• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

افت هیجانی شاخص بورس در پی تغییر دستورالعمل حجم مبنا

  • کد خبر : 84183
  • 10 اسفند 1398 - 10:24

بازار سرمایه در پی انتشار اطلاعیه شرکت‌های بورس و فرابورس در خصوص تغییر دستورالعمل حجم مبنا، شاهد واکنش هیجانی معامله‌گران بویژه تازه‌واردان است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اطلاعیه شرکت‌های بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران در خصوص تغییر دستورالعمل حجم مبنا در بازار سهام، سرمایه‌گذاران بویژه تازه‌واردان به این بازار واکنش هیجانی به این اتفاق داشتند؛ به طوری که در جریان معاملات بازار سرمایه تا به این شاخص بورس افت هیجانی 19696 و شاخص فرابورس نیز کاهش 240 واحدی را تجربه کرده‌اند.
این در حالی است که به باور کارشناسان، تغییر حجم مبنا برای شرکت‌های حاضر در بازار سهام نکته جدیدی نخواهد بود؛ چرا که در حال حاضر سهام بیشتر شرکت‌ها با حجم قابل قبولی درحال معامله هستند و حجم و ارزش معاملات تمامی نمادهای بزرگ و متوسط و حتی برخی نمادهای کوچک‌تر هم بیش از چند برابر حجم مبنای فرمول جدید اعلامی است.
از سوی دیگر جامعه هدف این دستورالعمل سهام شرکت‌های کوچک با شناوری کم و قیمت حبابی بوده که با عرضه قطره چکانی رشدهای چند برابری کرده‌اند و صرفا بدون عرضه و با صف..

  • بازار سرمایه در پی انتشار اطلاعیه شرکت‌های بورس و فرابورس در خصوص تغییر دستورالعمل حجم مبنا، شاهد واکنش هیجانی معامله‌گران بویژه تازه‌واردان است.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اطلاعیه شرکت‌های بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران در خصوص تغییر دستورالعمل حجم مبنا در بازار سهام، سرمایه‌گذاران بویژه تازه‌واردان به این بازار واکنش هیجانی به این اتفاق داشتند؛ به طوری که در جریان معاملات بازار سرمایه تا به این شاخص بورس افت هیجانی 19696 و شاخص فرابورس نیز کاهش 240 واحدی را تجربه کرده‌اند.

    این در حالی است که به باور کارشناسان، تغییر حجم مبنا برای شرکت‌های حاضر در بازار سهام نکته جدیدی نخواهد بود؛ چرا که در حال حاضر سهام بیشتر شرکت‌ها با حجم قابل قبولی درحال معامله هستند و حجم و ارزش معاملات تمامی نمادهای بزرگ و متوسط و حتی برخی نمادهای کوچک‌تر هم بیش از چند برابر حجم مبنای فرمول جدید اعلامی است.

    از سوی دیگر جامعه هدف این دستورالعمل سهام شرکت‌های کوچک با شناوری کم و قیمت حبابی بوده که با عرضه قطره چکانی رشدهای چند برابری کرده‌اند و صرفا بدون عرضه و با صف خرید به قیمت های چند برابری رسیده‌اند.

    ضمن این که اصولا سازوکار معاملاتی تاثیری بر روند حرکتی سهم ندارد و تنها می‌تواند سرعت رسیدن به هدف(هم در مسیر صعود و هم در مسیر نزول) را برای مدت بسیار کوتاهی کم و یا زیاد کند، اما معامله‌گران سریعا خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند و اثرات این دستورالعمل بر معاملات بازار سهام به مرور کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

    بر این اساس آنچه بر معاملات سهام تاثیر می‌گذارد صرفا برداشت معامله‌گران از قانون جدید است که ظرف مدت کوتاهی این برداشت به تعادل می‌رسد و رفتارهای منطقی دوباره در تالار شیشه‌ای شکل می‌گیرد.‌ بنابراین فروشندگان هیجانی امروز سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس بزودی پیشمان شده و در صف‌های خرید قرار خواهند گرفت.

    نکته مهم و قابل بیان دیگر در خصوص دستورالعمل جدید تغییر حجم مبنا در بورس و فرابورس این است که ای کاش از پیش اطلاع‌رسانی بهتر و وسیع‌تری در خصوص اجرایی شدن این دستورالعمل و تاثیر آن بر معاملات بازار سهام منتشر می‌شد تا بدین ترتیب معامله‌گران و تازه‌واردان به تالار شیشه‌ای به‌صورت هیجانی در صف‌های فروش قرار نگیرند.

    حجم مبنای معاملات فرابورس هم تغییر می‌کندحجم مبنای معاملات بورس تغییر می‌کند

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=84183

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم