• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

در پنجاه‌وچهارمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد: دوبرابر شدن سود خالص تولید ژلاتین کپسول ایران در سال 97

  • کد خبر : 23823
  • 05 خرداد 1398 - 13:52
در پنجاه‌وچهارمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد: دوبرابر شدن سود خالص تولید ژلاتین کپسول ایران در سال 97

پول بانک: مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران سود قبل از مالیات این شرکت را در سال 96 حدود 85 میلیارد ریال اعلام کرد و ‏افزود: این رقم در سال 97 به 214 میلیارد ریال رسیده که 150 درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص دکپسول از 68 ‏میلیارد به 151 میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن سود خالص این شرکت در سال 97 است.‏

  • پول بانک: مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران سود قبل از مالیات این شرکت را در سال 96 حدود 85 میلیارد ریال اعلام کرد و ‏افزود: این رقم در سال 97 به 214 میلیارد ریال رسیده که 150 درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص دکپسول از 68 ‏میلیارد به 151 میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن سود خالص این شرکت در سال 97 است.‏

    مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در نخستین روز از خردادماه 98 به فرابورس ایران آمدند تا ظرفیت‌های این شرکت از گروه «مواد و محصولات دارویی» را برای خبرنگاران تشریح کنند.

    به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای پنجاه‌وچهارمین نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به معرفی تاریخچه این شرکت، ظرفیت تولیدات، میزان سرمایه و … پرداخت و گفت: شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در سال 1376 با ۶ خط تولید فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۸۲ این رقم را به ۸ خط تولید رساند که با توسعه خطوط تولید طی سال‌های بعد، هم‌اکنون دارای ۱۴ خط تولید است.

    رامین رمضانی با بیان اینکه شرکت ژلاتین کپسول ایران در زمینه ساخت کپسول‌های ژلاتینی در سایزهای مختلف فعالیت می‌کند، افزود: ظرفیت اسمی این شرکت در حال حاضر تولید ۶.۳ میلیارد کپسول در سال است که قابلیت افزایش به ۷.۵ میلیارد کپسول را داراست و این در حالی است که نیاز سالانه کشور ۵.۵ میلیارد کپسول است.

    رمضانی با اشاره به اینکه داروسازی فارابی سهامدار عمده ژلاتین کپسول ایران با دارا بودن ۱۹۹ میلیون سهم معادل ۹۹.۹۹۵ درصد از سهام این شرکت است، در خصوص میزان سرمایه این شرکت گفت: سرمایه ثبتی «دکپسول» در سال ۷۵ رقم ۵۰۰ میلیون ریال بوده که در دی‌ماه 97 به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

    وی در ادامه درباره استراتژی‌های شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اظهار کرد: استراتژی توسعه بازار این شرکت شامل شناسایی بازارهای صادراتی جدید، افزایش ظرفیت تولید، توسعه زیرساخت‌ها و انجام بازاریابی علمی است. همچنین در بخش مالی، استراتژی رهبری و کنترل هزینه‌ها به منظور کاهش قیمت تمام شده و افزایش سودآوری در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این در بخش تولید نیز استراتژی تنوع و توسعه محصول را داریم که هدف از آن تکمیل سبد محصول، افزایش کیفیت محصول و افزایش رضایت مشتری است.

    رمضانی در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات دکپسول گفت: در حال حاضر به کشورهای سوریه، قزاقستان، عراق، لبنان و ارمنستان صادرات داریم و در نظر داریم صادرات به این کشورها را بیشتر کنیم.

    گزارش عملکردهای مالی دکپسول از زبان مدیرعامل

    مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران به روند تولید و فروش بر اساس آمارنامه دارویی اشاره کرد و گفت: این شرکت از اواخر سال 96 روند رو به رشدی را در تولید تجربه کرده به طوری که از تولید 5 میلیارد عدد کپسول تولیدی در این زمان، این تعداد را به 5 میلیارد و 606 میلیون کپسول در سال 97 رسانده است.

    رمضانی همچنین با بیان اینکه میزان فروش این شرکت در دو دهه اخیر حدود 10 تا 20 درصد از نیاز کشور بیشتر بوده است، افزود: در فروردین 98 هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین، فروش 192 میلیون کپسول را برای شرکت تولید ژلاتین کپسول در نظر گرفت که تولید ما در این ماه به 267 میلیون رسید؛ یعنی 40 درصد بیشتر از مقدار اعلامی توسط هلدینگ بود.

    وی در ادامه اطلاعاتی در خصوص دارایی‌ها و سود شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران ارائه داد و گفت: دارایی‌های جاری این شرکت در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 19.5 درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر سود ناخالص این مجموعه از 179 میلیارد ریال به 290 میلیارد ریال در سال 97 رسیده که نشان از رشد 61 درصدی است. سود عملیاتی آن نیز از سال 96 تا 97 از رقم 116 میلیارد ریال به 230 میلیارد ریال رسیده که 98 درصد افزایش یافته است.

    مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران سود قبل از مالیات این شرکت را در سال 96 حدود 85 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم در سال 97 به 214 میلیارد ریال رسیده که 150 درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص دکپسول از 68 میلیارد به 151 میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن سود خالص این شرکت در سال 97 است.

    ظرفیت تولید دکپسول بالاتر از مصرف داخلی

    در بخش دیگری از پنجاه و چهارمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه، داود منصوربخت عضو هیات مدیره شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با بیان اینکه ظرفیت تولید این شرکت بالاتر از مصرف داخل کشور است، گفت: از این رو بخشی از این تولید مازاد به به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

    منصوربخت همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد حاشیه سود، کاهش قیمت تمام شده محصولات را از استراتژی‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: بهای تمام‌‌شده فروش دکپسول در سال 96 حدود 62 درصد بود که این رقم در سال 97 به دلیل کاهش هزینه تولید به 55 درصد رسیده است.

    در ادامه، اعظم هنردوست مدیرپرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در این نشست خبری اعلام کرد: شرکت تیپیکو در تلاش است در شش ماه نخست سال 98 هر ماه یک شرکت جدید را در بازار سهام عرضه اولیه کند.

    به زودی 20 درصد از سهام تولید ژلاتین کپسول ایران عرضه می‌شود

    در بخش پایانی این نشست خبری، مدیر ارتباطات فرابورس ایران در خصوص عرضه اولیه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با اعلام اینکه یکشنبه پنجم خردادماه شاهد عرضه اولیه 20 درصد از سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران خواهیم بود، گفت: این شرکت چهاردهمین شرکتی است که در گروه مواد و محصولات دارویی، معاملات خود را در بازار سهام فرابورس آغاز می‌کند.

    مبینا بنی‌اسدی با بیان اینکه از کل 200 میلیون سهم شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، 40 میلیون سهم آن برای نخستین بار عرضه می‌شود، افزود: حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در این عرضه اولیه 200 سهم است و متقاضیان می‌توانند سفارش‌های خود را در بازه قیمتی 560 تا 570 تومان ثبت کنند.

    بنی‌اسدی در پایان در خصوص شایعات منتشرشده در مورد به تاخیر افتادن اجرای قوانین بازار پایه، گفت: طبق اعلام‌های قبلی، تغییرات بازار پایه در خردادماه اعمال خواهد شد.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23823

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم