• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

فائو: قرنطینه ها و هجوم خریداران باعث گرانی مواد غذایی در جهان می شود

  • کد خبر : 92928
  • 03 فروردین 1399 - 10:05

اقتصاددان ارشد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد خرید های سراسیمه از ترس کمبود مواد غذایی و قرنطینه ها می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یکی از اقتصاددانان های ارشد فائو و تحلیل گران بخش کشاورزی می گویند قرنطینه ها و افزایش خرید مواد غذایی از ترس ویروس کرونا می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود حتی اگر ذخایر بالای غلات و دانه های روغنی در کشور های اصلی صادر کننده وجود داشته باشد.
با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر اروپا و آمریکا و پیشی گرفتن آمار مرگ و میر این ویروس در ایتالیا از چین، ثروتمندترین کشورهای دنیا کمک های بی سابقه خود را وارد اقتصاد جهان کرده اند.
ویروس کرونا با مبتلا کردن بیش از 300 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ هزاران نفر، دنیا را حیرت زده کرده است و حالا شیوع آن را با شرایط جنگ جهانی دوم و همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در 1918 مقایسه می کنند.
عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می گوید:« خرید های سراسیمه واردکنندگان بزرگ از ترس ک..

  • اقتصاددان ارشد سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد خرید های سراسیمه از ترس کمبود مواد غذایی و قرنطینه ها می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یکی از اقتصاددانان های ارشد فائو و تحلیل گران بخش کشاورزی می گویند قرنطینه ها و افزایش خرید مواد غذایی از ترس ویروس کرونا می تواند باعث تورم مواد غذایی در جهان شود حتی اگر ذخایر بالای غلات و دانه های روغنی در کشور های اصلی صادر کننده وجود داشته باشد.

    با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر اروپا و آمریکا و پیشی گرفتن آمار مرگ و میر این ویروس در ایتالیا از چین، ثروتمندترین کشورهای دنیا کمک های بی سابقه خود را وارد اقتصاد جهان کرده اند.

    ویروس کرونا با مبتلا کردن بیش از 300 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ هزاران نفر، دنیا را حیرت زده کرده است و حالا شیوع آن را با شرایط جنگ جهانی دوم و همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در 1918 مقایسه می کنند.

    عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می گوید:« خرید های سراسیمه واردکنندگان بزرگ از ترس کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت آن تنها چیزی است که باعث یک بحران می شود».

    « مشکل در اینجا عرضه نیست بلکه تغییر رفتار در مورد امنیت غذایی است. اگر خریداران بزرگ فکر کنند نمی توانند محموله‌های گندم و برنج را در ماه می و ژوئن به دست آورند، یک بحران جهانی در عرضه مواد غذایی به وجود خواهد آمد».

    مصرف کنندگان در سراسر دنیا از سنگاپور گرفته تا آمریکا در هفته‌های اخیر در سوپر مارکت ها برای خرید انبوهی از کالاها مانند برنج، شوینده های دست و دستمال توالت صف کشیده اند.

    شاخص جهانی گندم شیکاگو 6 درصد در این هفته افزایش داشته که بیشترین افزایش هفتگی آن طی نه ماه گذشته بود، در حالی که قیمت برنج در تایلند، دومین صادرکننده بزرگ غلات دنیا به بالاترین حد از اوت 2013 رسیده است.

    صندوق بین‌المللی پول: تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان موقت اما شدید استفائو: 239 میلیون نفر در آفریقا از گرسنگی رنج می‌برند

    صنعت غلات فرانسه در بحبوحه همزمان شدن افزایش خرید پاستا و آرد در این کشور با بالا رفتن صادرات گندم، به دنبال یافتن کامیون ها و کارکنان بیشتر برای حفظ فعالیت کارخانه ها و پایانه های خود است.

    محدودیتهای اعمال شده توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا در مرزهایشان در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا به عرضه مواد غذایی آسیب رسانده است.

    وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی می‌کند ذخایر جهانی گندم در پایان ماه ژوئن تا 287.14 تن افزایش یابد که بیشتر از 277.57 میلیون تن سال گذشته است.

    کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه که وارد کنندگان خالص غلات هستند، آسیب مالی بیشتری می‌بینند چون نفت خام بیش از 60 درصد ارزش خود را در سال جاری از دست داده است.

    انتهای پیام/88

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=92928

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم