• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
6

دکتر ستاری در حاشیه بازدید از کارخانه شرکت داروسازی اکتوور: تامین اقلام تحریمی برخی صنایع مشکلاتی را برای این بخش به وجود آورده است 

  • کد خبر : 23663
  • 18 اردیبهشت 1398 - 16:10
دکتر ستاری در حاشیه بازدید از کارخانه شرکت داروسازی اکتوور: تامین اقلام تحریمی برخی صنایع مشکلاتی را برای این بخش به وجود آورده است 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در راستای تامین اقلام تحریمی برخی صنایع٬ تلاش ها بر تامین نیازهای داخلی٬ از جمله در زمینه دارو سازی معطوف شده و شرکت هایی مانند گروه دارویی اکتوور می توانند در این عرصه به رفع مشکلات کمک نمایند.

  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در راستای تامین اقلام تحریمی برخی صنایع٬ تلاش ها بر تامین نیازهای داخلی٬ از جمله در زمینه دارو سازی معطوف شده و شرکت هایی مانند گروه دارویی اکتوور می توانند در این عرصه به رفع مشکلات کمک نمایند.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری٬ ظهر امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۸ ٬ از خطوط تولید و بخش‌های گوناگون کارخانه شرکت داروسازی اکتوور شهرک بهارستان کرج بازدید کرد.

    دکتر سورنا ستاری٬ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

    دکتر سورنا ستاری٬ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری٬ در حاشیه این بازدید٬ در جمع خبرنگاران٬ با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی و فناوری داخلی کشور بیان داشت: سه برنامه محوری و جدی در این مجموعه اولویت کاری قرار داده ایم.

    وی ادامه داد: برنامه نخست تامین اقلام تحریمی برخی صنایع بوده که مشکلاتی برای این بخش به وجود آورده است.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری٬ اظهار داشت: در این بخش تلاش ها بر تامین نیازهای داخلی از جمله در زمینه دارو سازی معطوف شده و شرکت هایی مانند گروه دارویی اکتوور می توانند در این عرصه به رفع مشکلات کمک کنند.

    دکتر ستاری گفت: دراین زمینه نیز تفاهم نامه خوبی با گروه داروسازی اکتوور استان البرز منعقد شد.

    وی افزود: بخش بعدی حمایت از شرکت های دانش بنیان به صورت عموم است و دراین بخش حمایت ها باید بیشترشود.


    وی ادامه داد: در این بخش بیش از 30 تا 40 نوع اکوسیستم داریم و با کمک صندوق توسعه و بانکها باید ازشرکت های دانش بنیان حمایت کرد.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری٬ اظهار داشت: توسعه استارت آپ ها و کسب و کار در این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

    دکتر ستاری٬ به سومین اولویت این معاونت اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به مراکز پژوهش دولتی، دانشگاه های دولتی و آزاد و بخش خصوصی با محوریت اکوسیستم نوآوری است که به صورت جدی کمک می کنیم.

    وی تاکید کرد: در این حوزه باید شاهد رویدادهای جدیدی باشیم.

    نهاله نراقی، مدیرعامل گروه داروسازی اکتوور

    نهاله نراقی، مدیرعامل گروه داروسازی اکتوور، در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از این شرکت گفت: امروز سند همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم و امیدواریم بتوانیم از فناوری موجود کشور برای تامین نیازهای داخلی استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: باید فناوری را به صنعت متصل کرد و از ظرفیت های موجود برای بهبود شرایط تولید استفاده بهینه به عمل آورد.

    مدیرعامل گروه داروسازی اکتوور گفت: گروه داروسازی اکتوور امروز به مرکز شتاب دهنده تولید مجهز شد و از توانمندی نخبگان برای نوآوری در تولید استفاده خواهد کرد.

    نراقی، بیان داشت: اکنون 190 قلم دارو در این مجموعه تولید می شود که برای درمان مغز و اعصاب ، ام اس، سرطان، ایمونولوژی و گوارش در اختیار مراکز درمانی و بیماران قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه 18 درصد نیاز دارویی کشور دراین مجموعه تامین می شود، افزود: از 2 سال پیش برای صادرات برنامه ریزی کرده ایم و اکنون درخواست های متعدد از کشورهای مختلف داریم.

    بنا به این گزارش٬ بازدید از کارخانه داروسازی اکتوور٬ در راستای استمرار فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت دارویی اکتوور با هدف بومی‌سازی و صنعتی ‌سازی تولید دارو و مواد اولیه با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و دانش بنیان صورت پذیرفت.

    شرکت دارویی اکتوور٬ با بهرمندی از فرصت های دانشگاهی موجود برای فعالیت های شتاب دهنده در عرصه تولیدات دارویی و مواد غذایی نسبت به راه اندازی مرکز نوآوری اکتو تک در ایستگاه نوآوری شریف اقدام نموده که امروز با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور٬ رسما فعالیت های دانش بنیان در شرکت دارویی اکتوور در سال رونق تولید آغاز شد.

    همچنین در این بازدید٬ بمنظور توسعه فعالیت های دانش بنیان دو توافق نامه همکاری از طرف معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و بخش فعالیت های دانش بنیان وزارت بهداشت و درمان بطور جداگانه با مدیرعامل شرکت دارویی اکتوور منعقد گردید.

    امضاء تفاهم‌نامه همکاری تأسیس «مرکز نوآوری اکتو‌تک» و آغاز فعالیت‌های رسمی دانش ‌بنیان در شرکت دارویی اکتوور٬ با حضور معاون علم و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

    گروه دارویی اکتوورکو٬ با جذب نخبگان جوان دانشگاهی کشور و بهره گیری از فناوری های پیشرفته  در زمینه تولید و تامین بیش از 190 قلم دارو در 14 حوزه درمانی مختلف از قبیل بیماری های قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری های خاص فعالیت دارد.

    این گروه دارویی از ظرفیت تولید بیش از 7 میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود 100 میلیون آمپول، سرنگ از پیش پر شده، ویال تزریقی و لیو فیلیزه برخوردار است و در سه سال گذشته موفق به احداث، تجهیز و بهره برداری از بیش از 30 هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

    این مجموعه تولیدی با توجه به نیروی انسانی توانمند در حوزه های مختلف تحقیقات دارویی، ظرفیت های بالای پژوهشی و فناوری، استانداردهای بالا و امکانات و تجهیزات روزآمد موفق شده در سایه همکاری های علمی و فناوری با بزرگترین کمپانی های داروسازی دنیا، دانش فنی تولید اقلام مختلف دارویی از جمله بیوداروها را به کشور منتقل کند و در نظر دارد علاوه بر تامین نیاز داخلی به قطب تولید دارو در منطقه تبدیل شود.

    واحد تحقیق و توسعه شرکت با به کارگیری بیش از 30 نیروی متخصص و پژوهشگر در حوزه های مختلف داروسازی، شیمی، بیوتکنولوژی و … با بهره گیری از آخرین فناوری ها و تکنیک های روز دنیا، محصولاتی متنوع با فرمولاسیون های منحصر به فرد عرضه نماید.

    گروه دارویی اکتوورکو، اول اردیبهشت ماه جاری طی مراسمی پیشرفته ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور را رسما به بهره برداری رساند.

    گفتنی است٬ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر بهداشت و درمان امروز چند داروی جدید و طرح فناورانه در استان البرز رونمایی گردید.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23663

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم