• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
2

افزایش 70 درصدی قیمت آهن و پشت پرده آن

  • کد خبر : 1652
  • 22 شهریور 1396 - 14:05

به گزارش پایگاه خبری پول بانک ، به دنبال افزایش بعضی از مصالح ساختمانی از جمله آهن ، سیمان و مواد از این قبیل یش از آنکه با دلایل اقتصادی و منطقی باشد، سیاسی و دستوری است و با توجه به قدرت خرید مردم اثری در بازار نخواهد داشت. محمد علی پورشیرازی،در گفتگو با شهر فردا، […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ، به دنبال افزایش بعضی از مصالح ساختمانی از جمله آهن ، سیمان و مواد از این قبیل یش از آنکه با دلایل اقتصادی و منطقی باشد، سیاسی و دستوری است و با توجه به قدرت خرید مردم اثری در بازار نخواهد داشت.

    محمد علی پورشیرازی،در گفتگو با شهر فردا، با اشاره وضعیت بازار مسکن گفت: بازار مصالح ساختمانی به شدت درگیر تحرکات عمدی با هدف افزایش قیمت مسکن شده است،که به نفع اقتصاد جامعه در شرایط کنونی نیست.

    وی افزود: طی سه ماهه اخیر قیمت آهن با بهانه توقف صادرات چین افزایش یافت،اما از آنجا که تامین آهن ایران تا بیش از 90 درصد متکی به تولیدات داخلی است ، افزایش قیمت آهن تا 70درصد توجیه منطقی ندارد،مگر آنکه فرض کنیم رشد قیمت ها با دلایل سیاسی صورت می گیرد.

    پورشیرازی ادامه داد: به تبع افزایش قیمت آهن،قیمت سایر مصالح ساختمانی نظیر سیمان و یراق آلات نیز افزایش داشته است، که این تحریکات عمدی برای تغییر فرمول بازار مسکن در حالیکه قدرت خرید مردم افزایشی نداشته است،به نفع اقتصاد کشور نیست.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سرمایه گذاری و ساخت وساز در ماههای اخیر صورت گرفته ؟گفت: سرمایه گذاری که بتواند تغییر معنا داری در بازار ایجاد کند صورت نگرفته است،اما با اصرار دولت برخی از سازندگان شخصی ساخت وسازهای محدودی در مناطق بافت فرسوده آغاز کرده اند، که قطعا نتایج آن در سالهای آینده در بازار پدیدار می شود.

    این کارشناس بازار مسکن همچنین با اشاره به اظهارنظر برخی از کارشناسان درباره گرانی کوچک متراژها گفت: چنین اظهار نظرهایی بیش ازآنکه واقعیت موجود را در برداشته باشد با هدف تغییر بازار و جهت دهی آن صورت می گیرد و از سوی دولت یها با اهداف سیاسی و از سوی خصوصی ها با اهداف صنفی است،واقعیت آن است که مادامیکه قدرت خرید مردم تغییر پیدا نکند تنها با کوفتن بر طبل قیمت مسکن و تسهیلات نمی توان بازار را تغییر داد.

    پورشیرزازی گفت: نباید فراموش کرد مسکن همواره نیاز جامعه است و قدمت آن در عصر باستان به گواهی کتاب سینوحه می رسد،لذا نمی توان منکر این دواقعیت شد که شکسته شدن رکود مسکن در اشتغال و سرعت چرخش نقدینگی اثردارد،اما راه حل تغییر فرمول رکود افزایش دستوری قیمت مسکن نیست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1652

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. سلام روز بخیر
      قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران
      مهندس چرا نیومدی توی گروه
      خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
      گروه جامعه وب مستر ها
      https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم