• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

ادامه مشارکت بازار سرمایه در کمپین مردمی مقابله با کرونا

  • کد خبر : 94607
  • 08 فروردین 1399 - 10:42

تعداد ۶ هزار و ۳۲۶ نفر با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در کمپین مردمی بازار سرمایه ایران برای مقابله با کرونا در هفته نخست فروردین ماه سهیم شدند که ۹۹ درصد آن‌ها افراد حقیقی هستند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پویش مردمی «مشارکت در کرونا را میلیونی کنیم» که از 27 اسفندماه سال 98 آغاز به کار کرده است، در دو روز ‏نخست معاملاتی سال جاری نیز دنبال شد و سرمایه‌گذاران، سهامداران و فعالان بازار به ویژه افراد حقیقی با همیاری یکدیگر نقش پررنگی در راستای جذب منابع مالی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ایفا کردند.
بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در نمادهای کرونا1 و کرونا2 طی پنجم و ششم فروردین‌ماه امسال، جمع‌آوری بیش از 19 میلیارد ریال وجوه را رقم زدند که اصل یا سود آن در راستای مقابله با بحران کرونا صرف خواهد شد.
بر این اساس نگاهی به میزان حمایت نیکوکاران در این طرح از طریق نماد کرونا1 که کل آن برای امر نیکوکارانه مقابله با کرونا اهدا خواهد شد، نشان می‌دهد در روزهای پنجم و ششم فروردین‌ماه جاری 4177 شخص در خریداری این ..

  • تعداد ۶ هزار و ۳۲۶ نفر با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در کمپین مردمی بازار سرمایه ایران برای مقابله با کرونا در هفته نخست فروردین ماه سهیم شدند که ۹۹ درصد آن‌ها افراد حقیقی هستند.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پویش مردمی «مشارکت در کرونا را میلیونی کنیم» که از 27 اسفندماه سال 98 آغاز به کار کرده است، در دو روز ‏نخست معاملاتی سال جاری نیز دنبال شد و سرمایه‌گذاران، سهامداران و فعالان بازار به ویژه افراد حقیقی با همیاری یکدیگر نقش پررنگی در راستای جذب منابع مالی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ایفا کردند.

    بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در نمادهای کرونا1 و کرونا2 طی پنجم و ششم فروردین‌ماه امسال، جمع‌آوری بیش از 19 میلیارد ریال وجوه را رقم زدند که اصل یا سود آن در راستای مقابله با بحران کرونا صرف خواهد شد.

    بر این اساس نگاهی به میزان حمایت نیکوکاران در این طرح از طریق نماد کرونا1 که کل آن برای امر نیکوکارانه مقابله با کرونا اهدا خواهد شد، نشان می‌دهد در روزهای پنجم و ششم فروردین‌ماه جاری 4177 شخص در خریداری این نماد مشارکت کرده‌ا‌ند که در این میان 4167 کد معاملاتی متعلق به اشخاص حقیقی بوده است.

    از سوی دیگر در این دو روز در نماد کرونا2 شاهد مشارکت 3249 شخص بودیم که 7 کد معاملاتی، افراد حقوقی و بقیه 3242 کد، اشخاص حقیقی بوده‌اند.

    در میان کل مشارکت‌کنندگان طی معاملا هفته نخست امسال، 1100 شخص با خریداری هر دو نماد معاملاتی کرونا1 و کرونا2 اقدام به مشارکت در این طرح تامین مالی جمعی کرده‌اند.

    روی‌هم‌رفته در هفته گذشته مبلغ 7 میلیارد و 479 میلیون و 330 هزار ریال از طریق مشارکت نیکوکاران در نماد کرونا1 در جریان معاملات فرابورس ایران جمع‌آوری شده است که تمامی این مبلغ به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا خواهد شد و در نماد کرونا2 نیز 11 میلیارد و 598 میلیون و 590 هزار ریال مشارکت صورت‌گرفته است که سود و منافع حاصل از سرمایه‌گذاری آن به وزارت بهداشت اهدا می‌شود.

    این گزارش می‌افزاید: با هدف همراهی بازار سرمایه در مقابله با ویروس کرونا، از آخرین روزهای سال گذشته فرابورس ایران زمینه استفاده از ظرفیت تامین مالی جمعی جهت انجام کمک خیرخواهانه در خصوص وضعیت پیش‌آمده ناشی از بیماری کرونا را ایجاد کرده و به عنوان عامل تامین مالی جمعی در حال جمع‌آوری وجوه از طریق دو نماد کرونا1 و کرونا2 است.

    خریداران گواهی نیکوکاری در این نماد، ‌منافع حاصل از سرمایه‌گذاری مبلغ خود را به طرح مقابله با کرونا اعطا می‌کنند و پس از پایان مهلت جمع‌آوری وجوه یعنی 31 فروردین‌ماه اصل مبلغ را دریافت خواهند کرد.

    بر این اساس تمامی اهالی بازار سرمایه تا پایان فرودین‌ماه جاری امکان مشارکت در این طرح نیکوکاری را دارند که حداقل تعداد سهام در این نمادها یک ورقه گواهی نیکوکاری به ارزش اسمی 10 هزار ریال بوده و سقفی برای حداکثر میزان مشارکت وجود ندارد.

    کرونا بورس تهران را هم به سرفه انداخت22 هزار و 288 نفر در فرابورس کرونا گرفتندفرابورس هم برای مبارزه با کرونا آستین‌ها را بالا زد

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=94607

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم