• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

آغاز به کار سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی در بهار 99

  • کد خبر : 75166
  • 15 بهمن 1398 - 12:01
آغاز به کار سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی در بهار 99

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۹ توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی می‌شود که این امر به کشاورزان کمک می‌کند تا کشت مورد نظر خود را بر اساس داده‌های موجود انتخاب کنند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: کل ارقامی که سازمان تحقیقات تا سال 92 هزینه کرده بود 11 رقم است که این تعداد امروز به 61 رقم رسیده و 6 برابر شده است.
وی افزود: بخش کشاورزی نیاز به ارقام متنوعی دارد تا بتواند منجر به افزایش تولیدات خود شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی 200 یافته پژوهشی را در هر سال معرفی می‌کند تا از این نقاط برای تولید استفاده شود. همچنین 50 قرار دانش فنی با بخش خصوصی در سال منعقد می‌شود.
وی افزود: 50 قرار دانش فنی در سال با بخش خصوصی منعقد می‌شود که این امر منجر شده رشد شرکت‌های دانش‌بنیان 3 برابر شود.
..

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۹ توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی می‌شود که این امر به کشاورزان کمک می‌کند تا کشت مورد نظر خود را بر اساس داده‌های موجود انتخاب کنند.

    آغاز به کار سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی در بهار 99 – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: کل ارقامی که سازمان تحقیقات تا سال 92 هزینه کرده بود 11 رقم است که این تعداد امروز به 61 رقم رسیده و 6 برابر شده است.

    وی افزود: بخش کشاورزی نیاز به ارقام متنوعی دارد تا بتواند منجر به افزایش تولیدات خود شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی 200 یافته پژوهشی را در هر سال معرفی می‌کند تا از این نقاط برای تولید استفاده شود. همچنین 50 قرار دانش فنی با بخش خصوصی در سال منعقد می‌شود.

    وی افزود: 50 قرار دانش فنی در سال با بخش خصوصی منعقد می‌شود که این امر منجر شده رشد شرکت‌های دانش‌بنیان 3 برابر شود.

    خاوازی تاکید کرد که در حال حاضر 80 شرکت توسط سازمان موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شده است و 730 شرکت با حمایت این سازمان ایجاد شده است.

    وی گفت: 2018 نفر هیئت علمی در سازمان تحقیقات فعالیت می‌کنند و در سال 4 هزار پروژه تحقیقاتی در این سازمان انجام می‌شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولیدات محصولات فناوری سازمان تحقیقات، توسعه محوصلات فناورانه این سازمان گفت: 95 درصد از واکسن دامی، 25 درصد واکسن طیور و 85 درصد واکسن‌های انسانی توسط این بخش در کشور تولید می‌شود.

    وی افزود: حجم این تولیدات در مقایسه با سال 95، 45 درصد رشد داشته است و در فاصله زمانی 92 تا 97، 160 میلیون دز واکسن انسانی در شرایط تحریم تولید شده است.

    وی تاکید کرد: 14 میلیون دز سرم و واکسن دام و طیور نیز در این بخش در کشور تولید می‌شود.

    رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در دنیا بیشتر از کشاورزان پیش‌رو استفاده می‌شود و ابتدا یافته‌های جدید به این بخش منتقل می‌شود تا نتایج آن به دیگر کشاورزان انتقال تا آنها نیز از ارقام جدید بهره گیرند.

    بنابراین گزارش، خاوازی در ادامه صحبت‌های خود گفت: سازمان حفظ نباتات سالانه آفت‌کش‌های مورد استفاده در بخش کشاورزی را به سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی ارائه می‌دهد تا بعدا به بخش کشاورزی معرفی شود. بر همین اساس 341 فرمول آفت‌کش را مورد بررسی قرار دادیم که 106 مورد‌ آن رد شد تا داخل سبد کشاورزان قرار نگیرد.

    وی در ارتباط با طرح تولید علوفه از محل منابع داخلی گفت: این طرح در حال حاضر به معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی رفته است و محصولاتی مانند چغندر قند، خارشتر و دیگر محصولات به عنوان علوفه برای بخش دامپروری مورد استفاده قرار گیرد.

    تغییر فرمولاسیون گندم برای جایگزینی کنجاله سویا و دانه ذرت

    رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: علاوه بر خارشتر و چغندر علوفه‌ای محصولات دیگری نیز مورد توجه است به طوریکه می‌توان با تغییر فورمولاسیون گندم سالانه از ورود یک و نیم تن ذرت و کنجاله سویا جلوگیری کرد.

    خاوازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با وضعیت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی گفت: اجرای این الگو دو لایه دارد که یک لایه آن مربوط به بخش فنی و سیاستگذاری‌هاست و بخش دیگر مربوط به اقتصاد است.

    وی افزود: در لایه فنی باید توجه کرد که شرایط اقلیمی خاک ویژگی‌های گیاه در منطقه چگونه است تا بر اساس آن نوع گیاه برای کاشت انتخاب شود.

    وی اظهار داشت: در لایه فنی مشکلی برای اجرا وجود ندارد و می‌توان به شکل دقیق مشخص کرد که در چه منطقه‌ای چه گیاهی کاشته شود.

    رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: کشاورزان اما بر اساس قیمت محصول و در واقع اقتصاد کشاورزی نوع کشت را انتخاب می‌کنند؛ نرخ خرید تضمینی پایین‌ باعث می‌شود که کشاورزان تولیدات خود را به سمت تولید بیشتر گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ببرند که قیمت بالاتری در بازار دارند و این امر منجر به بر هم خوردن روند عرضه و تقاضا خواهد شد.

    خاوازی با بیان اینکه سیستم یکپارچه اطلاعات کشت در دستور کار قرار گرفته است گفت: بر این اساس سامانه پیام‌رسان بخش کشاورزی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آماده شده است که این امر اطلاعات دقیق‌تری به کشاورزان برای انتخاب نوع محصول ارائه می‌دهد.

    این مقام مسئول گفت: سطح زیرکشت مناطق مختلف کشور بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به سیستم یکپارچه اطلاعات یا همان رصدخانه بخش کشاورزی ارائه می‌دهد قابل ارزیابی است و می‌تواند اعلام کند که چه محصولاتی در چه مناطقی کاشته شده است و در نتیجه چقدر تولید انجام می‌شود. نتایج این امر توسط پیامرسان سیستم یکپارچه اطلاعات و دانش بخش کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

    وی در پایان صحبت‌های خود گفت: در سه ماهه ابتدایی سال 99 سامانه پیامرسان بخش کشاورزی فعالیت خود را آغاز می‌کند که در فاز اول آن میزان تولید کل محصولات کشاورزی در کل کشور اعلام خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=75166

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم