• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

مازیار بیگلو در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: تمام صنعت قطعه در سال گذشته زیان ده بوده است

  • کد خبر : 22211
  • 21 فروردین 1398 - 0:07
مازیار بیگلو در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: تمام صنعت قطعه در سال گذشته زیان ده بوده است

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: متاسفانه با وجود تلاش ما برای رفع مشکلات تحریم های خارجی هرروز حجم تحریم های داخلی کشور افزایش یافت به نحوی که تاثیر تحریم های داخلی بر عملکرد قطعه سازان بیش از تحرمی های خارجی شد.

  • دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: متاسفانه با وجود تلاش ما برای رفع مشکلات تحریم های خارجی هرروز حجم تحریم های داخلی کشور افزایش یافت به نحوی که تاثیر تحریم های داخلی بر عملکرد قطعه سازان بیش از تحرمی های خارجی شد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ گردهمایی بزرگ قطعه ‌سازان کشور٬ به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور٬ بعد از ظهر روز سه‌ شنبه ۲۰فروردین‌ ماه ٬۹۸ با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

    مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

    مازیار بیگلو، در گردهمایی قطعه سازان با موضوع چشم انداز صنعت قطعه در سال ۹۸، به ۴ درخواست مهم صنعت قطعه سازی برای رفع مشکلات فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ما پیگیر دریافت ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات هستیم هرچند تاکنون پیشرفتی حاصل نشده اما از بانک مرکزی و مسئولان درخواست می کنیم اگر نمی توانند این تسهیلات را به صورت یورو پرداخت کنند، این تسهیلات به صورت ریالی پرداخت شود اما نگذارند این تسهیلات منوط به مصوبه شورای پول و اعتبار شود.

    وی اصلاح قیمت ها را از دیگر درخواست های فعالان این صنعت اعلام کرد و گفت: این امکان وجود ندارد که ارز گران‌تامین شود اما ارزان به فروش برسد چرا که قطعه سازان مواد اولیه خود را با قیمت جهانی تامین می کنند.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، خواستار راه اندازی کانال غیربانکی شد و گفت: ما نیاز به راه انداری کانال ارزی مطمئن داریم چرا که با وجود دیون قبلی در صورت عدم راه اندازی این کانال توان خرید مواد اولیه وجود ندارد.

    بیگلو، ادامه داد: تمام صنعت قطعه در سال گذشته زیان ده بوده و یک صنعت زیان ده در حالیکه نقدینگی او به صفر رسیده چگونه ملزم به پرداخت مالیات است؟ بنابراین خواستار معافیت دوساله پرداخت بیمه و مالیات و همچنین استمهال بدهی ها هستیم.

    وی با اشاره به افزایش هزینه های تولید از اواخر سال ۹۶ اظهار کرد: در ۲۲ فروردین ماه سال گذشته در جلسه با شریعتمداری وزیر وقت صنعت،معدن و تجارت، مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد که در صورت عدم حمایت، فعالان صنعت قطعه مانند برگ خزان می ریزند کما این که این موضوع نیز به منصه ظهور رسید.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با اشاره به برگزاری ۷۶ جلسه با نمایندگان مجلس، بانک مرکزی، وزارت صنعت و سایر دستگاه های مرتبط تصریح کرد: تعداد جلسات برگزار شده به اندازه ای بود که توان و وقتی برای جمع بندی مطالب برای جلسه بعدی نبود در همین حال هجمه های زیادی به فعالان این حوزه مبنی بر افزایش قیمت ها وارد شد.

    بیگلو، خطاب به تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی اظهار کرد: در این مدت هچ اعتراضی به نحوه قیمت گذاری تولیدکنندگان فولاد و سایر مواد اولیه نشد که چرا نواد اولیه را با چندین برابر قیمت به تولیدکنندگان می فروشند. امروز این سوال برای فعالان قطعه سازی کشور مطرح است که مگر ما تولیدات خود را به دلار می فروشیم که باید مواد اولیه را به دلار بخریم!

    وی با اشاره با اشتغالزایی ۵۵۰ هزار نفری صنعت قطعه تصریح کرد: هدفگذاری تحریم های بین المللی بر ضد صنعت خودرو نشان می دهد این صنعت اهمیت بسیار بالای در رشد اقتصادی کشور دارد.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش ما برای رفع مشکلات تحریم های خارجی هرروز حجم تحریم های داخلی کشور افزایش یافت به نحوی که تاثیر تحریم های داخلی بر عملکرد قطعه سازان بیش از تحرمی های خارجی شد. اثر این روند را باید در کاهش ۷۰ درصدی حجم تولید خودزو در پاییز ۹۷ و بیکاری ۱۴۰ هزار نیرو دز صنعت قطعه سازی دانست.

    بیگلو، در ادامه صحبت های خود به دو دستاورد مهم صنعت قطعه در ماه های پایانی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با نامه نگاری های متعدد توانستیم روند قیمت گداری خودرو را تغییر دهیم که در ادامه مقرر شد به جای شورای رقابت، سازمان حمایت متولی تعیین قیمت خودرو باشد. علاوه براین تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی نیز به صنعت قطعه اختصاص یافت که این موضوعات دو دستاورد بزرگ این صنعت در سال گذشته به شمار می آید.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در پایان سخنان خود، با تاکید بر این که توجه داشته باشید این تسهیلات هبه نبوده و سود آن باید پرداخت شود، گفت: تاکنون از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان تنها ۴ هزار میلیارد تومان به دست قطعه سازان رسیده که این رقم باعث شد ظرف ۴ هفته تیراژ تولید ۱۰۰ درصد افزایش یاید البته تاکید می شود صنعت قطعه پیگیر دریافت باقی این تسهیلات است تا بتواند چرخه تولید خود را رونق دهد.

    بنا به این گزارش٬ در این گردهمایی مدیران عامل خودروسازان کشور و معاونین وزارت صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

    تبیین چالش‌ها و فرصت‌های قطعه‌ سازی و خودروسازی به منظور ایجاد همسویی میان قطعه ‌سازان، خودروسازان، وزارت صنعت و تمامی نهادها و سازمان‌های قانون‌ گذاری و اجرایی کشور٬ جهت رفع موانع تولید قطعه و خودرو در کشور٬ از جمله اهداف و محورهای این همایش بود.

    گفتنی است٬ این گردهمایی٬ پیرو نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری برگزار گردید.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=22211

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم