• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6
دکتر اکبری در نشست امضای تفاهمنامه ميان بانک قرض الحسنه مهر ايران و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوری:

بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» یک هزار میلیار ریال اختصاص داده است

  • کد خبر : 4404
  • 05 بهمن 1396 - 10:20
بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» یک هزار میلیار ریال اختصاص داده است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: متاسفانه بسیاری از زنان سرپرست خانوار در شرایط مالی بسیار سختی قرار دارند و بسیاری از آنها حتی به این مقدار تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه مهر ایران بسیار نیازمند هستند.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست امضای تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به منظور اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران»، با موضوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، صبح سه شنبه 3 بهمن ماه 96، با حضور دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در سالن کنفرانس معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار گردید.

     

    دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران

    دکتر مرتضی اکبری، در ابتدای این نشست گفت: به منظور اجرایی شدن «طرح اندوخته بانوان مهر ایران»، تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار اعطاء می گردد.

    وی افزود: به همین منظور بانک قرض الحسنه مهر ایران یک هزار میلیار ریال برای این موضوع تخصیص داده است.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیان داشت: زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.

    دکتر اکبری، تصریح کرد: البته تلاش می کنیم سال های آینده و در مراحل بعدی میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم.

    وی پیرامون ناچیز بودن میزان تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی گفت: تقاضاها در استان ها در حد ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال است؛ به همین منظور عدد را روی ۳۰ میلیون ریال گذاشتیم تا بتوانیم تعداد بیشتری را پوشش دهیم.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از زنان سرپرست خانوار در شرایط مالی بسیار سختی قرار دارند و بسیار ی از آنها حتی به این مبلغ، بسیار نیازمند هستند.

    دکتر اکبری، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی هم میزان تسهیلات و هم مبلغ آن را افزایش دهیم تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با این تسهیلات مشکلات خود را حل کنند.

    وی پیرامون تعداد ضامن برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی گفت: یک ضامن برای این تسهیلات نیاز است و تسهیلات بازپرداخت ۲۴ ماهه دارد.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، با بیان اینکه برای سایر بانوان نیز برنامه های دیگری جهت اعطای تسهیلات داریم، اظهار داشت: در این زمینه نیازمند تامین منابع مردمی هستیم چون این بانک از محل منابع مردمی اداره می شود.

    دکتر اکبری، تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک کوچک از نظر منابع مالی است؛ اما خوشبختانه در سال های اخیر در حال رشد است. این بانک یک ریال از دولت منابع نمی گیرد.

    وی به برخی از تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا آخر دی ماه ۶۸ درصد سهمیه کمیته امداد با مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال و ۷۵ درصد از سهمیه سازمان بهزیستی با مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، میزان تسهیلات پرداختی ازدواج را ۳۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: روند پرداخت تسهیلات در بانک سرعت گرفته است و خوشبختانه تاکنون (از ابتدای سال جاری تا دی ماه) ۶۰۰ هزار مورد تسهیلات با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با میانگین ۱۰۰ میلیون ریال به مردم متقاضی پرداخت شده که ۵۵ درصد آن در زمینه اشتغالزایی بوده است.

    دکتر اکبری، گفت: در حال حاضر این بانک تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی برای اشتغال خانگی دارد و یکی از اهداف اصلی بانک حرکت به سمت تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور است.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، در پایان سخنان خود، به رشد ۶۷ درصدی منابع این بانک در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون منابع این بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان است و چون منابع این بانک با استفاده از منابع مردمی است به سختی می توانیم منابع را جمع نمائیم.

    براساس این تفاهمنامه، زنان سرپرست خانوار با داشتن معرفی نامه از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سپرده ۲۰۰ هزار تومانی می توانند مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت نمایند.

    بروشور_طرح_اندوخته_بانوان_مهر_ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4404

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم