• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اثنی عشری در نشست خبری پایان سال سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران: الکامپ 98 از 27 تا 31 تیر سال آینده برگزار می شود

  • کد خبر : 21732
  • 28 اسفند 1397 - 11:19
اثنی عشری در نشست خبری پایان سال سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران: الکامپ 98 از 27 تا 31 تیر سال آینده برگزار می شود

رئیس سازمان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: یک سال و چهار ماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌ گذرد و این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته و در دهه دوم علاوه بر این نقش در […]

  • رئیس سازمان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: یک سال و چهار ماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌ گذرد و این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته و در دهه دوم علاوه بر این نقش در سازماندهی بازار هم ورود کرده است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ نشست خبری پایان سال سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران٬ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۷ ٬ با حضور محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان، علی آذرکار دبیر سازمان٬ محمدرضا حدادی سخنگوی سازمان و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران برگزار شد.

    محمد باقراثنی عشری٬ رئیس سازمان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

    محمد باقراثنی عشری٬ در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: یک سال و چهار ماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌ گذرد و این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته و در دهه دوم علاوه بر این نقش در سازماندهی بازار هم ورود کرده است.

    وی ادامه داد: با بحران‌های اقتصادی که در ۴۰ ساله اخیر در کشور داشته‌ایم، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است.

    رئیس سازمان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران٬ تصریح کرد: هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده، بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و سهم GDP را دو برابر کنیم. اکنون سهم ما در GDP در مخابرات یک و نیم درصد است.

    اثنی عشری٬ پیرامون مسائل گمرکی و تبادلات ارزی اعضای نظام صنفی رایانه‌ای اظهار داشت: برخی مشکلات وجود دارند که حل آن کمی پیچیده است، قسمتی از آنها را برطرف کرده‌ایم؛ اما مسائل کلان تری در خصوص نرخ ارز و کسری منابع دولت، بدهی دولت به بخش خصوصی و انتقال پول به خارج از کشور برای واردات کالا وجود دارد که باید در سطح کلان برای آن راه حل پیدا کرد.

    وی در مورد نمایشگاه الکامپ 25 به عنوان رویداد مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: الکامپ 98، از 27 تا 31 تیر سال آینده برگزار می شود. در الکامپ 98 یک محور جدید تحت عنوان «الکامپ جابز» برای اشتغال و کاریابی دانش آموختگان آی تی وجود دارد؛ تا بتوانیم برای این افراد موقعیت کاری ایجاد و افراد ماهر را به کسب و کارها وصل کنیم. الکامپ ترندز با نگاه به فناوری‌های نوین مانند ۵G، بلاکچین، بیت‌کوین و غیره نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه است.

    رئیس سازمان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران٬ با اشاره به انتخاب شعار «آینده بهتر» برای این نمایشگاه گفت: این شعار را برای امید بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی در الکامپ 25 در نظر گرفته ایم.

    اثنی عشری٬ در پایان سخنان خود گفت: عضویت در سازمان نظام صنفی داوطلبانه است و اعضا خودخواسته به عضویت سازمان درآمده اند. شرکت ها و کسب و کارها اگر احساس کنند منافع شان در سازمان تامین می شود عضو می‌شوند. در حال آماده کردن یک پنجره کامل برای انجام مسائل مربوط به کسب و کارها هستیم تا مسائل پیش روی شان تسهیل شود.

    علی آذرکار٬ دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

    علی آذرکار٬ دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران٬ در ادامه این نشست خبری٬ درباره مدل تعرفه موبایلی اظهار داشت: طبق روال هرساله بر اساس نرخ تورمی که دولت اعلام می‌کند، ما هم در تعرفه‌هایمان نرخ را اعمال می‌کنیم. این مدل قطعاً با توجه به توسعه کسب‌وکارها توسعه یافته است. اما نگاه دیگر که سازمان به این موضوع دارد این است که نرخ خدمات و تعرفه‌ها را در دل سازمان برنامه ببریم و بتوانیم به کمک آنها حوزه فناوری اطلاعات را عمومی کنیم. با این کار نرخ هزینه‌ها توسط کارفرما و همین طور پیمانکار تخمین زده می‌شود.

    محمدرضا حدادی، سخنگوی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

    محمدرضا حدادی، سخنگوی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران٬ در ادامه این نشست خبری گفت: محور اصلی ما دو برابر کردن بازار ارزش افزوده است، یکی از چالشهای گذشته ما نداشتن آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بین آمارهای رسمی و غیررسمی تناقض زیادی وجود دارد. تلاش می کنیم بازار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترش دهیم و برنامه‌هایی مانند همکاری با شهرداری‌ها، دولت الکترونیکی و توسعه بازارهای جاری شرکت ها را در دستور کار داریم.

    وی پیرامون جایگاه سازمان در حوزه فناوری اطلاعات بین استان و شهر تهران گفت: اکنون زمان مناسبی برای رقابت کردن و رفع مسائل قانونی نیست؛ هدف سازمان این است که با تمام تشکل‌ها همکاری کند و در همین راستا جلسات زیادی با اتاق اصناف و تعاون داشته ایم، همیشه دست همکاری داده ایم و فضای ما فضای رقابت نیست.

    وی ادامه داد: در انتخابات اتاق اصناف و تعاون نیز سازمان سعی کرد تعداد اعضای فناوری اطلاعات و ارتباطات را بالا ببرد که موفق شد، خط قرمز سازمان این است که جلوی کسب و کارهای اقتصادی گرفته شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21732

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم