• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

ابراز نگرانی ناسا در مورد ایمنی تاکسی فضایی بوئینگ

  • کد خبر : 75741
  • 18 بهمن 1398 - 9:29
ابراز نگرانی ناسا در مورد ایمنی تاکسی فضایی بوئینگ

ناسا فاش کرد بوئینگ در جریان آزمایش یک تاکسی فضایی بدون سرنشین در ماه دسامبر در مرز یک «شکست فاجعه بار» قرار گرفته بود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک هیئت بررسی ایمنی ناسا اعلام کرد، شرکت بوئینگ در جریان آزمایش یک تاکسی فضایی بدون سرنشین در ماه دسامبر از یک «شکست فاجعه بار» گریخته است. این هیئت توصیه کرده که ناسا قبل از صدور مجوز اعزام انسان به فضا توسط بوئینگ، فرآیند تایید نرم افزاری این شرکت را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
به گفته پل هیل، عضو هیئت بررسی ناسا، ایراد نرم افزاری ای که اخیرا فاش شده و بوئینگ مدعی شده بود هنگام حضور فضاپیمای استارلاینر در مدار آن را برطرف نموده، ممکن بود «منجر به شلیک های رانشی اشتباه» شده و «خرابی فاجعه باری در فضاپیما» به بار بیاورد.
ساعت ها پس از آنکه فضاپیمای بوئینگ نتوانسته بود به مدار مورد نظر خود برسد، مسئولان بوئینگ و ناسا بر روی یک ایراد نامرتبط در تایمر اتوماتیک فضاپیما متمرکز شده بودند. عملکرد نادرست تایمر موجب شد تا فضاپیمای استارلاینر پس از تماس فیزیکی کوتاه با نقطه فرودش در ایستگاه فضایی بین المللی یک هفته زودتر..

  • ناسا فاش کرد بوئینگ در جریان آزمایش یک تاکسی فضایی بدون سرنشین در ماه دسامبر در مرز یک «شکست فاجعه بار» قرار گرفته بود.

    ابراز نگرانی ناسا در مورد ایمنی تاکسی فضایی بوئینگ – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک هیئت بررسی ایمنی ناسا اعلام کرد، شرکت بوئینگ در جریان آزمایش یک تاکسی فضایی بدون سرنشین در ماه دسامبر از یک «شکست فاجعه بار» گریخته است. این هیئت توصیه کرده که ناسا قبل از صدور مجوز اعزام انسان به فضا توسط بوئینگ، فرآیند تایید نرم افزاری این شرکت را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

    به گفته پل هیل، عضو هیئت بررسی ناسا، ایراد نرم افزاری ای که اخیرا فاش شده و بوئینگ مدعی شده بود هنگام حضور فضاپیمای استارلاینر در مدار آن را برطرف نموده، ممکن بود «منجر به شلیک های رانشی اشتباه» شده و «خرابی فاجعه باری در فضاپیما» به بار بیاورد.

    ساعت ها پس از آنکه فضاپیمای بوئینگ نتوانسته بود به مدار مورد نظر خود برسد، مسئولان بوئینگ و ناسا بر روی یک ایراد نامرتبط در تایمر اتوماتیک فضاپیما متمرکز شده بودند. عملکرد نادرست تایمر موجب شد تا فضاپیمای استارلاینر پس از تماس فیزیکی کوتاه با نقطه فرودش در ایستگاه فضایی بین المللی یک هفته زودتر به زمین برگردد.

    ناسا اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا بوئینگ قبل از اعزام انسان به فضا باید تست ارسال فضاپیمای بدون سرنشین را تکرار نماید یا نه. شرکت بوئینگ ماه گذشته برای دستیابی به این هدف 410 میلیون دلار هزینه کرد.

    هیل که در زمینه مسائل ایمنی به ناسا مشاوره می دهد در این باره گفت: «هیئت بررسی نگرانی بزرگتری در رابطه با سختگیری فرآیندهای تایید بوئینگ دارد.» وی افزود، ناسا باید علاوه بر تصحیح ایرادات موردی، در مورد کل فرآیند تست نرم افزاری شرکت بوئینگ تحقیقاتی را انجام دهد.

    شرکت بوئینگ و شرکت اسپیس ایکس در حال رقابت برای تولید تاکسی های هوایی جهت اعزام فضا نورد به ایستگاه بین المللی فضایی هستند.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=75741

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم