• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر قاضی زاده هاشمی در مراسم رونمایی از سامانه جامع حقوقی به نام یاری یاب بیان کرد: امیدوارم راه اندازی این سامانه بتواند برای آحاد مردم ایران موثر باشد

  • کد خبر : 13662
  • 24 مهر 1397 - 16:45
دکتر قاضی زاده هاشمی در مراسم رونمایی از سامانه جامع حقوقی به نام یاری یاب بیان کرد: امیدوارم راه اندازی این سامانه بتواند برای آحاد مردم ایران موثر باشد

نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز یکی از مهمترین نیازهایمان در جامعه احترام به قانون است و قانون‌پذیری و پرهیز از قانون گریزی در همه سطوح و احترام به قانون نیاز واقعی کشور برای همه اقشار است که نیازمند آموزش عمومی و نیازمند بست قانون در بحث عمومی است.

  • نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز یکی از مهمترین نیازهایمان در جامعه احترام به قانون است و قانون‌پذیری و پرهیز از قانون گریزی در همه سطوح و احترام به قانون نیاز واقعی کشور برای همه اقشار است که نیازمند آموزش عمومی و نیازمند بست قانون در بحث عمومی است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، مراسم رونمایی از سامانه جامع حقوقی به نام یاری یاب، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم، صبح امروز دوشنبه 23 مهر ماه 97، با حضور دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، محمد احسان عذییری صاحب امتیاز و موسس و بنیانگذار سامانه یاری یاب، علیرضا عسگری کارشناس حقوق قضایی و مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار و مدیر پروژه یاری یاب، جمعی از وکلای حقوقی و کارشناسان قضایی و اصحاب رسانه، در سالن زنده یاد امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار گردید.

    دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی، نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی

    دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی، نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: به امید خدا راه اندازی این سامانه بتواند برای آحاد مردم ایران موثر باشد.

    وی ادامه داد: ما در عرصه حقوقی در مجلس شورای اسلامی هم فعالیت‌های مختلفی در عرصه توسعه و بست فضای مجازی، حوزه قانون‌گذاری در عرصه فضای مجازی، و یک نگاه توام با فرصت به حوزه فضای مجازی داشته‌ایم.

    نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین رابطه در مجلس و در صحن مجلس در مورد فضای مجازی و هم در کمیسیون‌ها بحث شد و کمیته ویژه فضای مجازی تشکیل شد و عرصه فراکسیونی هم در مجلس فعال است.

    دکتر قاضی زاده هاشمی، افزود: من خودم را هم حقوقی می‌دانم و هم متعلق به جامعه حقوقدان‌ها و وکلا می‌دانم و هم قضات شریف کشورمان که در تنظیم و قاعده مندی و خاتمه بندی قانون ایفای نقش می‌کنند و ما امروز یکی از مهمترین نیازهایمان در جامعه احترام به قانون است و قانون‌پذیری و پرهیز از قانون گریزی در همه سطوح و احترام به قانون نیاز واقعی کشور برای همه اقشار است که نیازمند آموزش عمومی و نیازمند بست قانون در بحث عمومی است.

    وی بیان داشت: ما هرچقدر در حوزه بست فرهنگ سازی و آموزش مردم در بحث مطالبات برحقشان و مطالبات حقوقی شان قدم برداریم موثر است و امیدواریم این سامانه بتواند ایفای نقش خوبی در کشور داشته باشد.

    نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکنولوژی نوین ارتباطی که در دنیا وجود دارد و جهان در بستر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش می‌رود و جهانی که شاید در دهه‌های آینده و شاید زودتر از دهه‌های آینده، ما این حجم گستره اینترنت را در همه جای دنیا در خشکی و اقیانوس و دریا و همه جا با بالن‌های اینترنتی بدون هر نوع محدودیت گذاری و سرعت‌های متنوع و متغییر طوری پیش برود که تمام انسان‌های روی کره زمین خودشان، هم فرستنده پیام و هم گیرنده پیام باشند.

    دکتر قاضی زاده هاشمی، تاکید کرد: در دنیا و این فرستندگی و گیرندگی، تحولات زیادی در عرصه رسانه به وجود می‌آورد که هم در حوزه خدمات اجتماعی و هم در حوزه تحولات اقتصادی وجود دارد و در عرصه منابع پولی و بانکی در عرصه‌های مختلف تحول آفرین است.

    وی ادامه داد: ما در مجلس در مبحث بازنشستگان که بسیار جدی است، یک آمار دقیق و واقعی از میزان آمار‌های دستگاه‌ها و هم پوشانی بین دستگاه‌ها نداریم؛ یعنی اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید برویم دانه دانه گروه‌هایی را بگذاریم رصد کنند و سامانه‌ی رصد بگذاریم و تمام کارکنان و پرسنل اداری دستگاه‌ها را جداجدا بسیج کنیم و متحد کنیم که اطلاعات دقیق و واقعی و شفاف به ما ارایه شود و یا همین سامانه دستمزد و حقوق که موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم است، ناشی از اینکه ما یک سامانه فراگیر در بین همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نداریم و این خودش یک پایه شفافیت است که اصولا محرمانه تلقی نمی‌شود، اما ما خودمان این‌ها را به مردم، افکار عمومی و جامعه گزارش ندادیم و نگفتیم و این خودش بحثی را در مجلس تحت عنوان نمایندگان طرفدار شفافیت و موسسات به وجود آورده است.

    نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یک پایه شفافیت حوزه فضای مجازی است، یک پایه شفافیت حوزه فناوری اطلاعات است و من فکر می‌کنم نتیجه ترکیب آموزش حوزه حقوق و توسعه فضای مجازی می‌شود همین سامانه‌ای که جوانان راه اندازی کردند و ماهم در قالب فراکسیون جوانان مجلس از حرکت‌های نو و تحولات نو که منشا آن جوانان هستند حمایت می‌کنیم.

    محمد احسان عذییری، صاحب امتیاز، موسس و بنیانگذار سامانه یاری یاب

    محمد احسان عذییری، صاحب امتیاز، موسس و بنیانگذار سامانه یاری یاب، با اشاره به راه اندازی این سامانه حقوقی توسط بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم گفت: یاری یاب برگ‌های ارتباطی بین حقوقدان‌ها و مردم عادی است.

    وی با بیان اینکه فعلا برای وکلا برنامه داریم و با کارشناسان دادگستری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز صحبتی داشته‌ایم تا این عزیزان هم در سامانه باشند و ما چشم انداز بزرگی برای سامانه یاری یاب داریم.

    صاحب امتیاز سامانه یاری یاب ادامه داد: وکلا بعد از ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود در سامانه یک دفتر کار آنلاین بهشون دریافت می‌کنند؛ این دفتر کار مکمل کار دفتر سنتی است و هیچ محدودیتی ندارد و ما با توجه به حضور اساتید محترمی مثل بهمن کشاورز ریاست کانون وکلا از نظرایشان استفاده کردیم تا سامانه را حدالمقدور مثبت بسازیم و تا جایی که امکان دارد محدودیتی برای وکلا و مردم نداشته باشیم و درگیر فرآیند پرونده نشویم.

    عذییری، با اشاره به اینکه دفتر کار را به عنوان یک پیام رسان حقوقی در اختیار وکلا قرار می‌دهیم و وکلایی که دارای پروانه وکالت هستند می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون ۱۳۳ وکیل در سامانه یاری یاب ثبت نام کرده‌اند و برای شروع کار و امروز این سامانه رونمایی شده و قطعا وکلای ثبت نامی در سامانه بیشتر خواهند شد

    وی بیان داشت: موکلین می‌توانند به این دفتر کار‌های آنلاین مراجعه کنند و فرآیند سوال پرسیدن و قرارداد بستن در اختیار وکیل است و هرطور که بخواهند می‌توانند مدیریت کنند.

    بنیانگذار سامانه یاری یاب، با اشاره به دغدغه وکلای مسن و پیشکسوت که نگران هستند این سامانه چگونه خواهد شد، گفت: یاری یاب مثل بعضی از سامانه‌هایی که سیستم سنتی را حذف می‌کنند نیست. ما سیستم سنتی را کاملا حفظ می‌کنیم و تکمیل کننده این فرآیند هستیم. شان وکلا باید حتما رعایت شود و مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نباید باشد. ما برای یاری دادن به دفتر وکلای جوانی که هیچ کسی آن‌ها را نمی‌شناسد تبلیغ می‌کنیم.

    عذییری، با بیان اینکه در حدود ۵۰ هزار وکیل در سطح کشور داریم و این ۵۰ هزار وکیل قطع به یقین به بزرگی استان تنها عده‌ای از آن‌ها شناخته شده هستند، افزود: خیلی‌ها شناخته شده نیستند و متاسفانه عده‌ای سودجو که وکیل هم نیستند به عنوان وکیل می‌آیند جلو. این سامانه با الزام به موضوع وکلایی را می‌پذیرد که دارای پروانه وکالت باشند.

    صاحب امتیاز، موسس و بنیانگذار سامانه یاری یاب، در پایان سخنان خود گفت: چشم انداز ما برای این سامانه این است که مراکز بیمه، پلیس راهنمایی رانندگی و کارشناسان را هم اضافه کنیم که یک مجموعه بی نظیر خواهد شد. یاری یاب اولین نسل سامانه حقوقی است و مشابه ندارد و با توجه به اینکه حقوق ما با حقوق بین الملل خیلی تفاوت دارد به نوبه خودش در نمونه جهانی تک است.

    علیرضا عسگری، کارشناس حقوق قضایی و مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار و مدیر پروژه یاری یاب

    علیرضا عسگری، کارشناس حقوق قضایی و مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار و مدیر پروژه یاری یاب، در ادامه این مراسم گفت: این سامانه حقوقی، اولین پیام رسان و اولین سامانه جامع حقوقی که در حوزه حقوقی به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.

    وی با بیان اینکه اگر بخواهم یک تعریف از بحث سامانه برای دوستان داشته باشم، افزود: سامانه‌ای که با همکاری دوستان و وکلا و روسای حوزه فناوری اطلاعات طراحی شده است؛ این سامانه طوری برنامه ریزی شده تا مردمی که مشکل حقوقی دارند را به وکلا، کارشناسان و همراهان خودشان ارتباط دهد و در نهایت به حل پرونده‌های قضایی و تحقق دادرسی عادلانه کمک کند.

    مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار، با اشاره به اینکه ما دربحث سامانه یاری یاب توانستیم با جذب وکلا و کارشناسان حقوقی گام مهمی را در این زمینه حقوقی برداریم، تصریح کرد: نگاه ما مشاور محور است. در تمام کشور‌ها آسیب شناسی شده، پزشک خانواده داریم در جمهوری اسلامی نیز پزشک خانواده داریم و یکی از مسائل مهمی که در کشور داریم هر ایرانی باید یک وکیل داشته باشد. شعار ما در یاری یاب هر ایرانی یک وکیل است.

    عسگری، اظهار داشت: ما این شعار را نهادینه کردیم. نهادینه این شعار از جایی شروع شد که ما گفتیم باید همه ایرانیان دسترسی به خدمات حقوقی داشته باشند. ما امروزه بیش از ۱۷ میلیون پرونده در دستگاه قضایی داریم که وقت دادگستری رو می‌گیرد و اکثر این پرونده‌هایی که تشکیل شده منجر به حکم نشده و صرفا وقت دستگاه قضایی رو گرفته است و ما یکی از اهدافمان این است که مردم با مراجعه به کارشناس؛ فرهنگ کارشناس محوری و مشاوره گرفتن جا بیفتد و به نوعی مردم با مراجعه به وکیل و مشاور فصل خصومت کنند، زیرا فصل خصومت یکی از وظایف حقوقدان‌ها است.

    وی در پایان سخنان خود گفت: ما بستری را که برای این پروژه تعریف کردیم به حمدلله در جمهوری اسلامی؛ در تمامی شهر‌ها و روستا‌های ما اینترنت است و گوشی موبایل جزء لاینفک زندگی مردم است. بستری در این زمینه it تعریف کردیم که حتی آحاد مردم به صورت راحت و آسان از این سامانه استفاده کنند و دسترسی آسانی به مشاورین و وکلای خودشان داشته باشند.

    بنا به این گزارش، نتاج مدیرعامل بانک قوامین، بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار، خانم دکتر آجرلو نماینده ادوار مجلس، دکتر بهرامی استاد دانشگاه وقاضی سابق دیوانعالی کشور، دکتر جلالیان مدیرکل امور مجلس وزارت دادگستری، دکترخضری دکترای اقتصاد سیاسی و مشاور ارشد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مینایی قاضی محاکم تجدید نظر البرز، دکتر نوری دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، از میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

    گفتنی است، اولین پیام رسان و اولین سامانه جامع حقوقی کشور، به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی قم رونمایی شد تا برای شناساندن وکلای جوان و شناخته نشده فعالیت نماید.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=13662

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم