• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
7

بازدید معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور از شرکت دارویی اکتوور/ امضاء تفاهم نامه همکاری تأسیس «مرکز نوآوری اکتو تک» و آغاز فعالیت های رسمی دانش بنیان در شرکت دارویی اکتوور با حضور معاون رئیس جمهور

  • کد خبر : 23626
  • 18 اردیبهشت 1398 - 11:00
بازدید معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور از شرکت دارویی اکتوور/ امضاء تفاهم نامه همکاری تأسیس «مرکز نوآوری اکتو تک» و آغاز فعالیت های رسمی دانش بنیان در شرکت دارویی اکتوور با حضور معاون رئیس جمهور

شرکت دارویی اکتوور که بیش از نیم قرن از فعالیت آن در عرصه تولید دارو می گذرد، امروز میزبان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری بود.

  • شرکت دارویی اکتوور که بیش از نیم قرن از فعالیت آن در عرصه تولید دارو می گذرد، امروز میزبان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری بود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، که پیش از ظهر امروز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه 98، برای رونمایی از چند داروی جدید به استان البرز سفر کرده بود با حضور در کارخانه داروسازی اکتوور، از خطوط تولید و بخش های مختلف این مجموعه بزرگ دارویی بازدید کرد.

    این بازدید در راستای استمرار فعالیت های توسعه ای شرکت دارویی اکتوور با هدف بومی سازی و صنعتی سازی تولید دارو و مواد اولیه با بهرمندی از فنآوری های نوین و دانش بنیان صورت پذیرفت.

    شرکت دارویی اکتوور با بهرمندی از فرصت های دانشگاهی موجود برای فعالیت های شتاب دهنده در عرصه تولیدات دارویی و مواد غذایی نسبت به راه اندازی «مرکز نوآوری اکتو تک» در ایستگاه نوآوری شریف اقدام نموده که امروز با حضور معاون علمی و فنآوری رییس جمهور جناب آقای دکتر ستاری فر رسما فعالیت های دانش بنیان در شرکت دارویی اکتوور و مواد غذایی آماده لذیذ در سال رونق تولید آغاز می شود.

    همچنین در این بازدید بمنظور توسعه فعالیت های دانش بنیان دو توافق نامه همکاری از طرف معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و بخش فعالیت های دانش بنیان وزارت بهداشت و درمان بطور جداگانه با مدیرعامل شرکت دارویی اکتوور سرکار خانم نهاله نراقی و مدیرعامل شرکت غذایی آماده لذیذ آقای علی نصر نراقی منعقد گردید.

    گروه دارویی اکتوورکو با جذب نخبگان جوان دانشگاهی کشور و بهره گیری از فناوری های پیشرفته  در زمینه تولید و تامین بیش از 190 قلم دارو در 14 حوزه درمانی مختلف از قبیل بیماری های قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری های خاص فعالیت دارد.

    این گروه دارویی از ظرفیت تولید بیش از 7 میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود 100 میلیون آمپول، سرنگ از پیش پر شده، ویال تزریقی و لیو فیلیزه برخوردار است و در سه سال گذشته موفق به احداث، تجهیز و بهره برداری از بیش از 30 هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

    این مجموعه تولیدی با توجه به نیروی انسانی توانمند در حوزه های مختلف تحقیقات دارویی، ظرفیت های بالای پژوهشی و فناوری، استانداردهای بالا و امکانات و تجهیزات روزآمد موفق شده در سایه همکاری های علمی و فناوری با بزرگترین کمپانی های داروسازی دنیا از جمله کمپانی Merck  آلمان دانش فنی تولید اقلام مختلف دارویی از جمله بیوداروها را به کشور منتقل کند و در نظر دارد علاوه بر تامین نیاز داخلی به قطب تولید دارو در منطقه تبدیل شود.

    واحد تحقیق و توسعه شرکت با به کارگیری بیش از 30 نیروی متخصص و پژوهشگر در حوزه های مختلف داروسازی، شیمی، بیوتکنولوژی و … با بهره گیری از آخرین فناوری ها و تکنیک های روز دنیا، محصولاتی متنوع با فرمولاسیون های منحصر به فرد عرضه نماید.

    گروه دارویی اکتوورکو، اول اردیبهشت ماه جاری طی مراسمی پیشرفته ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور را رسما به بهره برداری رساند.

    کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور(اکتوور2) که در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز احداث شده، دارای بیش از 10 هزار متر مربع زیربنا، 4200 متر مربع کلین روم(اتاق تمیز) و شامل سه خط گرانولاسیون، 6 خط تولید قرص و کپسول و 5 خط بسته بندی پرسرعت می باشد.

    این کارخانه که به رغم موانع و محدودیت های تحریم با مشارکت کمپانی Merck آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه 6 میلیارد عدد قرص و کپسول برخوردار است و می تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای این کمپانی را تامین کند.

    ویژگی منحصر به فرد کارخانه اکتوور2، سیستم کاملا بسته و کنترل شده انتقال مواد و تولید آن است که تمامی پارامترهای محیطی از قبیل اختلاف فشار، دما و … در آن با پیشرفته ترین تجهیزات و سیستم های روز دنیا کنترل می شود.

    این کارخانه به جدیدترین و پرسرعت ترین دستگاه های پرس قرص و بسته بندی مجهز است و تولید آزمایشی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده بود.

    گروه دارویی اکتوورکو همچنین در آذرماه سال گذشته بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضدسرطان خاورمیانه (اکترو) و فاز 2 سایت داروهای بیوتکنولوژی اکتوورکو را افتتاح کرد.

    مجموعه بزرگ دارویی اکترو که  دارای 9 خط تولید داروهای ضد سرطان است با سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیون یورو راه اندازی شده است و در شرایطی که به دلیل تحریم های ظالمانه، دستیابی به داروهای بیماری های خاص مانند سرطان و ام اس دشوار می شود، این گروه دارویی با انتقال فناوری، ساخت طیف گسترده ای از داروهای مورد نیاز بیماران، تلاش می کند تا زمینه دسترسی بیماران به داروهای با کیفیت را به قیمت مناسب فراهم کند.

    خطوط تولید بیوتکنولوژی اکتوورکو نیز شامل خط تولید آنتی بادی های منو کلونال از سل لاین با تکنولوژی Single Use و بیوراکتور 2000 لیتری (اولین بیو راکتور آلمانی آمریکایی با مجوز OFAC و BAFA در خاورمیانه)، خط تولید مواد اولیه داروهای بیوتکنولوژی مجهز به بیو راکتورهای پرفیوژن، خط تولید محصول نهایی سرنگ از پیش پرشده با ظرفیت 20 میلیون سرنگ، خط تولید ویال استریل با ظرفیت 20 میلیون ویال و خط تولید ویال لیوفلایرز با ظرفیت 5 میلیون ویال است.

    تمامی محصولات این خطوط تولید دارو در آزمایشگاه های کنترل کیفیت پیشرفته شرکت اکتوورکو که از پیشرفته ترین و قوی ترین مراکز آزمایشگاهی در زمینه آنالیز دستگاهی و تست های شناسایی و اندازه گیری دقیق مواد اولیه و محصولات دارویی در ایران به شمار می رود، ارزیابی و کنترل می شوند.

    گروه دارویی اکتوورکو که در سال 1348 توسط مرحوم دکتر مصطفی نراقی پایه گذاری شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی، جلب سرمایه و انتقال دانش فنی خارجی در قالب شرکت های دارویی اکتوورکو، البرز زاگرس، آتی فارمد و اکترو و همچنین گروه غذایی آماده لذیذ، محصولات متنوع دارویی و غذایی را به بازار ایران و منطقه عرضه می کند.

    مجموعه دارویی «اکتوور» و غذایی «آماده لذیذ»

    مجموعه دارویی «اکتوور» و غذایی «آماده لذیذ»، با گستره وسیع فعالیت ها و تولیدات دانش بنیان زمینه اشتغال نزدیک به 4000 نفر از نیروهای جوان و تحصیل کرده کشور را فراهم کرده است که امید می رود با امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه توسعه تحقیقات و رونق هر چه بیشتر تولیدات دانش بنیان این مجموعه فراهم شود.

    خبرنگار: مهران احمدی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23626

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم