• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

خدمات دامپزشکی برای ارتقاء کمی و کیفی فرآورده‌های پروتئینی

  • کد خبر : 94159
  • 06 فروردین 1399 - 15:32
خدمات دامپزشکی برای ارتقاء کمی و کیفی فرآورده‌های پروتئینی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار امیدواری کرد که روند خدمات این سازمان در سال “جهش تولید” موجب خدمات کمی و کیفی بیشتر و مؤثرتر برای تولیدکنندگان فرآورده های پروتئینی شود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور رئیس این سازمان امروز با تاکید بر اهمیت توسعه مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی جهت پیشگیری از شیوع انواع بیمارهای دامی در کشور و مهار و کنترل هرگونه عامل بیماری‌زا گفت: گسترش 100 درصدی شبکه آزمایشگاهی کشور نسبت به سال 97 از جمله این اقدامات بود که موجب شد 70 آزمایشگاه بخش خصوصی، 20 آزمایشگاه دانشگاهی و 25 آزمایشگاه غیردامپزشکی به همراه آزمایشگاه حتی ادارات کل دامپزشکی استانها و در مجموع یک شبکه آزمایشگاهی متشکل از 150 آزمایشگاه در کشور در حال بهره‌برداری است.
وی همچنین اعلام کرد: در این مرکز بیش از 15 آزمون جدید در مرکز تشخیص راه اندازی شد و در راستای تمرکززدایی نیز راه‌اندازی آزمون مشمشه در استانهای فارس، اصفهان و تهران و راه اندازی آزمون مرس در استان خراسان جنوبی و جنوب کرمان و آزمون اندازه گیری ف..

  • رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار امیدواری کرد که روند خدمات این سازمان در سال "جهش تولید" موجب خدمات کمی و کیفی بیشتر و مؤثرتر برای تولیدکنندگان فرآورده های پروتئینی شود.

    خدمات دامپزشکی برای ارتقاء کمی و کیفی فرآورده‌های پروتئینی – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، علیرضا رفیعی‌پور رئیس این سازمان امروز با تاکید بر اهمیت توسعه مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی جهت پیشگیری از شیوع انواع بیمارهای دامی در کشور و مهار و کنترل هرگونه عامل بیماری‌زا گفت: گسترش 100 درصدی شبکه آزمایشگاهی کشور نسبت به سال 97 از جمله این اقدامات بود که موجب شد 70 آزمایشگاه بخش خصوصی، 20 آزمایشگاه دانشگاهی و 25 آزمایشگاه غیردامپزشکی به همراه آزمایشگاه حتی ادارات کل دامپزشکی استانها و در مجموع یک شبکه آزمایشگاهی متشکل از 150 آزمایشگاه در کشور در حال بهره‌برداری است.

    وی همچنین اعلام کرد: در این مرکز بیش از 15 آزمون جدید در مرکز تشخیص راه اندازی شد و در راستای تمرکززدایی نیز راه‌اندازی آزمون مشمشه در استانهای فارس، اصفهان و تهران و راه اندازی آزمون مرس در استان خراسان جنوبی و جنوب کرمان و آزمون اندازه گیری فلزات سنگین در گلستان اشاره کرد که آموزش‌های لازم در این خصوص داده شده است.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: توجه به مشکل تامین کیت جایگزین کردن تشخیص بیماریهای تب برفکی و وایت اسپات با روش‌های نوین بین‌المللی (که علاوه بر اینکه به کیتهای تخصصی و گران قیمت نیاز ندارد، بلکه هزینه و زمان را نیز کاهش داده) از جمله اقدامات دیگر این مرکز بوده است.

    از رونق تولید تا جهش تولید 20 راهبرد منطقه آزاد اروند برای تحقق جهش تولید

    وی در ادامه از آموزش و واگذاری ممیزی آزمایشگاه‌های بخش خصوصی به ادارات کل دامپزشکی استانها خبر داد و افزود: آموزش‌های اختصاصی بصورت حضوری به 100 نفر از نیروی معین آزمایشگاهی پرسنل استانی که در ابتدای سال انتخاب شده بودند، ارائه شد.

    رفیعی‌پور با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر نیز در حال انجام NRPبرای 3 فراورده با کمک آزمایشگاه‌های بخش خصوصی عضو شبکه آزمایشگاهی است، یادآور شد: تشخیص علت مرگ پرندگان میانکاله برای اولین بار بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی از جمله اقدامات ارزنده دیگر در سال 98 بود.

    وی در ادامه از آموزش و واگذاری ممیزی آزمایشگاه‌های بخش خصوصی به ادارات کل دامپزشکی استانها خبر داد و افزود: آموزش‌های اختصاصی بصورت حضوری به 100 نفر از نیروی معین آزمایشگاهی پرسنل استانی که در ابتدای سال انتخاب شده بودند ارائه شد.

    رفیعی‌پور با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر نیز در حال انجام NRPبرای 3 فراورده با کمک آزمایشگاه‌های بخش خصوصی عضو شبکه آزمایشگاهی است، یادآور شد: تشخیص علت مرگ پرندگان میانکاله برای اولین بار بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی از جمله اقدامات ارزنده دیگر در سال 98 بود.

    وی همچنین در ادامه به فعال کردن بخش مطالعات کاربردی این مرکز شامل جداسازی و خالص‌سازی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛ فراهم‌کردن امکانات بررسی بذرهای تولید شده توسط شرکت‌های مدعی و امکان مطابقت سویه‌های موجود در واکسن‌های تب برفکی و PPR با سویه در گردش این بیماریها اشاره کرد.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان ضمن قدردانی از همه همکاران این سازمان به ویژه همکاران زحمتکش مرکز تشخیص در تحقق اهداف یادشده در سال 98، آمادگی جهت اخذ تأییدیه بین المللی آزمایشگاه باقیمانده‌ها از مراجع بین‌المللی؛ شرکت در آزمون‌های مهارت( Pt) برای حوزه‌های مختلف و اخذ نمره عالی و مدیریت مصرف کیت و مواد آزمایشگاهی که با وجود تحریم و افزایش قیمت‌ها هیچ‌گونه خللی در انجام آزمونهای مورد نیاز نسبت به سال‌های قبل ایجاد نگردید را از سایر دستاوردهای ارزنده این مرکز برشمرد و اظهار امیدواری کرد این روند در سال "جهش تولید" موجب خدمات کمی و کیفی بیشتر و مؤثرتر برای تولیدکنندگان فراورده های پروتئینی شود.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=94159

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم