• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

عرضه نفت خام و میعانات گازی با تسهیلات جدید در بورس

  • کد خبر : 21545
  • 24 اسفند 1397 - 13:19
عرضه نفت خام و میعانات گازی با تسهیلات جدید در بورس

نفت خام حدود پنج ماه و معیانات گازی حدود دو ماه است که مهمان بورس شده‌اند و به گفته مسئولان قرار است به صورت هفتگی در رینگ بین‌المللی بورس انرژی عرضه شوند. در این راستا مشتریان با مراجعه به وزارت نفت درخواست‌هایی مبنی بر تغییر نحوه عرضه ارائه کرده‌اند که به تبع آن وزارت نفت […]

  • نفت خام حدود پنج ماه و معیانات گازی حدود دو ماه است که مهمان بورس شده‌اند و به گفته مسئولان قرار است به صورت هفتگی در رینگ بین‌المللی بورس انرژی عرضه شوند. در این راستا مشتریان با مراجعه به وزارت نفت درخواست‌هایی مبنی بر تغییر نحوه عرضه ارائه کرده‌اند که به تبع آن وزارت نفت تسهیلات جدیدی را برای تسهیل عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی اعمال کرده است.

    به گزارش پول بانک، رینگ بین‌الملل بورس انرژی تاکنون شش دفعه میزبان طلای سیاه بوده و نفت خام در این فرآیند تاکنون تنها سه مرتبه به فروش رفته است. البته آنطور که نفتی‌ها می‌گویند بعد از هربار عرضه، تعدادی خریدار برای خرید مراجعه کرده‌اند اما اقدام به خریده نکرده‌اند. میعانات گازی نیز سرنوشتی مشابه نفت خام داشته‌اند و در سه مرتبه‌ای که در بورس عرضه شدند بی مشتری ماندند.

    البته نفتی‌ها فروش نرفتن نفت در بورس را اتفاقی طبیعی دانسته و بر این باورند که متقاضیان در حال آشنایی با این فرآیند هستند. آن‌ها هم‌چنین بر عرضه مداوم و هفتگی نفت و میعانات گازی در رینگ بین‌المللی بورس انرژی تاکید دارند و این اقدام را وظیفه وزارت نفت می‌دانند. از سوی دیگر اعلام کردند که در هر عرضه مراجعان زیادی برای خرید نفت در بورس اقدام می‌کنند که پیشنهاداتی را نیز ارائه کرده‌اند که این پیشنهادات در حال بررسی و در انتظار اخذ مجوز بود.

    آخرین اخبار حاکی از آن است که پنج تسهیل جدید برای عرضه در بورس انرژی در نظر گرفته شد. پیش از این اعلام شده بود واریز پیش پرداخت به صورت ریالی ممکن بوده است. بر این اساس امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی نیز فراهم شده است. برای تسویه باقیمانده وجه المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تأیید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند؛ در این حالت تسویه خارج از پایاپای بورس صورت می‌گیرد.

    دوره زمانی تحویل کالا نیز افزایش پیدا کرده است و خریداران می‌توانند تا ۴ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند. تحویل محموله در خارگ انجام می‌شود، از این پس تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تأیید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر است. در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان پذیر شده است.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21545

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم