• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دکتر صالحی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر: انقلاب اسلامی ایران به درستی، انقلاب کلمات است/ همراهی شعر و ادبیات در همه دورانهای پر فراز و نشیب تاریخ ایران‌

  • کد خبر : 20234
  • 20 بهمن 1397 - 18:01
دکتر صالحی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر: انقلاب اسلامی ایران به درستی، انقلاب کلمات است/ همراهی شعر و ادبیات در همه دورانهای پر فراز و نشیب تاریخ ایران‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران که اکنون در چهلمین سالگردش هستیم، به گونه‌ای مدیون شعر و شاعران و وامدار کلمات شاعرانه است.

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران که اکنون در چهلمین سالگردش هستیم، به گونه‌ای مدیون شعر و شاعران و وامدار کلمات شاعرانه است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، با معرفی برگزیدگان این دوره٬ عصر شنبه 13 بهمن ماه 97، با حضور دکتر سیدعباس صالحی زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره، جمعی از مدیران، شاعران و اصحاب رسانه، در سالن همایشهای بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

    دکتر سیدعباس صالحی٬ زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

    دکتر سیدعباس صالحی٬ زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ در این مراسم٬ به حضور پررنگ و عمیق شعر در ایران اشاره کرد و گفت: شعر با ایران همزاد است؛ تاریخ کهن ایران به گونه‌ای پا به پای شعر حرکت کرده است، قدم زده است و به امروز ایران رسیده است.

    وی خاطرنشان کرد: شعر چشمه حیات ایرانیاست و چون آب گوارا و روان در رودخانه تاریخ ایران جریان و سریان داشته است. ما ملتی بوده‌ایم و هستیم که با شعر سخن گفته‌ایم با شعر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌ایم و حتی پیام‌آور آسمانی، پیامبر ایرانی، زرتشت در گاتاها پیامش را با زبان شعر به مردم منتقل کرد. شعر هویت ایران است. همه دنیا ما ایرانی‌ها را با شعر می‌شناسند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ با اشاره به همراهی شعر و ادبیات در همه دوران پر فراز و نشیب تاریخ ایران‌ گفت: در هر دوره‌ای از تاریخ پر فراز و فرود ایران عزیز هر گاه که حادثه مهمی بوده است، در پیش نیاز آن شعر بوده است، همراه آن شعر بوده است و در پسینه آن شعر حرکت کرده است. جنبش‌های بزرگ و کوچک این سرزمین با شعر پیوند خورده است.

    دکتر صالحی٬ در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نقش ادبیات در انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران که اکنون در چهلمین سالگردش هستیم، به گونه‌ای مدیون شعر و شاعران است، وامدار کلمات شاعرانه است.

    وی تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران به درستی، انقلاب کلمات است. انقلاب‌های اجتماعی در کل جهان هر کدام به نامی توصیف می‌شوند و انقلاب ایران انقلاب کلمه بود. کلمه‌ای که گاهی در قالب خطابه درمی‌آمد و گاهی در قالب شعر. به گونه‌های مختلف، واژه‌های شاعرانه در انقلاب اسلامی راه یافته‌اند. شاعران ایرانی سهم قابل توجهی در تهییج اجتماعی، در آگاهی بخشی اجتماعی از 28 مرداد به بعد، از 1342 به بعد تا 1357 داشتند؛ سهمی که موثر و انکارناپذیر است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ در پایان سخنان خود گفت: جریان شعر و شاعری بعد از انقلاب اسلامی و در این چهل سال اخیر رو به رشد بوده است. طبق آمار خانه کتاب از سال 57 تا دی ماه 97، 45400 کتاب اول منتشر شده که از این تعداد 31028 عنوان مربوط به شاعران قرن چهارده بوده است. جریان قابل توجهی از شاعران را در چهل سال اخیر داشتیم. این‌ها رویش‌های ایران ماست، ایرانی که با شعر زاده شده و با شعر ماندگار شده، ادامه حیات داده و ماندگار خواهد بود.

    خبرنگار رسانه: رضا مرادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20234

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم