• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

هواشناسی ایران 99/1/3| هشدار وقوع سیل و آبگرفتگی معابر 18 استان/کولاک برف در مناطق کوهستانی

  • کد خبر : 92929
  • 03 فروردین 1399 - 9:59

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۸ استان،‌اعلام کرد:‌از امروز تا روز آخر هفته در اکثر مناطق کشور باران و برف می‌بارد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی در کل کشور بارش باران و برف گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی شده است. امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی و جنوبی فارس، بوشهر، شمال ایلام، همدان، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران و سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.
دوشنبه فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در استان‌های مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق سمنان خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در استا‌های مذکور احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها،‌طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری،‌اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، لغزندی ج..

  • سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۸ استان،‌اعلام کرد:‌از امروز تا روز آخر هفته در اکثر مناطق کشور باران و برف می‌بارد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی در کل کشور بارش باران و برف گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی شده است. امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی و جنوبی فارس، بوشهر، شمال ایلام، همدان، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران و سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

    دوشنبه فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در استان‌های مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق سمنان خواهد بود.

    بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در استا‌های مذکور احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها،‌طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری،‌اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، لغزندی جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر به سبب بارش برف و کولاک وجود دارد.

    امروز همچنین ریزش تگرگ در جنوب کشور،‌دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و فردا در شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

    روز سه شنبه سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق ضمن تضعیف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. روز چهارشنبه شامانه بارشی از کشور خارج شده و به جز ارتفاعات استان کرمان،‌ شمال فارس و زاگرس مرکزی که بارش پراکنده خواهند داشت،‌ برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

    روز پنجشنبه در غرب کشور،‌دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌ فارس،‌ غرب اصفهان و نیمه غربی استان کرمان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

    دمای هوا امروز در نیمه غربی و نوار شمالی کشور 3 تا 5 درجه،‌ فردا و روز سه شنبه در نیمه شرقی کشور 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. امروز و فردا همچنین خلیج‌فارس،‌غرب تنگه هرمز،‌دوشنبه دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود.

    هشدار بارش‌ باران شدید در اکثر مناطق کشور/ ضرورت مدیریت سدها

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=92929

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم