• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

محجوب در نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98: معیشت از مسائل مهم جامعه کارگری است/ روز کارگر یک روز جهانی است و متعلق به کشور خاصی نیست

  • کد خبر : 22768
  • 04 اردیبهشت 1398 - 19:18
محجوب در نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98: معیشت از مسائل مهم جامعه کارگری است/ روز کارگر یک روز جهانی است و متعلق به کشور خاصی نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: حق کاندیدا شدن را نباید از مردم بگیریم بعضی وقت‌ها می‌بینیم که اهدافی مانند حذف رقبا پشت پرده چنین تصمیماتی از سوی مجلس شورای اسلامی است. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98، ظهر امروز سه شنبه 3 […]

  • نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: حق کاندیدا شدن را نباید از مردم بگیریم بعضی وقت‌ها می‌بینیم که اهدافی مانند حذف رقبا پشت پرده چنین تصمیماتی از سوی مجلس شورای اسلامی است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98، ظهر امروز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه 98، با حضور علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلش شورای اسلامی، ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات خبرگزاری ایلنا برگزار گردید.

    علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلش شورای اسلامی

    علیرضا محجوب، در ابتدای این نشست خبری گفت: معیشت از مسائل مهم جامعه کارگری است و پیش بینی نمایندگان این بود که با افزایش حقوق تا اندازه ای مشکل آنان حل شود.

    وی افزود: دستمزد نباید ملاک تعیین معیشت کارگران باشد زیرا آنان با مشکلات زیادی مواجه اند.

    دبیرکل خانه کارگر بیان داشت: به نظر ما حقوق کارگران باید تا 2 برابر افزایش می یافت تا از نظر قدرت خرید نسبت به سال های ٩5 و ٩6 قابل مقایسه می شد.

    محجوب تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر است بخشنامه افزایش حقوق که به دستگاه ها ابلاغ شده است، اجرا شود.
    وی ادامه داد: دستگاه ها باید در این زمینه پیشتاز باشند و در پرداخت ها مقاومت نکنند.

    وی با بیان اینکه، روز کارگر یک روز جهانی است و متعلق به کشور خاصی نیست، گفت: سختی کار و ساعات کار زیاد اساس قیام‌های کارگران در این روز بوده است. هنوز هم قانون هشت ساعت کار در مورد کارگران صنفی، میادین، مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک رعایت نمی‌شود درحالیکه در سال ۱۹۱۹ سازمان بین‌المللی کار موازینی را به رعایت سقف ساعت کاری کارگران اختصاص داده است. در قانون کار و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی این مسئله تأکید شده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلش شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری تجمع‌های کارگران در روز کارگر نیز گفت: ما مطابق هر سال راهپیمایی خواهیم کرد؛ چه مجوز بگیریم چه نگیریم. فلسفه اصلی روز کارگر تجمعات و هویت مطالبه ‌گرانه آن بوده است.

    محجوب ادامه داد: مهمترین موضوع امروز جامعه کاهش سطح معیشت کارگران است، امروز که جامعه ایران یک موقعیت اعتراضی دارد باید در روز کارگر هرچه بیشتر روی معیشت و تصمیمات مبتنی بر این حوزه تاکید شود.

    وی با تأکید بر ضرورت توجه دولت به جامعه مطبوعاتی گفت: پرسنل مطبوعات هم مشمول قانون کار هستند و به نوعی کارگر محسوب می‌شوند، اما با گران شدن کاغذ این قشر مشکلات زیادی پیدا کرده و از دولت انتظار داریم که به حل مشکلات جامعه مطبوعاتی توجه کنند.

    دبیرکل خانه کارگر، با بیان اینکه درست است که کارفرما‌های کوچک فشاری برای پرداخت همین میزان از دستمزد کارگران متحمل می‌شوند، اما برای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران نباید اهمال کنیم، اظهار کرد: متأسفانه بخش دولتی هنوز مصوبات شورای عالی کار را امضا نکرده و از دولت می‌خواهیم هرچه زودتر تصمیمات این شورا را تایید و اجرایی کند. دولت در مقابل افزایش دستمزد کارگران مقابله نکند.

    محجوب بیان کرد: در هر کارخانه‌ای که کارگری حضور دارد باید ستاد و جشنی شکل بگیرد. در کنار جنش گرفتن نباید فراموش کرد که ماهیت این اعیاد اعتراضی بوده و باید همه جا ابراز شود. ما مطابق هر سال راهپیمایی خواهیم کرد؛ چه مجوز بگیریم چه نگیریم فلسفه اصلی روز کارگر تجمعات و هویت مطالبه‌گرانه آن بوده است.

    وی در رابطه با مصوبه مجلس برای سقف سه دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و آخرین سال حضور خود به عنوان نماینده جامعه کارگری در مجلس گفت: نمایندگی کارگری با من شروع نمی‌شود که با من ختم بشود. دعوت می‌کنم از مردم که به افرادی که دغدغه کارگری دارند و معرفی خواهیم کرد، رأی بدهند. این حق مجلس است که مردم بدانند که شرایط انتخاب شوندگان چه باید باشد، اما محدودیت اعمال کردن برای انتخاب شوندگان را درست نمی‌دانم یا مثلا اینکه روی مدرک فوق لیسانس پافشاری شده که چندان درست نیست.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلش شورای اسلامی ادامه داد: حق کاندیدا شدن را نباید از مردم بگیریم بعضی وقت‌ها می‌بینیم که اهدافی مانند حذف رقبا پشت پرده چنین تصمیماتی از سوی مجلس شورای اسلامی است. مجلس برای نمایندگان ساخته نشده است این را باید به مردم بسپاریم که شرایط نمایندگانشان را تشخیص بدهند. هرکسی که می‌تواند رأی بدهد باید بالقوه شرایط انتخاب شدن هم داشته باشد و ما نباید عرصه نمایندگی را بر مردم تنگ کنیم. این مسئله با اصل سوم قانون اساسی در تناقض است.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=22768

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم