• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|معاون وزیر کشاورزی: شکوفایی زنجیره کشاورزی، به تنهایی انقلابی در اقتصاد ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 75630
  • 16 بهمن 1398 - 11:33

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی کشاورزان نمونه ۲ تا ۹ برابر سایر کشاورزان تولید دارند گفت: ظرفیتها و استعداد زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که در صورت فراهم شدن زمینه شکوفایی، انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد. – اخبار اقتصادی – کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بخش کشاورزی همواره یک رکن اساسی رشد اقتصادی کشور بوده است و در صورتی که از بخش کشاورزی حمایتی در خور مانند رسیدن به موقع نهاده ها، آموزش و ترویج، قیمت گذاری و تسهیلات مناسب بشود، کشاورزی می تواند سیمای اقتصاد کشور را تغییر دهد.
وی افزود: ظرفیتها و استعداد زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که در صورتی که زمینه شکوفایی آن فراهم شود انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد می کند.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در صورتی که کشاورزی بر مبنای دانش و علم باشد و زنجیره از پیش طراحی شده داشته باشد که به صورت یکچارچه به مرحله اجرایی برسد، می توان با همین منابع و آب در اختیار، کشاورزی پیشرفته و بهتر و با تولید بیشتری ..

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی کشاورزان نمونه ۲ تا ۹ برابر سایر کشاورزان تولید دارند گفت: ظرفیتها و استعداد زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که در صورت فراهم شدن زمینه شکوفایی، انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

    – اخبار اقتصادی –

    کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بخش کشاورزی همواره یک رکن اساسی رشد اقتصادی کشور بوده است و در صورتی که از بخش کشاورزی حمایتی در خور مانند رسیدن به موقع نهاده ها، آموزش و ترویج، قیمت گذاری و تسهیلات مناسب بشود، کشاورزی می تواند سیمای اقتصاد کشور را تغییر دهد.

    وی افزود: ظرفیتها و استعداد زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که در صورتی که زمینه شکوفایی آن فراهم شود انقلابی در اقتصاد کشور ایجاد می کند.

    رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در صورتی که کشاورزی بر مبنای دانش و علم باشد و زنجیره از پیش طراحی شده داشته باشد که به صورت یکچارچه به مرحله اجرایی برسد، می توان با همین منابع و آب در اختیار، کشاورزی پیشرفته و بهتر و با تولید بیشتری در اختیار داشت.

    و ی تصریح کرد: برای تحقق این امر باید نرخ های خرید تضمینی و قیمت گذاری محصولات کشاورزی با دقت بیشتری تعیین شود تا در نهایت رشد بخش کشاورزی رشد اقتصادی کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

    چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|رزاقی: مسئولان یکبار برای همیشه دفاع از اشرافی‌گری، خام‌‎فروشی و واردات‌چی‌ها را کنار بگذارندچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|راغفر: به قانون اساسی برگردیم/ اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور ضروری استچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|ابوجعفری: خودتحریمی‌ها بیش از تحریم اذیت می‌کند/ بانک، نقطه ضعف اول ماستچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟| پورحاجت: رونق مسکن به تنهایی مشکل بیکاری، رکود و معیشت را حل می‌کندچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟| 12 شاخص بخش تعاونی برای قوی شدن اقتصادچگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|آل‌اسحاق: همه ظرفیت‌های قوی‌شدن را داریم، ایراد از تصمیم‌گیران غیرانقلابی و سیاست‌زده است

    خاوازی اظهار داشت: دانشمندان و محققان بخش کشاورزی، می توانند قطبهای کشاورزی را برای مناطق خاص تعیین کنند که در این صورت رشد اقتصادی خوبی برای کشاورزی و اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.

    وی با بیان اینکه تولید کننده ها و صادر کننده های بخش کشاورزی خُرد هستند گفت: این امر باعث می شود که کشاورزان از وضعیت تولید خود خبر نداشته باشند و تولید مازاد و ناهمگونی ایجاد کنند و از طرفی بازرگانان خرد نیز با یکدیگر رقابت های منفی و مخربی خواهند داشت.

    معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات بر اساس مازاد تولید روش مناسبی به حساب نمی آید اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی باید بر اساس ذائقه کشور مبداء صادرات و تولید با برنامه صورت گیرد تا بتوان تولیدی پایدار داشت.

    خاوازی با بیان اینکه توجه به تکمیل زنجیره های کشاورزی موضوعی اساسی است اظهار داشت: در صورتی که برخی از حلقه های تولید وضعیت مناسبی داشته باشند به معنی آن نیست که خروجی تولید مناسب و اقتصادی باشد بلکه باید تمام زنجیره های تولید را تقویت کرد.

    رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در واکنش به اینکه بخش کشاورزی چقدر ظرفیت افزایش تولید دارد گفت: برای تشخیص این امر معیارهای مناسبی وجود دارد به طوری که عملکرد تولید کننده نمونه بخش آبزیان کشور دو برابر سایر تولید کنندگان است این به معنی آن است که با تکرار و الگو برداری از نمونه این بخش، می توان تولید را دو برابر افزایش داد.

    وی اظهار داشت: میزان تولید کشاورزان نمونه بخش باغبانی 8 تا 9 برابر و در بخش زراعت نیز 4 تا 5 برابر سایر تولید کنندگان است.

    خاوازی تاکید کرد: با یک برنامه جامع می توان تعداد زیادی از تولید کنندگان کشور را به سمت کشاورزان نمونه سوق داد و به این طریق علاوه بر اینکه به اقتصاد خود بهره بردان کمک می شود به تولید، اشتغال و اقتصاد کشور نیز کمک خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=75630

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم