• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

موج دوم هجوم ملخ های صحرایی به ایران

  • کد خبر : 97525
  • 04 اسفند 1398 - 22:29
موج دوم هجوم ملخ های صحرایی به ایران

حتما از هجوم ملخ های صحرایی به کشور خبرهایی شنیده اید. از روز جمعه دوم اسفند ماه موج دوم هجوم ملخ ها به استان های بوشهر، بخش های جنوبی فارس و هرمزگان آغاز شده است اما خوشبختانه هیچ خبر ناگواری از این موجودات به ثبت نرسیده است. به گزارش سید محمدرضا میر اعلام شده است […]

  • ملخ

    حتما از هجوم ملخ های صحرایی به کشور خبرهایی شنیده اید. از روز جمعه دوم اسفند ماه موج دوم هجوم ملخ ها به استان های بوشهر، بخش های جنوبی فارس و هرمزگان آغاز شده است اما خوشبختانه هیچ خبر ناگواری از این موجودات به ثبت نرسیده است.
    به گزارش سید محمدرضا میر اعلام شده است که این ملخ ها به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی اقدام به مهاجرت نموده اند. خاستگاه اصلی این ملخ ها: حاشیه دریای سرخ، شبه جزیره عربستان، یمن، اتیوپی، اریتره و سودان می باشد. میزان بارش های اتفاق افتاده در بخش های جنوبی و جهت وزش باد اصلی ترین دلیل رسیدن ملخ ها به مرز های ایران هستند.

    سید محمدرضا میر در ادامه سخنانش گفت که در تاریخ 30 بهمن ماه وجود ملخ ها بر روی آب دریا گزارش شد و سپس رفته رفته ملخ ها به داخل مرز های کشور وارد شدند. مسئولین حفظ نباتات کشور سریعا نسبت به سرکوب این حیوانات اقدام کرده اند.
    ملخ ها به صورت دسته ای و متراکم حمله می کنند و جمعیت آنها بسیار زیاد می باشد. در سه استان ذکر شده بیش از 7500 هکتار از اراضی مورد مبارزه شیمیایی قرار گرفته اند. در برخی از مناطق نیز ملخ ها به مزارع و باغات حمله ور شده اند که با واکنش سریع شیمیایی همراه بوده و از ایجاد آسیب جلوگیری شده است.
    پیش بینی شده است که هجوم این ملخ ها تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه پیدا کند و به همین دلیل مردمان این مناطق باید گوش به زنگ باشند. امکان افزایش تراکم ملخ ها نیز در این بازه زمانی وجود خواهد داشت.
    این نوع ملخ ها با نام ملخ دریایی یا صحرایی شناخته می شوند و قابلیت جابجایی به مسافت 250 کیلومتر به صورت روزانه در صورت مساعد بودن شرایط وزش باد خواهند داشت. البته این ویژگی تنها برای این نوع ملخ ها می باشد و هیچ یک از ملخ ها نمی توانند این حجم از مسافت را در طول روز طی کنند و تعداد بالای دست های آنان از جمله دلایل این امر می باشد. تمایل این ملخ ها خوردن پهن برگ ها می باشد اما به عنوان ملخی همه چیز خوار شناخته می شوند.

    طبق پیش بینی های میر، موج بعدی ورود ملخ ها بعد از عید آغاز خواهد شد و از جمله استان های درگیر می توان به: فارس، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد. به دلیل قابلیت پروازی بالای این ملخ ها امکان نفوذ آنها به سایر استان ها در صورت عدم مقابله مناسب وجود خواهد داشت و به همین دلیل مسئولین به صورت آماده باش بوده و مقابله مستحکمی انجام خواهد شد.
    موج اول هجوم این ملخ ها در آذرماه سال 98 اتفاق افتاد و البته دلیل آن برگشت ملخ ها به خاستگاه اصلیشان در پاکستان و هند بوده و در این میان استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را درگیر کردند. در این حمله خسارتی به وجود نیامده و به صورت کارآمد با آنها مبارزه شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=97525

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم