• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

قزلی در آئین پایانی سومین جشنواره انجمن های ادبی «جایزه ملک الشعرای بهار»: اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را در این راه همراهی نمی‌کرد هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی ‌د‌اد

  • کد خبر : 23283
  • 13 اردیبهشت 1398 - 13:50
قزلی در آئین پایانی سومین جشنواره انجمن های ادبی «جایزه ملک الشعرای بهار»: اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را در این راه همراهی نمی‌کرد هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی ‌د‌اد

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان گفت: امروز مجامع ادبی استانی هویت پیدا کردند و صدای رساتری دارند و می‌توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

  • مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان گفت: امروز مجامع ادبی استانی هویت پیدا کردند و صدای رساتری دارند و می‌توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، دومین مجمع انجمن‌های ادبی ایران و آئین پایانی سومین جشنواره انجمن های ادبی «جایزه ملک الشعرای بهار»، صبح امروز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه 98، با حضور دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان، غلامرضا طریقی دبیر کل سابق انجمن‌های ادبی ایران، مهرناز مهری آزاد دبیرکل جدید انجمن‌های ادبی ایران، مرتضی سرهنگی، بهروز جلالی، اهالی شعر و ادب، جمعی از اعضای انجمن های ادبی سراسر کشور و اصحاب رسانه، در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار گردید.

    مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان

    مهدی قزلی، در این مراسم گفت: قبل از پیگیری مجمع انجمن‌های ادبی و ساماندهی آن انجمن‌ها برای دیدن رئیس ارشاد شهر خود هم مشکل داشتند؛ اما امروز می‌‌بینیم که انجمن‌های ادبی به جایگاهی رسیدند که می‌توانند با وزیر فرهنگ دیدار داشته باشند و با او به گفت‌وگو بپردازند. امروز مجامع ادبی استانی هویت پیدا کردند و صدای رساتری دارند و می‌توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

    وی ادامه داد: اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را در این راه همراهی نمی‌کرد، هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌د‌اد اما خوشبختانه امروز با حمایت‌های وزیر، کارها پیش رفته است. آنچه که ما در سر داشتیم بیش از آن چیزی است که اتفاق افتاده و متاسفانه آنچه انجام نشده است از دست ما خارج است.

    مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور تغییر کرده است و ما این تغییر را در همه بخش‌ها حس می‌کنیم با این حال این موضوع دلیل نمی‌شود که ما مسئولیت‌مان را از سر خود باز کنیم. با همه محدودیت‌ها در ماه‌های گذشته 10 سفر استانی داشتیم و پای صحبت عزیزان نشستیم و امیدوار بودیم که این سفرها کامل شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

    قزلی، ادامه داد: تا به امروز بیش از 1600 انجمن ثبت نام کردند و با این که ما نتواستیم به همه اهداف خود دست پیدا کنیم، احساس خوبی داریم چرا که طرح‌هایی ارائه شده که نشان می‌دهد انجمن‌های ادبی به ما اعتماد دارند.

    غلامرضا طریقی، دبیر کل سابق انجمن‌های ادبی ایران

    غلامرضا طریقی، در این مراسم گفت: سال گذشته به دلیل آنکه زودتر در جریان امور قرار گرفتم، احساس وظیفه کردم و در انتخابات شرکت کردم تا شاید آمدن باعث شود که دوستان موضوع انجمن‌های ادبی را جدی‌تر بگیرند. ثبت‌نام بیش از 1600 انجمن و شناسه گرفتن 600 انجمن نشان می‌دهد که موضوع جدی گرفته شده است.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق رخ داده این است که ما سال گذشته که دور هم جمع شدیم، هویت و اسم انجمن‌ها را هم نمی‌شناختیم اما امروز همه کسانی که در اینجا جمع شدند، شناسه گرفتند و انجمن آنها هویت دارد.

    دبیر کل سابق انجمن‌های ادبی ایران، با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران دبیری خود گفت: شاید به دلیل مشکلات مالی بسیاری از کارها کند پیش رفت اما امیدوارم که با انتخاب دبیر جدید که با رای شما انتخاب شده است، کارها سرعت بیشتری پیدا کند. هر کاری که در این مدت انجام داده‌ام را وظیفه خودم می‌دانم و بابت ضعف‌ها و کسری‌ها از شما عذرخواهی می‌کنم.

    طریقی، به انتخابات دومین دوره مجمع اشاره کرد و گفت: براساس رای افراد حاضر، مهرناز مهری آزاد به عنوان دبیرکل جدید انجمن‌های ادبی کشور انتخاب شد.

    مهری آزاد، دبیرکل جدید انجمن‌های ادبی ایران

    مهری آزاد٬ در این مراسم گفت: بدون شک در دوره جدید تلاش خواهم کرد تا بتوانم اتفاقات خوبی را برای انجمن‌های سراسر کشور رقم بزنم.

    بنا به این گزارش، مرتضی سرهنگی به نمایندگی از اهالی قلم و انجمن‌های ادبی نامه‌ای را خطاب به مقام معظم رهبری قرائت کرد که در آن نامه درخواست شده بود تا خانه ملک‌الشعرای بهار واقع در خیابان بهار تهران به انجمن‌های ادبی اختصاص داده شود.

    گفتنی است، در پایان این مراسم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیدگان سومین دوره جایزه ملک الشعرای بهار مشخص شدند.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23283

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم