلام جامعه جدا ندید اقدامات و برنامه های خود را با حساسیت پیگیری و به اجرا در آورد.

    به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک سامان، کرونا واژه‌ای که بسامد شنیداری‌اش این روزها بسیار بیشتر از هر اتفاق تاریخی دیگری است. شاید هیچ‌ جامعه‌شناسی گمان نمی‌کرد که جهان با یک‌زبان و حس مشترک در خصوص یک اتفاق تاریخی سخن بگوید. واژه‌ای که محدودیت جغرافیایی را درنوردیده و از پهناورترین کشورهای جهان تا دورافتاده‌ترین و ناشناخته‌ترین کشورها را درگیر خود کند و سایه سنگین ترس را بر سطح کره زمین بگستراند.

    اما واقعیت آن است که در کنار تمامی مباحث و اتفاقات ناشی از این بیماری، کرونا منشأ بروز اتفاقات مهمی نیز در حوزه اقتصادی شد. روندی که عیار واقعی بخش‌های اقتصادی را در برخورد با ابر بحران‌ها نمایان کرد و نشان داد که تاب‌آوری نهادهای اقتصادی در شرایط حساس چگونه است.

    و البته بودند نهادهایی که نه‌فقط ققنوس‌وار از این آتش بزرگ گذر کردند، بلکه همچون حامی به کمک افراد و نهادهای دیگر آمدند و کوشیدند آنان را نیز از این ابر بحران عصر جدید عبور دهند. یکی از بخش های مهم اقتصاد که باید با همتی دو چندان شرایط را در دوران کرونا تدبیر و تسهیل می کرد نظام بانکی بود.

    بانک سامان نیز به عنوان یکی از اعضای نظام بانکی ایران هم‌زمان با جدی شدن تب کرونا در کشور، خود را از آلام جامعه جدا ندید و تلاش کرد در دو بعد پرسنلی و عمومی اقدامات و برنامه های خود را با حساسیت پیگیری و به اجرا درآورد.

    کرونا و پرسنل بانک سامان

    با توجه به اهمیت و ضرورت سلامتی پرسنل بانک سامان به عنوان اعضای یک خانواده کاری، علی رغم اینکه بخش های زیادی از بدنه اقتصاد به دلیل شرایط کرونا به تعطیلی کشیده شد اما بانک سامان تلاش کرد تا خدمات رسانی به مردم حتی برای یک لحظه قطع نشود و این مستلزم حضور همکاران سامان در شعب و واحدهای ستادی با رعایت حداکثر نکات بهداشتی و ایمنی بود. با تشکیل منظم جلسات کمیسیون ایمنی و بهداشت از همان روزهای اول پیش بینی ها و دستورالعملهای لازم برای تامین و توزیع اقلام بهداشتی صادر شد. با این شرایط تلاش شد علی رغم کمبودهای شدید به ویژه در ماه اسفند همه اقلام ضروری بهداشتی و نظافتی تامین و با اولویت همکاران شعب و ستاد توزیع شود و به لطف خدا بانک سامان از این مرحله با کمترین آسیب و چالش عبور کرد. گقتنی است در همین راستا از اوایل فروردین تغییراتی در دکوراسیون شعب برای کاهش تماس و اشاعه بیماری به انجام رسید.

    کرونا و تقویت خدمات غیرحضوری بانک سامان برای مشتریان

    در کنار تمامی اقداماتی که بانک سامان در حوزه‌های مختلف برای بهبود شرایط کشور در ایام انجام داد، این بانک کوشید که از مسیر ارائه خدمات نوین بانکی، ضمن کاستن از حضور مردم در شعب بانک، اقدام به تسهیل فرآیند دریافت خدمات برای مشتریان کرد.

    شاید نقطه عطف خدمات الکترونیک بانک سامان در ایام کرونا، وجود دستگاه‌های خودگردان و پایانه‌های غیر نقد در سطح شعب بود. بانک سامان با شبکه گسترده دستگاه‌های خودگردان این امکان را فراهم کرد که وجوه نقد مشتریان شبکه بانکی کشور را بدون تماس با کاربران شعب در شرایطی ایمن دریافت کنند. اتفاقی که بار بزرگی از روی دوش کارکنان شبکه بانکی کشور برداشت، چراکه حتی مشتریان دیگر بانک‌ها بدون اینکه حسابی در بانک سامان داشته باشند، از دستگاه‌های خودگردان این بانک برای واریز وجوه نقد به حساب‌های خود استفاده می‌کردند.

    و در کنار این، پایانه‌های غیر نقد بانک سامان از طریق احراز هویت به کمک کارت ملی، این امکان را فراهم کرد که تمامی مشتریان شبکه بانکی کشور ضمن حفظ سقف انتقال خود، روزانه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بیشتر به حساب‌های مقصد منتقل کنند.

    بر این اساس، بانک سامان در اطلاعیه‌های مکرر از مشتریان خواست تا مراجعات حضوری به شعب را کاهش دهند و تنها در موارد ضروری به شعب مراجعه کنند. این بانک با دارا بودن زیرساخت قوی الکترونیک همواره از همه مشتریان خود می‌خواهد تا خدمات بانکی خود را به‌صورت آنلاین از بستر نت بانک، موبایلت و تل بانک سامان دریافت کنند.

    در کنار این، بانک سامان تا اطلاع ثانوی سقف برداشت از تمامی خودپردازهای خود را به مبلغ ۵ میلیون ریال، افزایش داد و همچنین با افزایش دادن سقف انتقال وجه کارت به کارت اعلام کرد که تمام مردم از خودپردازهای بانک سامان می‌توانند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال کارت به کارت کنند.

    در همین حال باهدف کاهش میزان مراجعه مشتریان به شعب بانک سامان، تعداد دفعات رمز دوم اشتباه که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود به ۵ بار افزایش یافت.

    علاوه بر این، تمام کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها اسفندماه ۹۸ و فروردین‌ماه سال ۹۹ بود تا پایان خردادماه دارای اعتبار شدند.

    انتشار دستورالعمل‌های بهداشتی برای مشتریان

    اتفاق مهم دیگر در بانک سامان، اطلاع‌رسانی‌های مکرر در خصوص تمهیدات مراقبتی ویژه مشتریان بانک‌ها به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و همچنین ارائه راهنمای مراقبتی بود. بر این اساس بانک سامان با درک لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و پرحجم برای هشدار به عموم جامعه، ضمن به‌کارگیری تمام‌وقت نیروی‌های خود در مجموعه روابط عمومی، همه توان رسانه‌ای خود را بسیج کرد تا با استفاده از همه ابزارهای در دسترس اعم از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های همگانی، پیامک، پوستر و بیلبورد، ضمن ترغیب مردم به استفاده از خدمات الکترونیک، راهکارهای متعدد برای جلوگیری از شیوع این ویروس را اختیار عموم جامعه قرار داد.

    اهدای تجهیزات درمانی به چندین بیمارستان کشور

    شیوع پیش بینی نشده کرونا شرایط را برای تامین بسیاری از اقلام بهداشتی و نظاقتی در کشور دشوار کرد و این مساله برای پرسنل بیمارستانی که در صف اول مقابله با این ویروس بودند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار بود. بانک سامان با درک موقعیت حساس کادر درمانی کشور و لزوم حمایت از این مدافعان سلامت برای پیروزی در این نبرد بزرگ، محموله‌ای از اقلام پزشکی و حفاظتی اعم از ماسک، دستکش، تجهیزات حفاظت فردی، تب‌سنج و دستگاه تنفس مصنوعی را به یکی از بیمارستانهای کشور اهدا کرد تا به سهم خود قدمی در این مبارزه ملی برداشته باشد.

    حمایت از طرح ملی پلاسما درمانی بیماران کرونایی

    یکی از اقدامات مهم بانک سامان در جریان اقدام ملی برای مقابله با کرونا، حمایت از طرح پلاسما درمانی بیماران کرونایی بود. بر این اساس، بانک سامان هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا در کشور در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای کمک به یافتن راهی برای درمان این بیماری، از طرح درمان بیماران کرونایی با پلاسمای خون حمایت کرد.

    بانک سامان دراین‌ارتباط اقدام به همکاری با شرکت درمان آرا به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پلاسمای کشور کرد تا فرصتی برای کمک به سیستم درمانی کشور به وجود بیاید.

    لازم به ذکر است، شرکت درمان آرا که نقش محوری در تأسیس و توسعه مراکز جمع‌آوری پلاسما داشته و از مراکز خوش‌نام در این عرصه است، از ابتدای همه‌گیری این بیماری، پیشنهاد درمان بیماران کرونایی با استفاده از پلاسمای خون شفا یافتگان را مطرح و با حمایت تشکیلاتی و مالی از پژوهشگران این شیوه درمانی را به شکل یک کار آزمایی بالینی باهدف درمان ۲۰۰ بیمار در چند مرکز درمانی آغاز کرد تا پس از بررسی نتایج و در صورت موفقیت، این روش به‌عنوان یک شیوه استاندارد در اختیار تمام مراکز درمانی کشور قرار بگیرد.

    در همین راستا، بانک سامان نیز در همین راستا، ۷۰ درصد از حق بیمه سنگین این طرح را پوشش داد تا این طرح ملی بتواند عملیاتی شود.

    این در حالی است که قبل از ایران، مراکز تحقیقاتی چین به دنبال استفاده از این شیوه بودند اما به دلیل آنکه چین همانند ایران در صنعت پلاسما توسعه‌یافته نیست، گزارش دقیقی از موفقیت این پروژه در چین وجود نداشت اما از زمان همه‌گیری کرونا در ایالات‌متحده، سازمان غذا و داروی آمریکا این شیوه درمانی را به‌عنوان یکی از درمان‌های بیماری کرونا تائید کرده و هم‌اکنون چندین مرکز پلاسما در امریکا مشغول کار بر روی این شیوه درمانی هستند.

    امهال اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه

    یکی از چالش‌های گریبان گیر کشور در ایام کرونا، کاهش سطح درآمد اقشار آسیب‌پذیر جامعه بود. اقشاری که مشتری مستقیم تسهیلات قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور هستند و این کاهش میزان درآمد، می‌توانست مشکلی جدی برای تأمین مبلغ اقساط تسهیلات آنان باشد. همچنین معوق شدن این تسهیلات این احتمال را به وجود می‌آورد که نام این افراد در سامانه‌های اعتبارسنجی بانک‌ها به‌عنوان مشتری بدحساب درج شود. ازاین‌رو بانک سامان، برابر دستور بانک مرکزی اقدام به امهال ۳ ماهه اقساط تسهیلات مشتریانی کرد که از این بانک وام قرض‌الحسنه دریافت کرده بودند تا بخشی از بار سنگین گذر این ایام را از دوش آنان بردارد.

    امهال اقساط تسهیلات کسب وکارها

    دراین‌بین تنها افراد نبودند که با تأمین اقساط تسهیلاتشان دچار مشکل شده بودند. کسب و کارهای زیادی نیز در کشور بودند که با توجه به تعطیلی‌های مکرر به دلیل قرنطینه و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان درآمدشان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده بود. بانک سامان با درک شرایط و به منظور همراهی و همدلی با مشتریان خود تسهیلات کسب و کارهایی که تا بهمن ماه ۱۳۹۸ به طور منظم پرداخت شده بود را به مدت سه ماه به تعویق انداخت تا با شروع دوباره کسب و کار آنها بتوانند زمینه لازم را برای کسب درآمد و بازسازی کسب و کار خود داشته باشند.

    پرداخت تسهیلات برای تداوم اشتغال

    بانک سامان با رویکرد همیشگی خود مبنی بر حفظ اشتغال و تولید ملی تلاش کرد تا در شرایط کرونا نیز از مشتریانی که در این ایام پرسنل خود را تعدیل یا اخراج نکرده اند با اعطای تسهیلات و یا تعویق تسهیلات حمایت کند. این رویکرد بانک سامان به منظور تداوم اشتغال و تولید ملی بوده است و هدف در این بخش جلوگیری از بیکار شدن کارگران و تلاشگران این سرزمین بوده است.

    امهال اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی

    بانک سامان به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در بخش دیگری از اقدامات بانک سامان برای حمایت از نهادهای اقتصادی و کمک به گذر از بحران اقتصادی کرونا، با انجام هماهنگی های لازم با صندوق توسعه مالی تسهیلات شرکت‌های آسیب دیده را امهال کرده است تا فرصت بازسازی و بازگشت با قدرت به فضای کسب و کار برای آنها فراهم شود.

    اعطای تسهیلات با تنفس سه ماهه به سپرده‌گذاران

    شرایط حاصل از کرونا برای بسیاری از خانواده ها و کسب و کارها غیرقابل پیش بینی بود و نقدینگی آنها را با مشکل مواجه کرد بانک سامان با هدف جلوگیری از هدررفت منابع سپرده‌ای مشتریان خود تصمیم گرفت به سپرده گذاران ۵ تا ۱ میلیارد تومانی تا ۸۰ درصد سپرده آنها تسهیلات اعطا کند. نکته جالب این تسهیلات این است که در ۳۶ ماه که سه ماه آن تنفس دارد قابل تسویه است و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان قابل دریافت است.

    بانک سامان به عنوان یک سازمان اقتصادی با رویکردی جدی به مسئولیت های اجتماعی خود همیشه در تلاش است در حد توان و بضاعت شرایط و زمینه های لازم را برای زندگی بهتر پرسنل و مشتریانش و عموم هموطنان فراهم کند و مجموعه اقدامات این بانک در زمینه کرونا در همین راستا و هدف بوده است.

    منبع : ایبنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=107864

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم