• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

دکتر رحمانی در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: امسال صادرات و توجه به بازار و فناوری باید در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 22189
  • 20 فروردین 1398 - 21:26
دکتر رحمانی در گردهمایی بزرگ قطعه‌ سازان کشور: امسال صادرات و توجه به بازار و فناوری باید در اولویت قرار گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آغاز تصدی اینجانب در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشتند؛ اما در پایان اسفند ماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسیه است.

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آغاز تصدی اینجانب در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشتند؛ اما در پایان اسفند ماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسیه است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، گردهمایی بزرگ قطعه ‌سازان کشور٬ به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور٬ بعد از ظهر روز سه‌ شنبه ۲۰فروردین‌ ماه ٬۹۸ با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هتل المپیک تهران برگزار گردید.

    دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت

    دکتر رضا رحمانی، در این گردهمایی اظهار داشت: باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.

    وی اصلاح روابط خودروسازان با قطعه سازان را خواستار شد و گفت: باید اموال غیردولتی خودروسازان و شرکت های وابسته آنان واگذار شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: علاوه بر ارتقای داخلی سازی، امسال باید صادرات بویژه به کشورهای همسایه، افزایش سهم بخش معدن و توجه به بازار و فناوری در اولویت قرار گیرد.

    دکتر رحمانی یادآور شد: ایران سهم 2 درصدی در واردات همسایگان از کشور ما را دارد که رقمی حدود 25 میلیارد دلار است و بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد.

    وی گفت: اگر بتوانیم همین 2 درصد را به چهار درصد افزایش دهیم، به معنای رشد 2 برابری صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان داشت: امسال باید همه جهت گیری ها در حمایت از ساخت داخل باشد.

    دکتر رحمانی، در ادامه اعلام کرد: بعضی ممنوعیت های صادراتی یا صدور برخی محصولات در گذشته در برخی موارد منطقی نبوده است.

    وی از عملکرد قطعه سازان در سال 97 قدردانی کرد که با وجود همه مشکلات و سختی ها اجازه ندادند تولید در این صنعت متوقف شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت، یادآوری کرد: در آغاز تصدی اینجانب در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند؛ به طوری که تولید روزانه سایپا 400 دستگاه و ایران خودرو به حدود 800 دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت؛ اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید.

    بنا به این گزارش٬ در این گردهمایی مدیران عامل خودروسازان کشور و معاونین وزارت صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

    تبیین چالش‌ها و فرصت‌های قطعه‌ سازی و خودروسازی به منظور ایجاد همسویی میان قطعه ‌سازان، خودروسازان، وزارت صنعت و تمامی نهادها و سازمان‌های قانون‌ گذاری و اجرایی کشور٬ جهت رفع موانع تولید قطعه و خودرو در کشور٬ از جمله اهداف و محورهای این همایش بود.

    گفتنی است٬ این گردهمایی٬ پیرو نامگذاری سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری، برگزار گردید.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=22189

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم