• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر سیف در نشست خبری با اصحاب رسانه: در دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی ۲۸ درصد رشد داشته است/ وضعیت تولید گندم در سالجاری بسیار مطلوب پیش بینی می شود

  • کد خبر : 23772
  • 05 خرداد 1398 - 12:11
دکتر سیف در نشست خبری با اصحاب رسانه: در دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی ۲۸ درصد رشد داشته است/ وضعیت تولید گندم در سالجاری بسیار مطلوب پیش بینی می شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت برنامه ۱۰ ساله‌ای را برای کاهش ضریب وابستگی به واردات دانه‌های روغنی تدوین کرده که با اجرای آن خوداتکایی به دانه‌های روغنی بیشتر خواهد شد.

  • مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت برنامه ۱۰ ساله‌ای را برای کاهش ضریب وابستگی به واردات دانه‌های روغنی تدوین کرده که با اجرای آن خوداتکایی به دانه‌های روغنی بیشتر خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ نشست خبری دکتر یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ صبح امروز شنبه ۴ خرداد ماه ۹۸ ٬ با حضور جمعی از اصحاب رسانه٬ در سالن جلسات شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار گردید.

    دکتر یزدان سیف٬ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

    دکتر یزدان سیف٬ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ در ابتدای این نشست خبری گفت: علی ‌رغم بی‌مهری‌های آمریکا و برخی کشورها به ایران٬ کالاهای اساسی کشور تأمین است.

    وی ادامه داد: در هیچ برهه‌ای تا به این اندازه انبارهای ما از کالاهای اساسی پر نشده بود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ با بیان اینکه میزان واردات از ابتدای ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: تنها از ابتدای امسال ۱.۲ تن واردات کالاهای اساسی به کشور انجام شده است.

    دکتر سیف٬ ادامه داد: تنها هفته گذشته ۳۱ فروند کشتی‌ حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور لنگر انداخته‌اند و محموله آنها در حال تخلیه است.

    وی به وضعیت بسیار مطلوب تولید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شود و تاکنون ۱.۸ میلیون تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ با بیان این‌که تا فردا صبح مطالبات همه کلزاکاران پرداخت خواهد شد،‌ گفت:۳۴۰ میلیارد تومان تا فردا صبح به حساب کلزاکاران واریز می‌شود و همه مطالبات آنها تسویه خواهد شد.

    دکتر سیف٬ با بیان افزایش ۳ درصدی خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کشور خریداری شده است.

    وی اظهار داشت: دولت برنامه ۱۰ ساله‌ای را برای کاهش ضریب وابستگی به واردات دانه‌های روغنی تدوین کرده که با اجرای آن خوداتکایی به دانه‌های روغنی بیشتر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ با بیان اینکه کیفیت نان در کشور بهتر شده است، گفت: آمارگیری از وضعیت نان سراسر کشور در فروردین بیانگر این است که وضعیت کیفیت نان با نمره ۸۵.۴ از ۱۰۰ نسبت به سال گذشته ۰.۳ بهتر شده است.

    دکتر سیف٬ با بیان اینکه در دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی ۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: مردم از نظر تأمین امنیت غذایی اطمینان خاطر داشته باشند.

    وی با اشاره به برنامه تنظیم قیمت شکر گفت: روند واردات تا به امروز ادامه دارد و شرکت بازرگانی دولتی از ۳۱ اردیبهشت تاکنون ۳۴۹ هزار تن پیش‌فاکتور برای دریافت شکر به مصرف‌کنندگان اتحادیه‌ها، شرکت‌ها، انجمن‌ها و ستاد تنظیم بازار داده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ با بیان این‌که تا قیمت به حالت تعادل برگردد زمان خواهد برد، گفت: در حال حاضر قیمت شکر در میادین میوه و تره‌بار ۳۴۰۰ تومان و خرده‌‌فروشی‌ها ۳۵۰۰ تومان است و شکرهای بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی هم کیلویی ۴۰۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان به فروش می‌رود.

    دکتر سیف٬ با بیان اینکه روز گذشته ۳۵۰ هزار تن شکر در میادین میوه و تره‌بار توزیع شد تنها در استان تهران روزانه ۲۰۰۰ تن شکر توزیع می‌شود.

    وی به توزیع شبکه‌های مویرگی در کشور اشاره کرد و گفت: بازار شکر از آرامش نسبی برخوردار است اما به آرامش مطلوب نرسیده است، اما به همه اتحادیه‌ها اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی در تأمین شکر وجود ندارد و حتی ذخایر به اندازه‌ای هست که می‌توانیم نیاز هیئت‌های و مساجد را برطرف کنیم.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران٬ گفت: کشتی‌های شکر که توسط بخش‌های خصوصی وارد می‌شوند از هفته گذشته در بندر لنگر انداخته‌اند.

    دکتر سیف٬ به فروشگاه‌های کوروش، رفاه، سپه، هفت، امکان، اتکا، اسکاد، هایپربند اشاره کرد که در آنجا شکر به صورت بسته‌بندی شده و با قیمت مصوب ارائه می‌شود.

    وی در پاسخ به اینکه برخی نانوایی‌ها افزایش قیمت داشته‌اند و برخی می‌گویند که افزایش نرخ تضمینی عامل بالا رفتن قیمت نان است، گفت: همه نانوایی‌ها از طریق سامانه بانک سپه آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند و به هیچ وجه حق افزایش قیمت را ندارند و اگر افزایشی صورت گرفته باید دستگاه‌های نظارتی نظارت کنند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان سخنان خود٬ پیرامون اینکه قیمت نان برای تصمیم‌ گیری به شورای امنیت ارائه شده است، گفت: قیمت نان در حال تصمیم‌گیری است که البته مرجع آن شورای آرد و نان کشور است.

    بهمن دانایی٬ دبیر انجمن صنایع قند و شکر

    بهمن دانایی٬ دبیر انجمن صنایع قند و شکر٬ در این نشست خبری گفت: مجوز واردات ۸۰۰ هزار تن شکر به کارخانه‌ها داده شده که دو کشتی هفته گذشته وارد کشور شد و طی این هفته ۲ الی ۳ کشتی هم وارد می‌شود و برنامه‌ریزی شده همه این محموله‌هایی که مجوز گرفته‌اند تا اواخر خرداد به کشور وارد شوند.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23772

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم