• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

دکتر نادی ‌قمی در آیین عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه نوین در بورس: شرکت تامین سرمایه نوین اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است

  • کد خبر : 21551
  • 24 اسفند 1397 - 14:18
دکتر نادی ‌قمی در آیین عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه نوین در بورس: شرکت تامین سرمایه نوین اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است

مدیرعامل تأمین سرمایه نوین گفت: شرکتی که امروز عرضه می ‌شود اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، با مشارکت بانک‌های تجاری و هلدینگ‌های صنعتی و مالی معتبر در سال ۱۳۸۵ ایجاد و در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه پرداخت شده هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

  • مدیرعامل تأمین سرمایه نوین گفت: شرکتی که امروز عرضه می ‌شود اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، با مشارکت بانک‌های تجاری و هلدینگ‌های صنعتی و مالی معتبر در سال ۱۳۸۵ ایجاد و در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه پرداخت شده هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، ۱۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه نوین، به عنوان پانصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس، چهارشنبه 22 اسفند ماه 97، با حضور دکتر ولی نادی ‌قمی مدیرعامل تأمین سرمایه نوین، اسماعیلی درگاهی مدیر هیأت پذیرش بورس تهران و جمعی از خبرنگاران تخصصی حوزه سرمایه و بورس، در محل سازمان بورس تهران عرضه شد.

    دکتر ولی نادی ‌قمی، مدیرعامل تأمین سرمایه نوین

    دکتر ولی نادی ‌قمی، مدیرعامل تأمین سرمایه نوین، در مراسم عرضه اولیه این شرکت گفت: شرکتی که امروز عرضه می‌شود اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، با مشارکت بانک‌های تجاری و هلدینگ‌های صنعتی و مالی معتبر در سال ۱۳۸۵ ایجاد و در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه پرداخت شده هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

    وی افزود: موضوع اصلی فعالیت مطابق اساسنامه شرکت عبارت است از پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه‌های ثانویه، عرضۀ اوراق بهادار، فرآیند ثبت اوراق بهادار ناشر در هریک از بورس‌ها، ادغام، تملک، تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت‌ها، امور مدیریت ریسک، آماده سازی شرکت‌ها جهت رتبه بندی، امور سرمایه‌گذاری‌ها، ارائه خدمات مدیریت دارایی‌ها، ارائه خدمات مرتبط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اداره صندوق مزبور، کارگزاری، سبد گردانی، بازار گردانی، کمک به شرکت‌ها در تأمین منابع مالی و اعتباری، کمک به شرکت‌ها بابت صدور، تأیید و قبول ضمانت‌نامه‌ها است.

    مدیرعامل تأمین سرمایه نوین، درباره حجم کل اوراق منتشر شده بیان داشت: حجم کل اوراق منتشره که مشاوره‌اش بر عهده ما بوده از ابتدای تأسیس تا کنون به میزان ۲۶۲، ۶۳ میلیارد ریال بوده، همچنین حجم کل اوراق تحت تعهد بازارگردانی و تعهدپذیره نویسی از ابتدای تأسیس تا کنون به میزان ۷۱۸، ۵۰ میلیارد ریال است.

    دکتر نادی ‌قمی، ادامه داد: ۱۸ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال از اوراقی که تحت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی است که سر رسید شده است. تعهدات مذکور بدون مواجهه با ریسک نبود نقدینگی کافی، یا ریسک نکول به اتمام رسیده که این امر یک موفقیت بزرگ برای تأمین سرمایه محسوب می‌شود.

    مدیرعامل تأمین سرمایه نوین، در پایان سخنان خود گفت: پیش ‌بینی سود ۳۸۰ میلیارد تومانی (۵۵ تومان به ازای هر سهم) برای سال ۹۷ کاملاً منطقی است و سود خالص برای سال ۹۸ را حدود ۴۰۸ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

    اسماعیلی درگاهی، مدیر هیأت پذیرش بورس تهران

    اسماعیلی درگاهی، مدیر هیأت پذیرش بورس تهران، در این مراسم، درباره عرضه‌های اولیه که در بورس تهران انجام شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود ۱۲ شرکت جدید در سال جدید با عرضه اولیه سهام روبرو باشند؛ اما مبنا قرار گرفتن کیفیت به جای کمیت در پذیرش شرکت‌ها و لزوم رعایت برخی مقررات از جمله ارائه تضامین و تعهدات در سپرده‌گذاری مرکزی و همچنین برنامه سهامدار عمده باعث شده تا این لحظه سهام شش شرکت جدید در بورس تهران عرضه اولیه شوند.

    وی با بیان اینکه همزمان با عرضه اولیه سهام تامین سرمایه نوین در روز جاری، پذیره نویسی هزار میلیارد تومانی اوراق اجاره مبتنی بر سهام،‌ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز صورت گرفت، گفت: تلاش شده در فرایند پذیرش شرکت‌ها دقت در مفروضات ارزش‌گذاری از طریق شرکت‌های مشاور سرمایه‌ گذاری معظم رعایت و کیفیت ارزش‌گذاری‌ها افزایش یابد.

    بنا به این گزارش، سهام شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان پانصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “فعالیت‌های جنبی واسطه گری‌های مالی” گروه”فعالیت‌های جنبی واسطه گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی و ” طبقه ” فعالیت‌های جنبی واسطه گری‌های مالی طبقه بندی نشده درجای دیگر ” در فهرست نرخ ‌های بازار دوم و در نماد “تنوین” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.

    «تنوین» در یک نگاه:

    شرکت تامین سرمایه نوین، ۲۲ آبان ماه سالجاری، به عنوان پانصد و بیست و پنجمین شرکت در بخش فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی و در بازار دوم معاملات بورس تهران درج نماد شد.

    سرمایه اولیه آن ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که طی ۵ مرحله افزایش سرمایه، به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

    بر این اساس، ۱۵بهمن جلسه معارفه این شرکت برای آماده‌سازی جهت عرضه سهام در بازار سهام انجام شد.

    در این راستا شرکت تامین سرمایه نوین در گزارش عملکرد و صورت‌های مالی مربوط به دوره ۹ماه نخست سال جاری، توانست بیش از ۳۲۰میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی کند. به این ترتیب سود عملیاتی شرکت با کسر هزینه‌ها به ۳۱۰میلیارد تومان رسیده است. در همین راستا سود خالص «تنوین» نیز برای دوره ۹ماه نخست سال به ۲۷۸میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۶درصدی را تجربه کرده است. به همین ترتیب «تنوین» تا پایان آذرماه سال جاری، مبلغ ۳۹۷ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که این ارقام با توجه به سرمایه ۷۰۰میلیارد تومانی شرکت درنظر گرفته شده است.

    در ترکیب سهامداری این شرکت، بانک اقتصاد نوین به عنوان سهامدار اصلی دارای ۳۴.۴ درصد، خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین با ۱۰ درصد، سرمایه گذاری سرآمد بهشهر با ۹.۹۵ درصد، تامین آتیه درخشان نوین با ۸.۱۳ درصد، موسسه مالی و اعتباری ملل، سرمایه گذاری ساختمان ایران و سرمایه گذاری غدیر هر کدام با ۸ درصد، لیزینگ بانک اقتصاد نوین با ۵.۹۹ درصد، سرمایه گذاری رهروان دور اندیش با ۴ درصد، سرمایه گذاری ساختمان نوین با ۲ درصد، بنیاد فرهنگی مصلی نژاد با یک درصد حضور دارند.

    گفتنی است، امروز در بورس تهران، ۱۰ درصد از شرکت تأمین سرمایه نوین معادل ۷۰۰ میلیون سهم، عرضه اولیه شد. هر کد حقیقی یا حقوقی می‌ توانست ۳۰۰۰ سهم در این عرضه اولیه سفارش دهد. حداقل قیمت این سهم ۲۱۰ تومان و حداکثر قیمت ۲۲۰ تومان تأمین شده است و در نهایت قیمت هر سهم ۲۴۰ تومان کشف شد.

    * کوروش جم دبیر اقتصادی و خبرنگار بورس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21551

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم