• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

۵ نکته کلیدی که هنگام خرید لوازم خانگی باید بدانید

  • کد خبر : 24336
  • 07 شهریور 1398 - 17:39
۵ نکته کلیدی که هنگام خرید لوازم خانگی باید بدانید

پول بانک: کوروش جممشاهده انبوهی از مدل‌ها و برندهای متنوع که هر کدام قابلیت و ویژگی خاصی دارند و توضیحات کلی فروشنده‌ها که بیشتر موقع‌ها کمک زیادی به انتخاب ما نمی‌کند. این تصویری است که بسیاری از خریداران لوازم خانگی در زمان مراجعه به بازار و فروشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند. تجربه‌ای که اگر با […]

  • پول بانک: کوروش جممشاهده انبوهی از مدل‌ها و برندهای متنوع که هر کدام قابلیت و ویژگی خاصی دارند و توضیحات کلی فروشنده‌ها که بیشتر موقع‌ها کمک زیادی به انتخاب ما نمی‌کند. این تصویری است که بسیاری از خریداران لوازم خانگی در زمان مراجعه به بازار و فروشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند. تجربه‌ای که اگر با کمی تحقیق و آشنایی قبلی همراه نباشد خریدی زیان‌آور و شکست‌خورده را رقم می‌زند.

    به سراغ هر کدام از مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی که بروید انبوهی از از کالاها و دستگاه‌ها را با نام‌های گوناگون می‌بینید که برخی از آنها نه با بودجه ما تناسبی دارند و نه با نیازهای ما سازگاری، پس لازم است که قبل از هر چیز با چند نکته کلیدی آشنا شویم تا خرید هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنیم.

    کدام مدل کدام آشپزخانه

    نکته‌ای که خیلی وقت‌ها در زمان خرید لوازم خانگی فراموش می‌شود محلی است که دستگاه قرار است در خانه جای بگیرد. این موضوع به خصوص در مورد یخچال‌ها زیاد اتفاق می‌افتد و بسیاری از خریداران بدون توجه به ابعاد و مساحت آشپزخانه خود مدل‌هایی را انتخاب می‌کنند که در موقع حمل و نقل و جاگذاری آن در خانه چالش‌های فراوانی را ایجاد می‌کند. به طور مثال برخی از خانواد‌ه‌های متوسط و پرجمعیت به یخچال و فریزر بزرگ و جادار نیاز دارند و در عین حال مساحت و ابعاد آشپزخانه اجازه خرید یخچال‌های بزرگ را نمی‌دهد.

    یخچال‌های‌ دوقلو با وجود شباهت به سایدبای‌سایدها اما به دلیل جدا بودن یخچال و فریزر و داشتن قابلیت‌هایی همچون قیمت مناسب، و ظرفیت بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. سامسونگ مدل‌های خاصی از یخچال‌های دوقلو را طراحی و عرضه کرده است. یخچال‌های دوقلوی سامسونگ با بهره‌مندی از موتور دیجیتال اینورتر، جریان برودتی یکنواخت در تمام طبقات، قابلیت «بدون برفک واقعی»، ویژگی سرمایش قدرتمند، محفظه میوه و سبزیجات با انتخاب رطوبت خودکار و… به عنوان محصولی کم‌مصرف، منعطف و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. RR30 و RZ30 نام دو مدل از یخچال‌های دوقلوی سامسونگ است که با ظرفیت 348 و 277 لیتر طراحی و عرضه شده‌اند.

     

    ظرفیت دستگاه‌ها

    از انتخاب سری‌ها و مدل‌ها که بگذریم تازه به انتخاب ظرفیت آنها می‌رسیم. هر کدام از لوازم خانگی دارای ظرفیت و توانی مشخص است که برای کاربرد و استفاده‌ای خاص طراحی شده است. به طور مثال ماشین‌های لباسشویی‌ سامسونگ با ظرفیت دیگ ۷ تا ۱۲ کیلوگرم طراحی شده‌‌اند. هر خانواد‌ه‌ای براساس جمعیت و میزان لباس‌های چرک خود در طول هفته، ظرفیت مورد نظرش را انتخاب می‌کند. معمولا زوج‌های جوان و خانواده‌های کم جمعیت ماشین‌های لباسشویی‌ با ظرفیت ۶ یا ۷ کیلوگرم را انتخاب می‌کنند و خانواده‌های متوسط و پرجمعیتی که لباس‌های چرک و کثیف بیشتری دارند ماشین‌های لباسشویی‌ ۹، ۱۰ یا ۱۲ کیلوگرمی را خریداری می‌کنند تا با کاهش تعداد دفعات روشن کردن ماشین لباسشویی در وقت خود صرفه‌جویی کنند و علاوه بر آن از میزان انرژی مصرفی بکاهند.

    برچسب انرژی

    یکی از مواردی که امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده توجه به برچسب مصرف انرژی لوازم خانگی است. برچسبی که نشان دهنده مصرف و البته میزان هزینه‌ا‌ی‌ است که در پایان هر ماه برای قبض‌های برق می‌پردازید. سایدبای‌سایدهای FSR، یخچال‌ فریزرهای دوقلو و ماشین‌های لباسشویی ادواش سامسونگ علاوه بر داشتن برچسب انرژی در محدوده A+ و A+++ هر کدام دارای قابلیت‌های خاصی هستند که میزان مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

    برای نمونه در بخش داخلی درب یخچال‌های سری FSR سامسونگ شاهد لایه‌ای فلزی به نام Metal Cooling هستیم که باعث می‌شود هوای سرد داخل یخچال حتی با باز و بسته‌ کردن‌های پیاپی درب هم خارج نشود. به کمک این لایه فلزی که از جنس استیل است، علاوه بر کاهش نوسانات دما و میزان مصرف برق، رطوبت و تازگی غذاها بیشتر از همیشه حفظ می‌شود.

    در سری یخچال‌ فریزرهای دوقلوی سامسونگ هم سیستم «سنسور هوشمند» طراحی شده تا با بهینه‌سازی دما، رطوبت و مصرف انرژی یخچال به بهترین شکل ممکن کنترل شود.

    همچنین در ماشین‌های لباسشویی ادواش سامسونگ با وجود فناوری Eco Bubble میزان مصرف انرژی بیش از پیش کاهش یافته است. در این فناوری با ترکیب مواد شوینده، آب سرد و هوا، حباب‌های کوچکی تولید می‌شود که با نفوذ به عمق بافت‌ و الیاف لباس سرسخت‌ترین و سمج‌ترین لکه‌ها را پاک می‌کنند. استفاده از آب سرد در فناوری حباب‌ساز Eco Bubble باعث می‌شود تا انرژی و زمان کمتری برای شستن لباس‌ها مصرف شود.

    سرعت موتور

    موتور در لوازم برقی خانگی حکم قلب تپنده آن را دارد. اهمیت این بخش موجب می‌شود تا خریداران بیشتر از هر چیزی به نوع و کارآیی موتور لوازم خانگی توجه کنند. سایدبای‌سایدهای سری FSR و یخچال‌ فریزرهای دوقلوی سامسونگ به همراه ماشین‌های لباسشویی ادواش این شرکت همگی از موتورهای دیجیتال اینورتر بهره می‌برند.

    موتورهای دیجیتال اینورتر در یخچال‌های سامسونگ به طور هوشمندانه‌ای با هر بار باز و بسته شدن درب، سرعت فعالیت خود را تنظیم می‌کند تا ضمن کاهش مصرف انرژی، صدای بسیار کمتری تولید شود.

    سایدبای‌سایدهای سری FSR سامسونگ مجهز به سیستم خنک‌کنندگی دو گانه (Twin Cooling) هستند که با جدا کردن گردش هوای بخش یخچال و فریزر تازگی و طعم اصلی مواد غذایی را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند. در این سری از ساید‌بای‌سایدها رطوبت مواد داخل یخچال تا ۷۰٪ حفظ می‌شود در حالی که در یخچال‌های متداول این میزان تنها ۳۰٪ است.

    ماشین‌ لباسشویی‌ ادواش سامسونگ به موتور دیجیتال اینورتر مجهز است که در مقایسه با موتورهای معمولی به انرژی کمتری نیاز دارد و عملکرد کم‌ سروصداتری را به نمایش می‌گذارد. به کمک این نسل جدید از موتورها کار شستشو و خشک کردن لباس‌ها با قدرت بیشتری انجام می‌شود. در مدل‌هایی همچون H147، P154، Q1468، J1477  و… سرعت چرخش موتور در حالت خشک‌کن به ۱۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. همچنین با کمتر شدن قطعات متحرک در موتورهای دیجیتال اینورتر طول عمر بیشتر دستگاه را شاهد هستیم. به گونه‌ای که سامسونگ موتور آن را تا ۱۰ سال ضمانت می‌کند.

    قابلیت‌های کاربردی

    لوازم خانگی موجود در بازار کاربرد‌های تقریبا یکسان و مشابه‌ای دارند اما برخی از مدل‌ها دارای قابلیت‌ و مزیتی هستند که سختی و چالش‌های زندگی روزمره را حل کرده‌اند. برای مثال ماشین‌های لباسشویی ادواش سامسونگ از قابلیتی بهره می‌برد که به صاحبش اجازه می‌دهد پس از شروع برنامه شسشتو لباس‌های جامانده را بدون اینکه قطره‌ای از آب داخل دیگ هدر برود، به دستگاه اضافه کند. موضوعی که کمک کرده تا از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری شود. این قابلیت تنها به اضافه کردن لباس محدود نیست و افراد می‌توانند مایع نرم کننده را پس از شروع فرایند شستشو اضافه کنند.

    یکی دیگر از این قابلیت‌های کاربردی را در ساید‌بای‌سایدهای FSRسامسونگ شاهد هستیم. بخش یخچال این ساید‌بای‌سایدها از درب فود شوکیس بهره می‌برد. این درب شامل ۶ محفظه است که به ترتیب از بالا به پایین برای مواد مورد نیاز آشپز، بزرگسالان و خوراکی‌های کودکان خانه طبقه‌بندی شده است. محفظه‌های درب شوکیش با هوشمندی و ظرافت خاصی دقیقا متناسب با شرایط فیزیکی اعضای خانواده و ابعاد هر خوراکی تقسیم‌بندی و طراحی شده‌اند و کمک می‌کند تا قبل از دسترسی به بخش داخلی یخچال خوراکی‌های پرکاربرد را در این بخش گذاشته و در صورت نیاز بدون زیر و رو کردن یخچال آنها را در مدت کوتاهی بیابید.

    درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

    سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=24336

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم