• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

الزام رانندگان اتوبوس به اعلام حضور در پاسگاه‌ پلیس از 10 شب تا 7 صبح

  • کد خبر : 76315
  • 19 بهمن 1398 - 10:45

جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاه‌های پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوس‌ها انجام می شود. – اخبار اقتصادی – ایوب شرافتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که سال 95 حدود 94 درصد ناوگان اتوبوس کشور به سامانه سپهتن مجهز شده‌اند، یادآور شد: بررسی فرآیند‌ها و تصادفات طی سه سال اخیر حاکی از آن است که تصادفات رانندگی اتوبوس‌ها در مقایسه با قبل از نصب سامانه سپهتن تقریباً 3 برابر کاهش یافته است.
وی با تأکید بر این‌که با سامانه‌های هوشمند مخالف نیستیم، افزود: نصب سامانه‌های هوشمند روی وسایل نقلیه عمومی مسافربری، باربری و خودروهای شخصی قطعاًً علاوه بر کاهش تصادفات رانندگی باعث نظم‌بخشی به ترافیک و کاهش ترافیک می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه طی حدود 40 روز اخیر تصادفات واژگونی و خروج از جاده اتوبوس‌ها افزایش یافته که طی بررسی‌های به عمل آمده عامل اصلی حدود 53 درصد دلیل این سوانح خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.
جانشین پلیس راه ناجا یادآور شد: سوانح مذکور بیشتر ..

  • جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاه‌های پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوس‌ها انجام می شود.

    – اخبار اقتصادی –

    ایوب شرافتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که سال 95 حدود 94 درصد ناوگان اتوبوس کشور به سامانه سپهتن مجهز شده‌اند، یادآور شد: بررسی فرآیند‌ها و تصادفات طی سه سال اخیر حاکی از آن است که تصادفات رانندگی اتوبوس‌ها در مقایسه با قبل از نصب سامانه سپهتن تقریباً 3 برابر کاهش یافته است.

    وی با تأکید بر این‌که با سامانه‌های هوشمند مخالف نیستیم، افزود: نصب سامانه‌های هوشمند روی وسایل نقلیه عمومی مسافربری، باربری و خودروهای شخصی قطعاًً علاوه بر کاهش تصادفات رانندگی باعث نظم‌بخشی به ترافیک و کاهش ترافیک می‌شود.

    وی ادامه داد: متأسفانه طی حدود 40 روز اخیر تصادفات واژگونی و خروج از جاده اتوبوس‌ها افزایش یافته که طی بررسی‌های به عمل آمده عامل اصلی حدود 53 درصد دلیل این سوانح خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

    جانشین پلیس راه ناجا یادآور شد: سوانح مذکور بیشتر در ساعات بین 12 شب تا 6 صبح اتفاق افتاده است.

    شرافتی با بیان این‌که هنوز سامانه‌های هوشمند قدرت تشخیص حالات و خستگی راننده را ندارد و نمی‌تواند آلارم‌های لازم را اعلام کند، اظهار کرد: این سامانه‌ها فعلاًً نمی‌توانند قبل از خستگی، از رانندگی راننده‌های اتوبوس جلوگیری کنند. از ا ین رو بر اساس توافق با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ساعت 10 شب تا 7 صبح اتوبوس‌ها در مقابل پاسگاه‌های پلیس رصد و کنترل می‌شوند.

    وی گفت: این کار باعث می‌شود تا راننده از اتوبوس پیاده شده و به اصطلاح هوایی بخورد و مجدداً به رانندگی ادامه دهد.

    وی با اشاره به این‌که فعلاًً تصمیم بر این گرفته شده که برای پیشگیری از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان این کار را انجام دهیم، افزود: در آینده نزدیک به سامانه -سپهتن- بر می‌گردیم و به هیچ عنوان منکر آن نیستیم.

    جانشین پلیس راه ناجا با تأکید بر این‌که در صورت عدم توقف رانندگان و مراجعه به پاسگاه‌های پلیس با آنها برخورد خواهد شد، اضافه کرد: این کار پلیس و سازمان راهداری قطعاًً به نفع مردم خواهد بود.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=76315

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم