• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

حاجی دلیگانی:جهش تولید در گرو رهایی از برخی مدیران بی‌خاصیت نجومی‌بگیر است/آمریکا سالها پیش با تحریم فروش نفت خود به توسعه رسید

  • کد خبر : 96493
  • 13 فروردین 1399 - 9:24

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت جهادی در راستای پیاده سازی شعار سال گفت: جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، سال 99 را مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری فرمودند . بدون تردید نام گذاری سال ها اعلان جهت گیری راهبردی نظام در سال پیش رو می باشد . به عبارت دیگر این نام ها ، راهبردی برای بسیج امکانات و حرکت نظام در مسیری مشخص می باشد که باید در سال پیش رو طی شود اما اکنون مشاهده می شود تحقق شعار سال و جهش تولید در گرو آزاد سازی تولید از هفت خوان تولید است که در این با حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقداماتی اساسی در راستای رونق تولید برداشته شد گفت: تحریم صادرات نفت خام باعث شد که کشور وارد مرحله جدیدی شود و بر همین اساس نگاه بازگشت به درون بین مسئولین و تولیدکنندگان به وجود آمد و همین موضوع باعث شد کشور پس از چند سال رکود وارد فاز جدیدی از رونق شود و در اواخر سال 98 تولید به جای خوبی رسید.
* تحریم فرو..

  • عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت جهادی در راستای پیاده سازی شعار سال گفت: جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، سال 99 را مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری فرمودند . بدون تردید نام گذاری سال ها اعلان جهت گیری راهبردی نظام در سال پیش رو می باشد . به عبارت دیگر این نام ها ، راهبردی برای بسیج امکانات و حرکت نظام در مسیری مشخص می باشد که باید در سال پیش رو طی شود اما اکنون مشاهده می شود تحقق شعار سال و جهش تولید در گرو آزاد سازی تولید از هفت خوان تولید است که در این با حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اقداماتی اساسی در راستای رونق تولید برداشته شد گفت: تحریم صادرات نفت خام باعث شد که کشور وارد مرحله جدیدی شود و بر همین اساس نگاه بازگشت به درون بین مسئولین و تولیدکنندگان به وجود آمد و همین موضوع باعث شد کشور پس از چند سال رکود وارد فاز جدیدی از رونق شود و در اواخر سال 98 تولید به جای خوبی رسید.

    * تحریم فروش نفت در آمریکا سالهای قبلتر از تحریم آن در ایران

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره تعارض در نگاه تئوریسین های غرب گرا که در عرصه اقتصادی و سیاسی قبله آمالشان غرب و آمریکا است گفت: غربگرایان در حالی مشکلات لاینحل اقتصادی کشور را لغو تحریمها با تأکید ویژه بر عدم توانایی کشور در فروش نفت می دانند که خدای لیبرالیسم یعنی آمریکا سالها قبل از اینکه ایران را از فروش نفت تحریم کند خود را به جهت توسعه و رشد اقتصادی از فروش نفت تحریم کرد و قانون ممنوعیت صادرات نفت را تصویب کرد؛ بنابراین به همین جهت است که می گوییم تحریم یک چالشی است که باید تبدیل به فرصت شود.

    *جهش تولید در گرو رهایی از نجومی بگیران بی خاصیت است

    حاجی دلیگانی با تصریح بر اینکه چالش و مشکلات اقتصادی امروز کشور تحریم نیست بلکه مدیران بی خاصیتی است که کشور را نمی توانند در شرایط تحریمی مدیریت کنند گفت: مهترین گام در رونق تولید خلاصی اقتصاد کشور از مدیران بی خاصیت نجومی بگیر است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: مدیری که بهبودی معیشت مردم را به تحریم گره می زند، چون مردی می ماند که در خانه شرط موفقیت خود را حقوق ماهیانه 5 میلیون تومان بدون کار می داند که در این صورت نیاز به وجود مرد برای گرداندن اقتصاد خانواده آنچنان ضروری نیست و یک نوجوان 15 ساله نیز می تواند خانه را بگرداند.

    * شرط پذیرش مدیرت کلان اقتصادی در کشور، گردانندن آن بدون وابستگی به نفت

    وی با اشاره به ضرورت مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی در سال جهش تولید با توجه به اینکه موضوع کرونا چندماهی اقتصاد کشور را به چالش خواهد کشید گفت: باید این اصل ثابت باشد که شرط پذیرش مدیریت کلان اقتصادی در کشور گرداندن اقتصاد کشور بدون وابستگی به نفت باشد.

    حاجی دلیگانی با ابراز امیدواری از اینکه واحدهای تولیدی در سال جدید به سرعت به رونق پس از بحران کرونا بازخواهند گشت گفت: کما اینکه برخی واحدها همین روزهای اخیر نیز فعالیت خود را شروع کرده اند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس شورای اسلامی در راستای رونق و جهش تولید به تسهیل قوانین کمک نمی کند گفت: مجلس از جهت بعد نظارتی بایستی در عملکرد قوه مجریه را در حسن اجرای قوانین دنبال کند و می تواند تسهیل کننده باشد اما از بعد قانون گذاری، قوانین مصوب مشکلی ندارند.

    وی با تأکید بر ضرورت اجرای قوانین به وسیله دولت افزود: مثلا اگر دولت قوانین دولت الکترونیک و الکترونیکی شدن دولت را به خوبی پیاده سازی کند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان حل خواهد شد.

    حاجی دلیگانی در پاسخ به این سؤال که چرا قوانین کسب و کار تسهیل نمی شوند گفت: از لحاظ قانونی مشکلی نیست که در این رابطه در مجلس اصلاحاتی صورت بپذیرد، بلکه اینکه ایران جزو کشورهای سخت برای راه اندازی کسب و کار جدید قلمداد می شود و این مساله باز می گردد به وزارت اقتصاد و قوانین و دستورالعمل های داخلی که در این زمینه در قوه مجریه وجود دارد و ضرورت بازنگری در آن احساس می شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز اینکه بنابراین بایستی قوه مجریه با ساماندهی مجوزها، حذف قوانین و مقررات مزاحم را در دستور کار خود قرار دهد گفت: علاوه بر این، استعلامات مجوزهای کشور نیز در شرایط نامطلوبی قرار دارد و بایستی تعدادی از این دستگاه های استعلام دهنده و استعلام گیرنده حذف شوند.

    وی افزود: البته علاوه بر قوه مجریه برخی از آئین نامه ها و دستور العملهای داخلی مربوط به قوه قضائیه با محوریت سازمان ثبت اسناد کشور و اداره سجلی کیفری و نیروی انتظامی است که در کنار وزارت اقتصاد صدور مجوزهای کسب و کار با آنها است که آنها نیز می بایست در تسهیل تولید و راه اندازی کسب و کارها برخی تغیرات اساسی را انجام دهند.

    حاجی دلیگانی با اشاره به ضرورت ورود صادقانه دولت به حمایت از تولید کنندگان داخلی گفت: در این رابطه می بایست دولت با وسواس از بانکهای عامل در زمینه رونق تولید و کسب و کار حمایت کند و با نظارت مستمر آنها را رصد کند تا سرمایه، ظرفیت و منابع بانکها به سمت اشتغال و تولید هدایت شود و از هدر رفت آن جلوگیری شود تا باعث ایجاد رونق شود و ثمره آن در سفره های همه مردم نمایان شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه برای جهش تولید بایستی واحدهای تولیدی تقویت شوند گفت: تامین منابع مالی یکی از نکات مهم است که بانکها می توانند با اعطای تسهیلات کم بهره به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی کمک کنند نه اینکه با اعطای وامهای کلان به واردکنندگان و به طور کلی سوداگران بازار باعث افزایش ریسک پذیری در عرصه فعالیتهای تولیدی و تشویق به عدم تولید و واردات شوند.

    وی با ابراز اینکه تولیدکنندگان نیز در عرصه رونق تولید وظیفه خطیری دارند گفت: آنها بایستی با ارتقای کیفیت محصولات خود و دوری از هرگونه تقلب اعتماد مردم را به خود جلب کنند تا مردم با ترغیب بیشتر به سمت خرید کالای ایرانی قدم بردارند.

    الزامات تحقق جهش تولید/ تکیه بر خودباوری انقلابیِ «ما می توانیم» و توجه به مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد

    انتهای پیام/*

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=96493

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم