• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

دکتر فخریان در نشست خبری با اصحاب رسانه: اغلب مردم خرید کالاهای غیر ضروری را حذف کرده‌اند و بیشتر اقدام به خرید کالاهای اساسی می‌کنند

  • کد خبر : 23997
  • 08 مرداد 1398 - 22:13
دکتر فخریان در نشست خبری با اصحاب رسانه: اغلب مردم خرید کالاهای غیر ضروری را حذف کرده‌اند و بیشتر اقدام به خرید کالاهای اساسی می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای 4600 شعبه در سراسر کشور دارند که 50 هزار نفر به صورت مستقیم در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

  • رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای 4600 شعبه در سراسر کشور دارند که 50 هزار نفر به صورت مستقیم در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری دکتر امیر خسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، بعد از ظهر امروز سه شنبه 8 مرداد ماه 98، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

    دکتر امیر خسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور
    دکتر امیر خسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، در ابتدای این نشست خبری گفت: این اتحادیه از فرودین سال 1395 شروع بکار کرد.
    وی ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای 4600 شعبه در سراسر کشور دارند که 50 هزار نفر به صورت مستقیم در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند.
    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور بیان داشت: در بحث زنجیره‌ای تأمین کالا در حال اقداماتی هستیم تا با کمک دانشگاه امیرکبیر وضعیت زنجیره تأمین تا توزیع را بهبود بخشیم و پیش‌بینی می‌شود تا در صورت تحقق این پروژه 15درصد کالا به دست مصرف‌کننده ارزان‌تر برسد.


    دکتر فخریان، در خصوص عرضه سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس کالا گفت: برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و خوشبختانه سهام آنها از سال گذشته تاکنون روبه افزایش است.
    وی با اشاره به اینکه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی سال گذشته 5 درصد بوده است،‌گفت: به طور متوسط امسال 2 تا 3 درصد سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، در زمینه عرضه کالاهایی که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: مشکل ما در توزیع کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر در خصوص کالاهایی است که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند. البته اکنون این مشکلات در مورد روغن کمتر شده است اما در مورد شکر این مشکلات بیشتر وجود دارد. ضمن اینکه در مورد کالاهایی که ارز نیمایی دریافت می‌کنند چنین مشکلی وجود ندارد.
    دکتر فخریان، پیرامون اینکه آیا با تفکیک وظایف بازرگانی از وزارت جهاد و انتقال این وظایف به وزارت صنعت وضعیت بازار کالاهای اساسی بهبود خواهد یافت، گفت: وزارت جهاد تا کنون برای تنظیم بازار این محصولات تلاش بسیار زیادی انجام داده و به نظر می‌رسد انتقال وظایف بازرگانی به وزارت صمت اتفاق خوبی باشد.


    وی همچنین در زمینه تأثیر حذف ارز 4200 تومانی برای واردات برخی از کالاها گفت:‌ اکنون برخی از کالاها در حال کاهش قیمت است به طوری که به عنوان مثال در حال حاضر قیمت انواع رب گوجه‌فرنگی که تا پیش از این به قیمت 22 هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به 14 تا 15 هزار تومان کاهش یافته است.
    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم بیان داشت:‌ با توجه به این مشکلات اغلب مردم خرید کالاهای غیر ضروری را حذف کرده‌اند و بیشتر اقدام به خرید کالاهای اساسی می‌کنند که براین اساس سهم خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از 30 درصد به 50 درصد افزایش یافته است.


    دکتر فخریان، در ادامه عنوان کرد: این در حالی است که سود حاصل از عرضه کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها ناچیز است زیرا این اقلام قیمت مصوب دارد.
    رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای، با بیان اینکه سبد مردم کوچک شده و خرید آنها به سمت کالاهای اساسی رفته است، افزود: قبلا سهم سبد مردم از کالاهای اساسی ۳۰ درصد بود که این رقم امروز به ۵۰ درصد رسیده است و فروش این کالاها سودی برای فروشگاه ها ندارد.


    وی با اشاره به کالاهایی که ارز دولتی به آنها اختصاص می یابد، گفت: برای عرضه و توزیع کالاهایی که ارز دولتی اخذ می کنند، از جمله شکر مشکل وجود دارد که این مشکل در کالاهای روغن و برنج هندی چندان جدی نیست. همیشه پیشنهاد این بوده که اختصاص ارز دولتی به این کالاها حذف شده و اجازه دهند با ارز نیمایی وارد شوند.
    دکتر فخریان، ضمن انتقاد از درج قیمت مصرف کننده روی کالاها اظهار داشت: هیچ جای دنیا قیمت مصرف کننده روی کالا ثبت نمی شود و فروشنده و مجموعه اش قیمت را مشخص می کنند. در ایران نیز قیمت کالاها تغییرات زیادی داشته و فروشگاه های زنجیره ای مجبورند مدام قیمت کالاها را با قیمت مصرف کننده تطبیق دهند.


    رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، در پایان سخنان خود گفت: وقتی قیمت مصرف کننده یک کالا در دو ماه چندین بار تغییر می کند، وقتی محصولات جدید با قیمت جدیدکنار محصولات پیشین در قفسه چیده می-شوند، مشتری از بالاتر بودن قیمت آن محصول نسبت به مشابه خودش گلایه می کند و به همین دلیل متصدی فروشگاه زنجیره ای مجبور است قیمت جدید را روی محصولات قدیمی درج کند.
    خبرنگار: مهران احمدی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23997

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم