• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

قدردان دولت هستیم ولی قیمت تمام شده گندم 2800 تومان است/ خودکفایی گندم تکرار می‌شود

  • کد خبر : 94571
  • 07 فروردین 1399 - 13:37
قدردان دولت هستیم ولی قیمت تمام شده گندم 2800 تومان است/ خودکفایی گندم تکرار می‌شود

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اعلام خبر خودکفایی گندم در سال جاری گفت: در سال جاری قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم بر اساس هزینه های روز و در نظر گرفتن سود ۱۵ درصد ۲۸۰۰ تومان است. – اخبار اقتصادی – علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به مصوبه هیات وزیران برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 2200 تومان به 2500 تومان اظهار کرد: در آغاز سال زراعی 98 -99 (اواخر شهریور ماه سال گذشته) بنیاد ملی گندم کاران برآورد قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم را 2500 تومان اعلام کرده بود اما باید توجه داشت که هزینه های تولید در این مدت تغییر کرده است.
وی افزود: در این مدت نرخ بنزین افزایش یافت و این مهم منجر به افزایش هزینه های تولید گندم از جمله خدمات مصرفی، مواد اولیه تولید و هزینه های کارگری شده است.
افزایش هزینه های تولید گندم
نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور ادامه داد: قیمت تراکتور در سال 98 چند مرتبه افزایش یافته و در حال حاضر نیز سایت فروش این محصول بسته شده است و برآورد شده که قیمت این محصول در سال 99 نیز دوباره افزایش یابد؛ این افزایش نرخ ها منجر به افزایش قیمت ..

  • نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اعلام خبر خودکفایی گندم در سال جاری گفت: در سال جاری قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم بر اساس هزینه های روز و در نظر گرفتن سود ۱۵ درصد ۲۸۰۰ تومان است.

    قدردان دولت هستیم ولی قیمت تمام شده گندم 2800 تومان است/ خودکفایی گندم تکرار می‌شود – اخبار اقتصادی –

    علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به مصوبه هیات وزیران برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 2200 تومان به 2500 تومان اظهار کرد: در آغاز سال زراعی 98 -99 (اواخر شهریور ماه سال گذشته) بنیاد ملی گندم کاران برآورد قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم را 2500 تومان اعلام کرده بود اما باید توجه داشت که هزینه های تولید در این مدت تغییر کرده است.

    وی افزود: در این مدت نرخ بنزین افزایش یافت و این مهم منجر به افزایش هزینه های تولید گندم از جمله خدمات مصرفی، مواد اولیه تولید و هزینه های کارگری شده است.

    افزایش هزینه های تولید گندم

    نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور ادامه داد: قیمت تراکتور در سال 98 چند مرتبه افزایش یافته و در حال حاضر نیز سایت فروش این محصول بسته شده است و برآورد شده که قیمت این محصول در سال 99 نیز دوباره افزایش یابد؛ این افزایش نرخ ها منجر به افزایش قیمت دیگر ادوات مورد نیاز کشاورزی از جمله دنباله بندها خواهد شد و هزینه های جانبی تولید گندم را بالا می برد که در مصوبه هیئت وزیران توجهی به این افزایش هزینه ها نشده است.

    امسال نان گران نمی‌شودقیمت خرید تضمینی گندم 2500 تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شدقیمت خرید تضمینی گندم تعیین شد

    قیمت جدید گندم براساس هزینه های تولید 2800 تومان است

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت 300 تومانی گندم می‌توانند بخشی از هزینه های تولید را جبران کند و به خاطر همین افزایش قیمت نیز باید از دولت قدردانی کرد گفت: گندمکاران به مدت یک سال برای تولید زحمت می کشند و از این تولید خود انتظار سود حداقلی 15 درصدی دارند که با قیمت 2500 تومان جبران نخواهد شد.

    ایمانی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم بر اساس هزینه های روز و در نظر گرفتن سود 15 درصد 2800 تومان است.

    تکرار خودکفایی گندم در سال جاری

    این مقام مسئول با بیان اینکه هرساله حدود 4 میلیون هکتار اراضی دیم و دو میلیون هکتار از اراضی آبی برای کاشت گندم در نظر گرفته می شود، یادآورد شد: این سطح از اراضی دیم هرساله به طور معمول به کشت گندم اختصاص می یابد اما ممکن است در اراضی آبی محصولات دیگری مانند گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز، هندوانه و غیره متناسب با شرایط قیمتی در بازار کاشته شود.

    وی اظهار داشت: به دلیل مشکلات فعلی که پیش روی تجارت محصولات کشاورزی وجود دارد تولید این محصولات در برخی از مقاطع برای کشاورزان سودآور نبوده است به همین منظور کشاورزان به سمت تولید گندم رفته اند.

    ایمانی گفت: بر اساس سطح زیر کشت 6 میلیون هکتاری گندم 14 میلیون تن از این محصول در کشور تولید می شود که منجر به خودکفایی دوباره گندم در کشور خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=94571

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم