• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

ال ۹۸؛ سال افزایش میزان مشارکت مردم در اداره موقوفات/امنای چهار موقوفه مهم بازار معرفی شدند

  • کد خبر : 21773
  • 28 اسفند 1397 - 12:05
ال ۹۸؛ سال افزایش میزان مشارکت مردم در اداره موقوفات/امنای چهار موقوفه مهم بازار معرفی شدند

مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: با معرفی امین و هیئت امنا برای موقوفات به دنبال افزایش بهره وری موقوفات و کاهش تصدی گری سازمان هستیم.

  • مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: با معرفی امین و هیئت امنا برای موقوفات به دنبال افزایش بهره وری موقوفات و کاهش تصدی گری سازمان هستیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: یکی از قوانین و فعالیت‌های سازمان اوقاف اداره موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول التولیه یا موقوفات خاصی است که مصلحت وقف است که زیر نظر ولی‌فقیه باشد.
    وی ادامه داد: ماده ۵ قانون اوقاف سازمان اوقاف به این موضوع اشاره می‌کند که این سازمان می‌تواند در اموری که اداره آن بر عهده این سازمان است شخص یا هیئتی از اشخاص متدین و معروف به امانت‌داری را به‌عنوان امین یا هیئت‌امنا تعیین کند. بر همین اساس آیین‌نامه‌ای در هیئت دولت نیز به تصویب رسیده است تحت عنوان آیین‌نامه انتخاب و به‌کارگیری امین و هیئت‌امنای موقوفات و بقاع متبرکه.
    وی یادآور شد: از اول پیروزی انقلاب تا به امروز سازمان اوقاف بیشتر موقوفات را خودش مدیریت می‌کرده اما اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را به‌صورت هیئت‌امنایی تمشیت و اداره کرده است. نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف در دوره جدید مدیریتی این سازمان سیاست‌هایی را ابلاغ کرده است که بتوان از ظرفیت مردمی در اداره موقوفات استفاده کرد و تصدی‌گری را در سازمان کاهش و نقش نظارتی آن را ارتقا داد.
    شرفخانی تصریح کرد: بر اساس همین ماده ۵ سازمان مقرر شد برای موقوفات کم‌درآمد و همچنین فاقد درآمد یا موقوفاتی که درآمد دارند ولی ضرورتی وجود دارد که افزایش بهره‌وری در مورد آن‌ها اتفاق بیفتد ، امین یا هیئت‌امنا از طریق سازمان منصوب شود تا بتوانیم نقش مشارکت مردم را در اداره موقوفات افزایش بدهیم. این سیاست نه صرفاً سیاست سازمان اوقاف بلکه سیاست کل نظام است.

    مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در نقشه راه اصلاح نظام اداری که ابلاغ شده هم به استفاده از ظرفیت مردمی اشاره شده است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم اولین هیئت‌امنای موقوفات را در این جلسه در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی کنیم. ان شا الله از سال ۹۸ یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که از ظرفیت فکری و مدیریتی مردم و علی‌الخصوص اعضای هیئت‌امنا در اداره موقوفات استفاده کنیم.
    شرفخانی در ادامه سخنانش تأکید کرد: این موضوع سطح اعتماد عمومی مردم به سنت حسنه وقف را بالا می‌برد و باعث افزایش محسوس عایدات موقوفات می‌شود. همچنین از وقف نیز توسط خود مردم صیانت می‌شود و سازمان اوقاف هم می‌تواند بعد نظارتی خود را تقویت کند.
    وی ادامه داد: سال آینده درصدد هستیم این دستورالعملی را که آماده و رئیس سازمان به‌کل ادارات ابلاغ کرده است، به‌صورت عملیاتی اجرا کنیم تا هیئت‌امنا بر اساس برنامه عملیاتی که برای آن‌ها تعیین شده است، عمل کنند.

    شرفخانی مواردی همچون حفظ آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قرارداد اجاره‌ها، حفظ و مراقبت کامل از اموال و املاک موقوفات، جذب سرمایه‌گذاری در رقبات موقوفات، احقاق حقوق موقوفات و شناسایی و تثبیت مالکیت موقوفات را از جمله مهم‌ترین وظایف هیئت‌امنای موقوفات برشمرد و گفت: هدف ما از این کار افزایش بهره‌وری موقوفات و کاهش تصدی‌گری سازمان است.

    در ادامه این نشست در حضور خبرنگاران احکام امنای چهار موقوفه مهم بازار از جمله موقوفه مرحوم میرزامحمد حسین شیرازی، موقوفه مرحوم میرزا محمدعلی آبادی وزیر، موقوفه طلعت صبوحی و سرای سید محسن به آن‌ها اعطا شد.

    خبرنگار: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21773

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم