• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حالا چرا بیمه زندگی؟

  • کد خبر : 23930
  • 07 خرداد 1398 - 9:44
حالا چرا بیمه زندگی؟

پول بانک: اگر گذری کنیم به دیدگاه مردم نسبت به بیمه عمر در ایران، خواهیم دید که کمی قبل­تر، بیمه عمر همواره یک مفهوم را در ذهن ما تداعی می‌کرد: “بیمه‌ای که منافعش بعد از مرگ شخص است” . نام بیمه عمر تداعی کننده مرگ و مفاهیم منفی در ذهن مردم بود. در واقع علت […]

  • پول بانک: اگر گذری کنیم به دیدگاه مردم نسبت به بیمه عمر در ایران، خواهیم دید که کمی قبل­تر، بیمه عمر همواره یک مفهوم را در ذهن ما تداعی می‌کرد: “بیمه‌ای که منافعش بعد از مرگ شخص است” . نام بیمه عمر تداعی کننده مرگ و مفاهیم منفی در ذهن مردم بود. در واقع علت تلاش شرکت‌های بیمه برای تغییر عنوان بیمه عمر به بیمه زندگی هم در راستای تغییر این مفهوم در اذهان عمومی و تداعی کننده تصویری مثبت و سبز بود. به یاد داشته باشیم بیمه سطح رفاه اجتماعی را بالا می­برد، اگر همه ما بدانیم که بیمه­های زندگی چه خدماتی عرضه می­کند، دیدگاهمان به سرعت تغییر خواهد کرد. بیمه را دست کم نگیریم!

    حالا چرا بیمه زندگی؟

    تا حالا احساس نیاز به بیمه زندگی در شما به وجود آمده؟ احتمالا اگر هم به وجود آمده جمله­هایی از قبیل ” اگر برای سرمایه­گذاری بخواهم بیمه بخرم قطعاً بانک را ترجیح می­دهم” ، ” بیمه تامین‌اجتماعی و بیمه تکمیلی که هست، دیگه بیمه زندگی چرا؟” پاسخ سوال را دادند. بد نیست با هم این پاسخ­ها را بررسی کنیم:

    اگر فقط بخواهم سرمایه­گذاری کنم، چرا بیمه؟ بانک گزینه بهتریست! این مقایسه ناعادلانه یکی از چالش‌های پیش روی بیمه­های زندگی اندوخته­ساز است. اکثر مردم برای سرمایه­گذاری بانک را به بیمه ترجیح می‌دهند؛آن­ها معتقدند بانک‌ها سود بیش‌تری می‌دهند، قابل اعتماد­ترند و سپرده­های بانکی آن­ها قابلیت نقد‌شوندگی بالاتری هم دارند. ولی این را در نظر نمی‌گیرند که برای گرفتن سود بیشتر، باید مبلغ زیادی را نزد بانک در همان ابتدا سپرده‌گذاری کنند . پرواضح است که همه افراد این توانایی را ندارند، اما در بیمه زندگی اندوخته­دار می‌توانند با پس‌اندازهای کوچک و در مقاطع مختلف زمانی، تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند و همچنین صندوق پس­اندازی برای خود ایجاد نمایند.

    سوال دیگر آنکه آیا بانک شما را در برابر خطرات هم بیمه می‌کند؟ یا اگر بیماری و یا حادثه­ای رخ داد، باید همه پس­انداز حسابتان را برای هزینه‌های درمانی بپردازید؟ همه ما به طرق مختلف دیده­ایم کسانی را که در یک تصادف خانواده‌شان را از دست می‌دهند؛ یا به دلایلی مانند نقص عضو و یا بیماری ازکارافتاده و متحمل هزینه­های سنگین می‌شوند. در این حالت ترجیح آنست که کل پس انداز این سال­ها هزینه درمان و تامین معیشت باقی زندگی شود یا آنکه پس­انداز حفظ شود و بیمه درمانگر هزینه­های درمانی و تامین کننده مخارج زندگی باشد؟ شرکت‌های بیمه براساس درخواست و نیاز شما خدمت­هایشان را عرضه می­کنند. شاید وقت آنست که بیمه را راهبر فکری در زمینه اقتصادی و رفاهی زندگی خود کنید!

    از طرف دیگر بیمه تامین‌اجتماعی شامل یک دفترچه درمانی و یک حقوق بازنشستگی است. حدود ١٠ ‌درصد حقوق بیمه­شده به عنوان حق­بیمه پرداخت می­شود اما باز هم درصدی از هزینه درمان را خود بیمه‌شده پرداخت می‌کند. علاوه بر این همه ما می­دانیم با شرایط اقتصادی امروز، حقوق بازنشستگی تامین‌اجتماعی کفاف یک زندگی راحت و شاید نسبتاً راحت را هم نمی‌دهد و اکثر مردم در دوران بعد از بازنشستگی، به جای استراحت باید به فکر کار دیگری باشند تا بتوانند امورات زندگی‌شان را تامین کنند.

    به نظر می­رسد وجود یک بیمه زندگی، در کنار بیمه تامین­اجتماعی و درمان تکمیلی و یا حتی بدون وجود آن­ها، مکمل نیاز افراد در زندگی باشد. مکمل نیازهایی که خود بیمه­شده در زمان حیات می­تواند از آنها بهره­مند گردد، نه آنکه تنها پس از نبودن وی بازماندگانش در رفاه باشند. مشکلات مالی باعث می‌شوند؛ مردم بیش‌تر زمان حال را در نظر بگیرند تا آینده . در محصولات موجود بیمه زندگی در شرکت­های بیمه­ای هم، اثربخشی بعدِ سرمایه‌گذاری بیمه زندگی، طولانی‌مدت است و صبر بیش‌تری می‌طلبد؛ این در حالیست که شرایط فعلی اقتصادی باعث شده است افراد به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت با بازده مناسب باشند. ما در بیمه زندگی باران، این نیاز جامعه را برطرف خواهیم ساخت!

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23930

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم