• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

خرید بنز 600 و ویلاهای لاکچری در اروپا با پول بانکها/لزوم نظارت بر تسهیلات پرداختی

  • کد خبر : 80363
  • 29 بهمن 1398 - 12:35
خرید بنز 600 و ویلاهای لاکچری در اروپا با پول بانکها/لزوم نظارت بر تسهیلات پرداختی

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تقدیر از نگاه جدید بانک مرکزی به اقتصاد، گفت: در برخی موارد، پول‌های دریافتی از بانک ها تبدیل به بنز ۶۰۰ و ویلاهای لوکس در ایتالیا و فرانسه شده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید قاسمی در ششمین همایش اقتصاد مقاومتی با محور نظام بانکی در خدمت تولید از نگاه جدید بانک مرکزی با مدیریت همتی به اقتصاد کشور تقدیر کرد و گفت: قبل از تغییر مدیریت بانک مرکزی عده‌ای در وزارت صنعت مشمول ارز رقابتی می شدند ولی در بانک مرکزی به آنها ارز متقاضی تعلق می‌گرفت. بدون انکه توجیه منطقی برای پرداخت ارز متقاضی به این افراد وجود داشته باشد.
وی افزود: در همان دوره عده ای از شمال شهر نشین ها برای واردات جکوزی دلار 140 هزار تومان پرداخت می‌کردند، یعنی دلار 140 هزار تومانی هم برایشان توجیه داشت. هرچند الان هم خانه‌هایی در همان مناطق هستند که ارز بسیاری برای تجملات خود پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به بیان سخنانی درباره چرایی بنگاه‌داری بانک‌ها پرداخت و گفت: طبق ماده 8 قانون بانکداری بدون ربا بانکها می توانند سرمایه گذاری کنند. اما نه در ..

  • مدیرعامل بانک پاسارگاد با تقدیر از نگاه جدید بانک مرکزی به اقتصاد، گفت: در برخی موارد، پول‌های دریافتی از بانک ها تبدیل به بنز ۶۰۰ و ویلاهای لوکس در ایتالیا و فرانسه شده است.

    خرید بنز 600 و ویلاهای لاکچری در اروپا با پول بانکها/لزوم نظارت بر تسهیلات پرداختی – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید قاسمی در ششمین همایش اقتصاد مقاومتی با محور نظام بانکی در خدمت تولید از نگاه جدید بانک مرکزی با مدیریت همتی به اقتصاد کشور تقدیر کرد و گفت: قبل از تغییر مدیریت بانک مرکزی عده‌ای در وزارت صنعت مشمول ارز رقابتی می شدند ولی در بانک مرکزی به آنها ارز متقاضی تعلق می‌گرفت. بدون انکه توجیه منطقی برای پرداخت ارز متقاضی به این افراد وجود داشته باشد.

    وی افزود: در همان دوره عده ای از شمال شهر نشین ها برای واردات جکوزی دلار 140 هزار تومان پرداخت می‌کردند، یعنی دلار 140 هزار تومانی هم برایشان توجیه داشت. هرچند الان هم خانه‌هایی در همان مناطق هستند که ارز بسیاری برای تجملات خود پرداخت می‌کنند.

    مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به بیان سخنانی درباره چرایی بنگاه‌داری بانک‌ها پرداخت و گفت: طبق ماده 8 قانون بانکداری بدون ربا بانکها می توانند سرمایه گذاری کنند. اما نه در کارهای لوکس و غیرضرور البته باید دولت این امور را در برنامه خود به مجلس ارائه دهد و در فواصل مختلف گزارش آن را به مجلس بدهد.

    قاسمی افزود: اما عده‌ای بی‌توجه به این ماده قانونی تأکید بر نهی سرمایه گذاری بانک‌ها می‌کنند و می‌گویند بانک‌ها واسطه وجود باشند، بله بانک وکیل سپرده‌گذار است و سپرده جذب و منابع را تخصیص می‌دهد اما چون بانک وکیل است باید به بهترین شکل از منافع سپرده‌گذاران حفاظت کند.

    وی ادامه داد: برخی با نفی سرمایه‌گذاری مستقیم در قانون بانکداری بدون ربا می‌گویند که بانک باید تسهیلات پرداخت کند، برهمین اساس تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت می‌شود اما هیچ نظارتی بر روی ان صورت نمی‌گیرد.

    مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: حتی اجازه حسابرسی از بدهکاران را به بانکها نمی دهند تا ببینم چه اتفاقی برای آن واحد افتاده تا ضرر کرده است وقتی دنبال رد پول می‌گیریم به سندهایی می‌رسیم که نشان می‌دهد پول‌های دریافتی از بانک تبدیل به بنز 600 و ویلاهای لوکس در ایتالیا و فرانسه شده که در اختیار مدیران آن شرکت قرار گرفته است.

    به گفته قاسمی هیچ بانکی در دنیا نیست که قدرت مالکیتی برای شرکت‌هایی که به آنها وام می‌دهد نداشته باشد؛ بانک‌ها حتما باید در این شرکت‌ها مدیریت مالکیتی داشته باشند.

    وی با بیان اینکه نحوه بنگاه‌داری بانک‌ها امر گمشده ایست که هیچ مبانی تئوری و عملی ندارد، تصریح کرد: بانکها باید بتوانند منابعی که تخصیص می دهند مدیریت کرده و بر آن نظارت کنند. بانک حتما باید اختیار مدیریتی داشته باشد.

    مدیرعامل بانک پاسارگاد با تأکید براینکه در دنیا به همین شکل عمل می‌شود، افزود:اقتصاددان‌های مطرح جهان از سرمایه‌گذاری بانک‌ها حمایت کرده و معتقدند بحران‌های مالی بزرگ معمولاً با کمک بانک‌ها حل و فصل شده است.

    قاسمی به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها سال 45 برای تقویت بازار سرمایه قانون بازارسرمایه خود را تغییر دادند ولی نکته اینجاست دقیقا همان سال ما همان قانونی که آمریکا تغییر داده بود را به عنوان قانون بازار سرمایه خودمان تصویب کردیم و براساس همان تا سال 82 جلو رفتیم، هرچند سال 82 قانون بورس تغییر کرد ولی هنوز 90 درصد تأمین سرمایه در بانک‌ها انجام می‌شود.

    وی با اشاره به تحریم و مشکلات دولت برای سرمایه گذاری‌ها، گفت: سرمایه‌گذاری در کشور منفی شده است، بنابراین اقتصادی که منقبض شده چطور می‌تواند اشتغالزایی و با تورم مبارزه کند؛ باید نگاه به مدیریت اقتصادی تغییر کند.

    همتی در پاسخ به تسنیم: تصمیم اجلاس FATF تاثیری در بازار ارز ندارد/دلار باز هم به زیر 14هزار تومان برمی‌گرددهمتی: دستور عزل مدیران بانکی متخلف امروز صادر می‌شود

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=80363

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم