• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

همه برنامه های بغداد برای کاهش وابستگی به واردات گاز

  • کد خبر : 76314
  • 19 بهمن 1398 - 10:48

معافیت عراق برای واردات گاز از ایران موقتی بوده و این کشور تحت فشار زیادی از طرف آمریکا برای آغاز توسعه ذخایر داخلی گاز است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پترولیوم ایکانامیست، عراق همچنان مقادیر بالایی گاز از ایران وارد می کند که یک استثنای نادر در طرح فشار حداکثری کاخ‌سفید بر تجارت بین الملل ایران است. معافیت عراق برای واردات گاز از ایران نشان دهنده وابستگی این کشور به گاز ایران برای تولید برق و کاهش کمبود آن است که باعث ناآرامی‌های عمومی در عراق می شود.
این معافیت موقتی بوده و عراق تحت فشار زیادی از طرف آمریکا برای آغاز توسعه ذخایر داخلی گاز است. عراق دهه هاست با تقویت سریع تولید نفت خام، از این بخش از صنعت خود غفلت کرده است.
فشار بر بغداد برای کار بر روی ذخایر گاز داخلی به تازگی به خاطر بالا گرفتن درگیری ها بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. بنابراین علی رغم آشفتگی هایی که دولت عراق را پس از چهار ماه اعتراضات گسترده عمومی فرا گرفته است، مجلس این کشور در بیست و سوم ژانویه 6 مجوز اکتشاف، حفاری و بهره برداری گاز را اعطا کرد. این مجوزها حدود دو سال پیش به طور م..

  • معافیت عراق برای واردات گاز از ایران موقتی بوده و این کشور تحت فشار زیادی از طرف آمریکا برای آغاز توسعه ذخایر داخلی گاز است.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پترولیوم ایکانامیست، عراق همچنان مقادیر بالایی گاز از ایران وارد می کند که یک استثنای نادر در طرح فشار حداکثری کاخ‌سفید بر تجارت بین الملل ایران است. معافیت عراق برای واردات گاز از ایران نشان دهنده وابستگی این کشور به گاز ایران برای تولید برق و کاهش کمبود آن است که باعث ناآرامی‌های عمومی در عراق می شود.

    این معافیت موقتی بوده و عراق تحت فشار زیادی از طرف آمریکا برای آغاز توسعه ذخایر داخلی گاز است. عراق دهه هاست با تقویت سریع تولید نفت خام، از این بخش از صنعت خود غفلت کرده است.

    فشار بر بغداد برای کار بر روی ذخایر گاز داخلی به تازگی به خاطر بالا گرفتن درگیری ها بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. بنابراین علی رغم آشفتگی هایی که دولت عراق را پس از چهار ماه اعتراضات گسترده عمومی فرا گرفته است، مجلس این کشور در بیست و سوم ژانویه 6 مجوز اکتشاف، حفاری و بهره برداری گاز را اعطا کرد. این مجوزها حدود دو سال پیش به طور موقت برای مناطقی در طول مرزهای ایران و کویت تقسیم بندی شده بود.

    تولید از این میادین احتمالاً روزانه 750 متر مکعب گاز طی سه سال خواهد بود. واردات گاز از ایران در حال حاضر حدود یک میلیارد فوت مکعب در روز است، در حالی که برق هم مستقیماً در مرز عرضه می شود.

    حمایت عراق از هر قراردادی که بازار نفت را متعادل کندصادرات نفت عراق به 3.3 میلیون بشکه در روز رسید

    شرکت کرسنت پترولیوم، شعبه ای از شرکت دانا گس در شارجه، که پس از بیش از یک دهه تولید گاز در منطقه نیمه مستقل کردستان در شمال عراق، تجربه ای طولانی از سیاست ها و امنیت بی ثبات عراق دارد، برنده اصلی بود و احتمالاًً منبع اصلی امیدهای بغداد است. سه مجوز به این شرکت اعطا شد. یک شرکت از چین و یک شرکت آمریکایی هم سه مجوز دیگر را بردند.

    بعد از یک آغاز آهسته پس از سرنگونی داعش در عراق، تولید از میادین رمیله، قرنه غرب1 و زبیر توسط شرکت گاز بصره با مشارکت شرکت دولتی گاز جنوبی، شرکت شل و شرکت میتسوبیشی ژاپن در اواخر 2018 به یک میلیارد فوت مکعب رسید.

    پروژه های جدید تر رد پای آمریکایی دارند. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز در آوریل 2018 قراردادی برای ساخت و تأمین مالی یک پالایشگاه با ظرفیت تولید 200 میلیون فوت مکعب گاز در روز از میادین گازی نصیریه و غراف در جنوب شرقی استان ذی قار عراق بست. در ماه جولای سال گذشته شرکت هانیول آمریکا یادداشت تفاهمی با شرکت دولتی گاز جنوب عراق برای توسعه یک پالایشگاه در رتاوی با ظرفیت پالایش روزانه 600 میلیون فوت مکعب گاز امضا کرد. گاز این پالایشگاه از میادین نفتی لوهای، مجنون، صباح، طوبی قرنی غرب می آید.

    انتهای پیام/90

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=76314

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم