• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

ابلاغ مصوبات آبان ماه شورای عالی اشتغال طی هفته آینده/ تعویق جلسه بعدی شورا به نیمه دوم فروردین 99

  • کد خبر : 85162
  • 12 اسفند 1398 - 12:15
ابلاغ مصوبات آبان ماه شورای عالی اشتغال طی هفته آینده/ تعویق جلسه بعدی شورا به نیمه دوم فروردین 99

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با اشاره به اینکه به خاطر مراقبت از پیشگیری ویروس کرونا امکان برگزاری هیچ جلسه ای نیست گفت: در نیمه دوم فروردین ماه جلسه شورای عالی اشتغال برگزار می شود. مصوبات جلسه ۷۹ و ۷۷ شورای عالی اشتغال هفته آینده ابلاغ می شود. – اخبار اقتصادی – محمد اسکندری، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال گفت: مطابق رایزنی هایی که با دفتر نهاد ریاست جمهوری داشتیم،‌در راستای مصوبه وزارت بهداشت برگزاری هر گونه جلسه با توجه به وضعیت کشور برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقدور نیست و به احتمال زیاد برگزاری این جلسه به نیمه دوم فروردین ماه موکول خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مصوبات جلسه 77 و 79 شورای عالی اشتغال که در آبان ماه برگزار شد هفته آینده ابلاغ خواهد شد گفت: این مصوبات از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده بود، اکنون این مصوبات تأیید و در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
8 برنامه اشتغالزایی دولت در سال 98 به نتیجه رسید؟رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال ادامه داد: یکی از مصوبات شورا این بود که برا..

  • رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با اشاره به اینکه به خاطر مراقبت از پیشگیری ویروس کرونا امکان برگزاری هیچ جلسه ای نیست گفت: در نیمه دوم فروردین ماه جلسه شورای عالی اشتغال برگزار می شود. مصوبات جلسه ۷۹ و ۷۷ شورای عالی اشتغال هفته آینده ابلاغ می شود.

    ابلاغ مصوبات آبان ماه شورای عالی اشتغال طی هفته آینده/ تعویق جلسه بعدی شورا به نیمه دوم فروردین 99 – اخبار اقتصادی –

    محمد اسکندری، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال گفت: مطابق رایزنی هایی که با دفتر نهاد ریاست جمهوری داشتیم،‌در راستای مصوبه وزارت بهداشت برگزاری هر گونه جلسه با توجه به وضعیت کشور برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقدور نیست و به احتمال زیاد برگزاری این جلسه به نیمه دوم فروردین ماه موکول خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه مصوبات جلسه 77 و 79 شورای عالی اشتغال که در آبان ماه برگزار شد هفته آینده ابلاغ خواهد شد گفت: این مصوبات از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده بود، اکنون این مصوبات تأیید و در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

    8 برنامه اشتغالزایی دولت در سال 98 به نتیجه رسید؟

    رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال ادامه داد: یکی از مصوبات شورا این بود که برای پایداری مشاغل و کسب و کارهای ایجاد شده از محل تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره 18، برنامه‌های توسعه بازار، مهارت، تکنولوژی، کیفیت و شبکه سازی اجرایی شود.

    وی گفت: تمرکز دولت در سال 98 بر دو برنامه مهم اشتغال بود که نخست اجرای برنامه ها از محل منابع 20 هزار میلیارد تومانی تبصره 18 و دیگری اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری بود که هفته آینده این مصوبات ابلاغ می شود.

    به گزارش تسنیم، متن کامل مصوباتی که بعد از جلسه 21 آبان ماه شورای عالی اشتغال به منظور نهایی شدن برنامه اشتغال سال 98 تهیه شد به شرح زیر است که با تأخیر 4 ماهه هفته آینده قرار است ابلاغ شود.

    نکته هم این مسئله اینجاست که جلسه آبان ماه شورای عالی اشتغال به منظور نهایی شدن برنامه اشتغال 98 بود . یکی از مصوبات آن جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرای اثربخش برنامه اشتغال روستایی و عشایری و انجام امور نظارتی و توسعه سامانه های مربوطه، برنامه خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد. سازمان مکلف است بر اساس زمانبندی برنامه ارائه شده، منابع مورد نیاز تا سقف 200 میلیارد ریال را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص دهد.

    این مصوبه چهار ماه پیش در جلسه شورای عالی اشتغال تصویب شد اما از سوی رئیس جمهور ابلاغ نشده بود و طبق گفته ی رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال قرار است هفته آینده این مصوبه ابلاغ شود.

    متن کامل مصوبه جلسه 21 آبان ماه شورای عالی به شرح زیر است.

    1- به منظور هماهنگی و حفظ یکپارچگی در ارایه گزارشات و نظارت عملیاتی و عالی بر اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری، سامانه ناظر، به عنوان سامانه مرجع و ابزار مناسب نظارت عملیاتی و عالی تعیین می شود.

    2- سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند هماهنگی و اقدامات لازم زیرساختی و نهادی در ایجاد مرجعیت برای سامانه ناظر در سایر حوزه های سیاست های اشتغال و بازار کار به عمل آورده و نتایج را در جلسه آتی شورای عالی اشتغال ارائه نمایند.

    3- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرای اثربخش برنامه اشتغال روستایی و عشایری و انجام امور نظارتی و توسعه سامانه های مربوطه، برنامه خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد. سازمان مکلف است بر اساس زمانبندی برنامه ارائه شده، منابع مورد نیاز تا سقف 200 میلیارد ریال را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص دهد.

    4- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه پیاده سازی اقدامات توسعه ای ناظر بر توسعه بازار، توسعه مهارت، ارتقای تکنولوژی و کیفیت محصولات، پیاده سازی مکانیسم های جدید تامین مالی در مناطق هدف روستایی و عشایری، جهت تخصیص مبلغ 1000 میلیارد ریال را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهد و سازمان متناسب با برنامه ارائه شده نسبت به تامین و تخصیص اقدام می‌نماید.

    5- امکان دسترسی به سامانه ناظر برای اعضای شورای عالی اشتغال و استانداران سراسر کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم می گردد.

    6- مسئولیت پیگیری اقدامات در خصوص رفع مغایرت و کاهش انحرافات ناشی از اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری در هر استان، بعهده کمیته نظارت استان بوده و استانداران بر اجرای آن نظارت می نمایند.

    7- دستگاه های اجرایی موظفند ظرف 2 هفته از زمان ابلاغ این مصوبه نسبت به ارائه نسخه نهایی برنامه اشتغال ذیل قانون بودجه سال 98 در قالب اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند. سازمان برنامه و بودجه نسبت به اختصاص منابع برنامه های تایید شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس پیشرفت برنامه و به صورت نتیجه – محور اقدام نماید.

    8- پیشرفت فیزیکی برنامه های دستگاه ها با رصد از طریق سامانه ناظر، ملاک تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=85162

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم