• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر حاتمی در نشست خبری به مناسبت «نهم اردیبهشت» روز روانشناس و مشاور: در جامعه ما نرخ آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی دارد/ حمایت از حقوق مردم یکی از بند‌های مهم وظایف این سازمان است

  • کد خبر : 23058
  • 10 اردیبهشت 1398 - 21:00
دکتر حاتمی در نشست خبری به مناسبت «نهم اردیبهشت» روز روانشناس و مشاور: در جامعه ما نرخ آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی دارد/ حمایت از حقوق مردم یکی از بند‌های مهم وظایف این سازمان است

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: هر فعالیتی که در سطح جامعه چه در فضای مجازی و چه حقیقی مطرح شود باید تحت نظارت و کنترل نظام روان شناسی باشد.

  •  

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: هر فعالیتی که در سطح جامعه چه در فضای مجازی و چه حقیقی مطرح شود باید تحت نظارت و کنترل نظام روان شناسی باشد.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، به مناسبت نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور، با موضوع «اقدامات انجام گرفته و تشریح برنامه‌های ایشان در دوره جدید ریاست سازمان»، صبح امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه 98، با حضور جمعی از معاونین سازمان، ژیلا آهنگرزاده مدیر روابط عمومی سازمان و اصحاب رسانه، در دفتر مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور برگزار گردید.

    دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور

    دکتر محمد حاتمی، در ابتدای این نشست خبری گفت: بعد از جلسه معارفه‌ای که حدود ۲ ماه پیش برگزار شد و برنامه‌هایی را که برای انجام در روز‌های آتی معرفی کردیم، حالا فرصت مناسبی است تا به ارائه عملکرد سازمان در این ۲ ماهه بپردازیم.

    وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این ۲ ماه انجام شد و در برنامه‌ریزی‌های سازمان قرار گرفت، ساختار‌سازی بخش نظارت و بازرسی‌ها بود.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه در جامعه ما، نرخ آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی دارد، اظهار داشت: یکی از علل این افزایش، دخالت افراد غیر مرتبط در حوزه روان‌شناسی و مشاوره است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عملکرد و دخالت افراد غیر مسئول و غیر مرتبط در این حوزه باعث تشدید و ایجاد اختلالاتی در سلامت روان جامعه می‌شود، بنابراین باید به عنوان واحدی قدرتمند به این موضوع توجه کنیم و به نظارت بر افراد در این حوزه بپردازیم.

    دکترحاتمی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که اخیراً بیش از گذشته با آن روبه رو می‌شویم کسانی هستند که با سوء استفاده از فضای مجازی خود را به عنوان مشاور معرفی می‌کنند و باعث می‌شوند مردم به آن‌ها مراجعه کنند.

    وی افزود: دخالت افراد غیر متخصص و مشاوره‌های نادرست آن‌ها باعث می‌شود سلامت جامعه و مراجعان آسیب ببیند. ما در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، مصمم هستیم تا این گونه عوام فریبی‌ها را کنترل کنیم.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، خاطر نشان کرد: حمایت از حقوق مردم یکی از بند‌های مهم وظایف این سازمان است و قطعا جلوگیری از فعالیت افراد غیر متخصص جزو این حمایت‌ها محسوب می‌شود، به مردم کشورمان توصیه می‌کنیم، اگر قصد مراجعه به روانشناس را دارند حتما از داشتن پروانه اشتغال تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و رعایت اخلاق حرفه‌ای و تعرفه‌های سازمان اطمینان پیدا کنند، در غیر این صورت ممکن است مشاوره‌های نادرست آسیب‌های ناپذیری برای آن‌ها ایجاد کند.

    دکتر حاتمی، ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کسانی که بدون داشتن پروانه‌های لازم فعالیت می‌کنند، از حدود ۲ هفته گذشته لیستی از روانشناسان و مشاوران دارای پروانه که حدود ۵ هزار نفر هستند را روی سایت این سازمان قرار داده ایم تا افراد و سازمان‌هایی که قصد استفاده از مشاور را دارند به افراد مورد تایید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مراجعه کنند.

    وی اظهار داشت: از همه فارغ‌التحصیلان و کسانی که تاریخ اعتبار پروانه آن‌ها به پایان رسیده است، تقاضا می‌کنیم تا هرچه زودتر برای تمدید پروانه خود به این سازمان مراجعه کنند، در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیر قانونی تلقی می‌شود.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، افزود: صدور پروانه از طرف این سازمان نیازمند شرایطی است که سلامت فعالیت روان شناسان و مشاوران را تضمین کند.

    دکتر حاتمی، تأکید کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، قطعا با کسانی که رشته تحصیلی آنان روان‌شناسی و مشاوره نیست از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد کرد و متأسفانه مشاوره و راه کار‌های نادرست ارائه شده باعث فروپاشی خانواده‌ها و ایجاد مشکلات جدی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: از نکات حائز اهمیت در موضوع روانشناسی و مشاوره، افزایش آگاهی در سطح جامعه است و این سبب می‌شود تا نرخ آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود و مشکلات کمتری را در سطح جامعه شاهد باشیم، همراهی سازمان‌های مجری با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، در راستای همین اهداف از همان ابتدای ورود با سازمان بهزیستی کل کشور وارد مذاکره شدیم و جلسات متعددی تشکیل شده است و امیدوار هستیم تا پایان هفته آینده تصمیمات گرفته شده نهایی شود.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: یکی از مشکلاتی که پیش از این با آن مواجه بودیم، نوبت‌های طولانی برای انجام مصاحبه متقاضیان بوده‌است، اما با همکاری شورای مرکزی برنامه ریزی کردیم تا تعداد این جلسات افزایش پیدا کند.

    دکتر حاتمی، ادامه داد: مسئله سلامت روان از جمله مسائل حائز اهمیت در سلامت جامعه است؛ با نهاد‌های مختلف در سطح کشور جلساتی تشکیل دادیم و امیدوار هستیم تا بتوانیم هم ‌سو با مدیریت جدید به هموطنانمان خدمات ارائه کنیم.

    وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید بیشتر به آن پرداخته شود بحث بیمه‌های اجتماعی است. متاسفانه در حال حاضر قشر آسیب‌پذیر جامعه توانایی مراجعه و استفاده از راهنمایی مشاوران و روان شناسان را ندارند و جامعه نیازمند آن است تا برای ارائه خدمات روان‌شناسی به قشر آسیب پذیر جامعه، یارانه‌ای از طرف دولت تعلق بگیرد، با توجه به بالا بودن نرخ‌ها برای بسیاری از افراد جامعه، امکان مراجعه به مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره وجود ندارد، بنابراین از سازمان‌های بهزیستی، هلال احمر و غیره تقاضا می‌کنیم تا ما را در این امر همراهی کنند، اگر نگرانی در این موضوع وجود دارد نشان از کم‌کاری‌هایی در بخش‌های مدیریتی است.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با تأکید بر اینکه برخی از اقشار جامعه توانایی پرداخت تعرفه‌های روان شناسی را ندارند، اظهار داشت: از سازمان بهزیستی کل کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) تقاضا می‌ کنیم به جای پراکنده‌ کاری برای بهبود سلامت روان در جامعه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را همراهی کنند، اگر تمرکز لازم در بخش خدمات اجتماعی در بیمه‌ها صورت بگیرد می‌توانیم بهبود مناسبی را در سلامت روان جامعه شاهد باشیم.

    دکتر حاتمی، افزود: ارائه‌ آموزش در سطح جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، باید کارگاه‌های فعال تخصصی و آموزشی از هم تفکیک شود؛ نیاز به هر دو این کارگاه‌ها وجود دارد، اما باید به طور جداگانه به آن‌ها پرداخته شود.

    وی ادامه داد: آموزش مداوم برای روان ‌شناسان و مشاوران هم باید در دستور کار ما قرار بگیرد و باید در دوره‌های کوتا‌ه مدت کارگاه‌های باز آموزی برگزار شود.

    رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، در پایان سخنان خود بیان داشت: هر فعالیتی که در سطح جامعه چه در فضای مجازی و چه حقیقی مطرح شود باید تحت نظارت و کنترل نظام روان شناسی باشد به دنبال ترتیب برنامه‌ای هستیم تا بتوانیم تمامی فضا‌هایی مثل نشر مطالب، ساخت فیلم‌های سینمایی، پروتکل‌های آموزشی و غیره تحت نظارت قرار بگیرد.

    خبرنگار: شهرام حیدری

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23058

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم