• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

اساسنامه شرکت مدیریت منابع آب ایران اصلاح شد

  • کد خبر : 96905
  • 14 فروردین 1399 - 10:27

هییت وزیران اصلاح اساسنامه «شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران» را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از این پس مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت مزبور معاون آب و آبفای وزیر نیرو خواهد بود. – اخبار اقتصادی – به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، با هدف ارتقای کارآمدی بخش آب کشور، اعمال سیاست های منسجم و یکپارچه برای هدایت و راهبری صنعت آب و ایجاد وحدت رویه برای اعمال سیاست های مذکور، اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران را اصلاح کرد.
بر این اساس، هیأت مدیره شرکت مورد اشاره، مرکب از سه یا پنج عضو خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد صاحب نظر برای مدت دو سال انتخاب می شود.
هم‌چنین، اعضای هیأت مدیره یک نفر را از بین خود به عنوان رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره انتخاب خواهند نمود. رئیس هیأت مدیره در حکم معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خواهد بود.
افزون بر این، مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی شرکت بوده و برای مدت دو سال از بین اعضای هیأت مدیره یا خارج از آن از سوی..

  • هییت وزیران اصلاح اساسنامه «شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران» را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از این پس مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت مزبور معاون آب و آبفای وزیر نیرو خواهد بود.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، با هدف ارتقای کارآمدی بخش آب کشور، اعمال سیاست های منسجم و یکپارچه برای هدایت و راهبری صنعت آب و ایجاد وحدت رویه برای اعمال سیاست های مذکور، اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران را اصلاح کرد.

    بر این اساس، هیأت مدیره شرکت مورد اشاره، مرکب از سه یا پنج عضو خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد صاحب نظر برای مدت دو سال انتخاب می شود.

    هم‌چنین، اعضای هیأت مدیره یک نفر را از بین خود به عنوان رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره انتخاب خواهند نمود. رئیس هیأت مدیره در حکم معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خواهد بود.

    افزون بر این، مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی شرکت بوده و برای مدت دو سال از بین اعضای هیأت مدیره یا خارج از آن از سوی هیأت مدیره، انتخاب و با حکم وزیر نیرو منصوب می شود.

    انتصاب همزمان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت با تصویب سه چهارم اعضا مجمع عمومی خواهد بود. مدیرعامل مسئول اداره امور شرکت بوده و می تواند بخشی از وظایف و اختیارات خود را به هر یک از کارکنان شرکت تفویض نماید.

    همچنین مطابق این اصلاحیه، شرکت مجاز است تا 2.5 درصد از درآمدهای شرکت‌های آب منطقه ای و شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان و شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران را به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های خود، دریافت و با توجه به امکانات خود، خدمات لازم را در زمینه‌های مرتبط با فعالیت شرکت به سایر دستگاه ها و موسسات در قبال حق الزحمه ارائه نماید.

    افزون بر این، تا 1.5 درصد از درآمدهای شرکت‌های آب منطقه ای، شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان و شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران، پس از تصویب مجمع عمومی در اختیار شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار می‌گیرد تا مطابق قوانین بودجه سنواتی شرکت های آب منطقه‌ای، بابت جبران کمک‌زیان شرکت‌های مذکور به آنها پرداخت گردد. منابع حاصل از این موضوع به عنوان درآمدهای شرکت های آب منطقه‌ای دریافت کننده، منظور خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=96905

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم